Τέλος οι τζαμπατζήδες στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς -Τι αλλάζει

Μετρό Αθήνα

Με την εισιτηριοδιαφυγή να συνεχίζει να προκαλεί «αιμορραγία» στους συγκοινωνιακούς φορείς, εκκινούν ενέργειες που έχουν ως στόχο να περιορίσουν το φαινόμενο.

Μεγάλο είναι το πρόβλημα της εισιτηριοδιαφυγής σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, όπως είχε επισημάνει στα μέσα του περασμένου καλοκαιριού ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας.

Ένας στους τρεις με τέσσερις επιβάτες στις δύο πόλεις εισέρχεται στα ΜΜΜ δίχως να πληρώνει εισιτήριο, ενώ ειδικότερα για τη Θεσσαλονίκη, υπολογίζεται ότι «αρνητές εισιτηρίων» είναι περίπου τρεις στους τέσσερις επιβάτες.

Νέες δράσεις στη Θεσσαλονίκη

Δεδομένης της οικονομικής ζημιάς που προκαλεί αυτή η πρακτική, προ ημερών ο ΟΑΣΘ ανακοίνωσε επίσημα σειρά ενεργειών για την αντιμετώπισή της. Ειδικότερα  ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης προχωρά:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

- Στον πολλαπλασιασμό ελέγχων και προστίμων, με τουλάχιστον 60 επιπλέον ελεγκτές. Στο πλαίσιο αυτό, ο ΟΑΣΘ προχωρά σε δημόσιο ηλεκτρονικό ανοιχτό διαγωνισμό, για την ανάθεση μέρους του έργου ελέγχου κομίστρου σε ανάδοχο. Για την εκτέλεση του έργου, ο ΟΑΣΘ ζητά τουλάχιστον 60 άτομα, τα οποία σε καθημερινή βάση θα διενεργούν ελέγχους, συνδράμοντας το έργο των ελεγκτών του Οργανισμού.

λεωφορείο στη Θεσσαλονίκη

- Στην πιλοτική εφαρμογή του μέτρου της επιβίβασης μόνο από την μπροστινή πόρτα, σε δέκα λεωφορειακές γραμμές (θα ανακοινωθούν τις επόμενες μέρες).

- Στην τοποθέτηση ειδικής σήμανσης σε όλα τα λεωφορεία, η οποία προτρέπει στη χρήση εισιτηρίου και ταυτόχρονα προειδοποιεί για τα πρόστιμα.

- Στην προβολή του προβλήματος σε μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με στόχο την ευαισθητοποίησή τους και την ενδυνάμωση της κοινωνικής ευθύνης σε νεαρή ηλικία. Για τον λόγο αυτό οργανώνονται ενημερωτικές εκδηλώσεις σε σχολεία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Το πρόβλημα της εισιτηριοδιαφυγής είναι μεγάλο και υπαρκτό. Σε μεγάλο βαθμό οφείλεται σε μία κακή παράδοση που δημιουργήθηκε τα προηγούμενα χρόνια, όταν είχε σταματήσει ο έλεγχος κομίστρου. Σήμερα ο ΟΑΣΘ έχει πλέον αλλάξει επίπεδο και το κοινωνικό αγαθό που λέγεται αστικές συγκοινωνίες, έχει βελτιωθεί. Έτσι πλέον η μείωση της εισιτηριοδιαφυγής αποτελεί την πρώτη μας προτεραιότητα», δηλώνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Κώστας Ταγγίρης.

Αύξηση ελεγκτών σε Αθήνα

Το πρόβλημα της εισιτηριοδιαφυγής δεν έχει περάσει απαρατήρητο και από την ΣΤΑ.ΣΥ.,την εταιρεία λειτουργία του Μετρό και του Τραμ της Αθήνας, η οποία όπως είχε ανακοινώσει τον Ιανουάριο του 2024, τα τελευταία χρόνια έχει αυξήσει τον αριθμό των ελεγκτών, ενώ εδώ και λίγους μήνες έχει δημιουργήσει ειδικές ομάδες για την αποτροπή της παράνομης διέλευσης επιβατών από τις πύλες.

εισιτήριο μετρό αθήνα

Ιδιώνυμο αδίκημα η επίθεση σε ελεγκτή

Επιπλέον, ο κ. Σταϊκούρας έχει αναφέρει ότι γίνονται προσπάθειες να μετατραπεί σε ιδιώνυμο αδίκημα η επίθεση σε ελεγκτή κομίστρου, όπως ακριβώς συμβαίνει με τους ελεγκτές της ΑΑΔΕ και του ΕΦΚΑ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επί της ουσίας, κάτι τέτοιο θα καθιστούσε την επίθεση σε ελεγκτή κομίστρου μια ιδιαίτερα επιβαρυντική για τον δράστη ενέργεια που επισύρει τις μέγιστες προβλεπόμενες ποινές και διώκεται αυτεπάγγελτα, δηλαδή χωρίς να απαιτείται κατάθεση μήνυσης από τους ελεγκτές.

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ