Τέλος στον πιο επικίνδυνο δρόμο της Ελλάδας -Πότε θα είναι έτοιμος ο νέος αυτοκινητόδρομος
Προχωρούν οι εργασίες στον νέο αυτοκινητόδρομο που θα δώσει αναπτυξιακή ώθηση στη Δυτική Ελλάδα, θα ενισχύσει την οδική ασφάλεια και θα φέρει πιο κοντά την Αθήνα στον Πύργο.
Ο οδικός άξονας Πατρών-Πύργου δεν αποκαλείται τυχαία «καρμανιόλα» δεδομένου ότι κάθε χρόνο σημειώνονται δεκάδες θανατηφόρα τροχαία.
Πρόκειται, ωστόσο, για έναν αιματοβαμμένο δρόμο που σε λίγα χρόνια θα περάσει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας, μιας και υλοποιείται ο νέος αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος, τον οποίο επισκέφτηκε την Πέμπτη 20 Ιουλίου ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, συνοδευόμενος από την Υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου και τη Γενική Γραμματέα Υποδομών, Μαρία – Έλλη Γεράρδη.
BUY NOW
Σε δηλώσεις του ο κ. Χρήστος Σταϊκούρας ανέφερε ότι «πρόκειται για ένα πολύπαθο έργο, του οποίου η κατασκευή ξεκίνησε το 2022 και με τα σημερινά δεδομένα αναμένεται να ολοκληρωθεί στο σύνολό του το πρώτο εξάμηνο του 2025.
Ήδη, έχει υλοποιηθεί πάνω από το 20%, ενώ οι ρυθμοί της εκτέλεσής του βαίνουν αυξανόμενοι. Με τον νέο αυτό οδικό άξονα μειώνεται ουσιαστικά η απόσταση Αθήνα - Πάτρα - Πύργος και το κυριότερο: Ενισχύεται σημαντικά η ασφάλεια των πολιτών που διέρχονται από αυτόν. Συνεχίζουμε με όρους οικονομικής αποτελεσματικότητας και κοινωνικής ανταποδοτικότητας την υλοποίηση έργων, επ΄ ωφελεία της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας».
Η ακτινογραφία του έργου
Με μήκος περίπου 75 χλμ. το έργο διαιρείται σε δύο υποέργα. Το πρώτο αφορά στη διαπλάτυνση της υφιστάμενης εθνικής οδού σε τμήμα 13 χλμ. από το Μιντιλόγλι έως και την Κάτω Αχαΐα, ενώ το δεύτερο στην κατασκευή νέου αυτοκινητοδρόμου μήκους 62 χλμ. με νέα χάραξη μέσω της κοιλάδας της Ήλιδας.
Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα έχει δύο λωρίδες και Λ.Ε.Α. ανά κατεύθυνση με κεντρική διαχωρηστική νησίδα, ενώ -μεταξύ άλλων- θα κατασκευαστούν 8 κόμβοι, δύο πλευρικοί σταθμοί διοδίων (σε Κάτω Αχαΐα και Αμαλιάδα), 15 γέφυρες, 27 άνω και 37 κάτω διαβάσεις.
Όπως έχει ανακοινώσει η Ολυμπία Οδός, όλες οι καινοτομίες που έχει αναπτύξει η εταιρεία στον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα- Πάτρα, αρχής γενομένης από το χιλιομετρικό σύστημα χρέωσης Hybrid, θα είναι σε χρήση από την πρώτη μέρα λειτουργίας της νέας Πατρών- Πύργου.
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 332 εκατ. ευρώ, εκ των οποία τα 216 χρηματοδοτούνται από την Ολυμπία Οδό (106 εκατ. ευρώ από δάνεια και 10 εκατ. ίδια κεφάλαια) και τα υπόλοιπα από την ΕΕ και το ελληνικό Δημόσιο.
Με την ολοκλήρωσή του, θα ενισχυθεί η ασφάλεια των ταξιδιωτών, θα δοθεί μεγάλη αναπτυξιακή ώθηση στην Πελοπόννησο και ο χρόνος ταξιδιού από την Αθήνα μέχρι τον Πύργο θα μειωθεί σε περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά.