Τέλος η είσοδος δίχως εισιτήριο στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς -Τι έχει αλλάξει

eisitirio oasa prostimo elegktes

Περιορισμένη είναι η είσοδος στις αστικές συγκοινωνίες δίχως εισιτήριο, μετά την ενίσχυση του αριθμού των ελεγκτών και την εφαρμογή της «μπροστινής πόρτας».

Σημαντική είναι η οικονομική αιμοραγγία που προκαλεί στις αστικές συγκοινωνίες το φαινόμενο της εισιτηριοδιαφυγής, με την πολιτεία να καταβάλει σημαντικές προσπάθειες για την καταπολέμησή του.

Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΣΚΑΪ, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, επισήμανε ότι έχει αυξηθεί ο αριθμός των ελεγκτών κομίστρου και σε ορισμένα λεωφορεία έχει επιβληθεί μέτρο υποχρεωτικής εισόδου από την μπροστινή πόρτα.

Ενδεικτικά για τη Θεσσαλονίκη, επισήμανε ότι μετά από συγκεκριμένες δράσεις, τα έσοδα του ΟΑΣΘ τον μήνα Οκτώβριο ανήλθαν σε 2,3 εκ. ευρώ, όταν σε κανέναν από τους προηγούμενους μήνες δεν είχαν υπερβεί τα 1,5-1,6 εκ. ευρώ. Αξίζει να σημειωθεί ότι τον περασμένο Σεπτέμβριο τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 30%, στα 1,431 εκ. ευρώ, έναντι 1,098 εκ. ευρώ τον Σεπτέμβριο του 2023.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
λεωφορεία θεσσαλονίκη

Πώς μειώθηκε η εισιτηριοδιαφυγή

Τις τελευταίες ημέρες ο αριθμός ελεγκτών του ΟΑΣΘ έχει ενισχυθεί-μετά από δημόσιο ηλεκτρονικό διαγωνισμό- με 60 επιπλέον άτομα, με τον οργανισμό να διαθέτει πλέον 130 ελεγκτές, ενώ εφαρμόζεται η είσοδος μόνο από την μπροστινή πόρτα σε πολλές γραμμές.

Επιπλέον, έχει τοποθετηθεί ειδική σήμανση σε όλα τα λεωφορεία, η οποία προτρέπει στη χρήση εισιτηρίου και ταυτόχρονα προειδοποιεί για τα πρόστιμα, ενώ το πρόβλημα της εισιτηριοδιαφυγής προβάλλεται σε μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με στόχο την ευαισθητοποίησή τους και την ενδυνάμωση της κοινωνικής ευθύνης σε νεαρή ηλικία.

Το μέτρο της εισόδου από την μπροστινά πόρτα έχει εφαρμοστεί σε πλήθος λεωφορειακών γραμμών και του ΟΑΣΑ, με τους ελεγκτές πλέον να φτάνουν τους 135 από 30.

«Η πάταξη της εισιτηριοδιαφυγής αποτελεί κομβικής σημασίας ζητούμενο, καθώς η μη είσπραξη εισιτηρίων αποδυναμώνει την λειτουργία της δημόσιας συγκοινωνίας και είναι άδικη για τους συνεπείς και υπεύθυνους πολίτες», είχε δηλώσει πρόσφατα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Βασίλης Οικονόμου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
αστικά λεωφορεία αθήνα

Αυξημένες αρμοδιότητες στους ελεγκτές κομίστρου

Σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα, υπάρχει σκέψη να εξεταστεί αν μπορεί να ενισχυθεί νομοθετικά ο ρόλος και η ασφάλεια των ελεγκτών κομίστρου, με αρμοδιότητες που έχουν άλλοι ελεγκτικοί φορείς στην Ελλάδα.

Ειδικότερα, όπως είχε αναφέρει ο κ.Σταϊκούρας το περασμένο καλοκαίρι, γίνονται προσπάθειες η επίθεση σε ελεγκτή κομίστρου να μετατραπεί σε ιδιώνυμο αδίκημα, όπως ακριβώς συμβαίνει με τους ελεγκτές της ΑΑΔΕ και του ΕΦΚΑ.

Επί της ουσίας, κάτι τέτοιο θα καθιστούσε την επίθεση σε ελεγκτή κομίστρου μια ιδιαίτερα επιβαρυντική για τον δράστη ενέργεια που επισύρει τις μέγιστες προβλεπόμενες ποινές και διώκεται αυτεπάγγελτα, δηλαδή χωρίς να απαιτείται κατάθεση μήνυσης από τους ελεγκτές.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ