Τέλος ο θόρυβος στους δρόμους – Ποιες είναι οι αλλαγές που έρχονται άμεσα

τέλη κυκλοφορίας κίνηση σε δρόμο

Ιδιαίτερα αισιόδοξα είναι τα συμπεράσματα μελέτης του ACEA, ο οποίος εκτιμά ότι ο περιβαλλοντικός θόρυβος που σχετίζεται με την οδική κυκλοφορία θα μειωθεί αισθητά.

Μείζον πρόβλημα εξακολουθεί να αποτελεί ο θόρυβος από την οδική κυκλοφορία, μιας και έχει καταλυτική δράση στην υγεία και την ευημερία εκατομμυρίων ανθρώπων στην Ευρώπη.

Βάσει ερευνών, η μακροχρόνια έκθεση στον θόρυβο μπορεί να προκαλέσει διάφορες επιπτώσεις στην υγεία, συμπεριλαμβανομένης της ενόχλησης, των διαταραχών ύπνου, των αρνητικών επιπτώσεων στο καρδιαγγειακό και στο μεταβολικό σύστημα, καθώς και της γνωστικής δυσλειτουργίας των παιδιών - ενώ σχετίζεται και με τροχαία ατυχήματα.

Με δεδομένο τον οδυνηρό αντίκτυπο της ηχορύπανσης για την υγεία των πολιτών, το 2021 η Κομισιόν ενέκρινε το σχέδιο δράσης της ΕΕ «Προς μηδενική ρύπανση για τον αέρα, το νερό και το έδαφος» (Towards Zero Pollution for Air, Water and Soil) το οποίο στοχεύει στη μείωση της ηχορύπανσης σε επίπεδα που δεν θεωρούνται πλέον επιβλαβή για τα φυσικά οικοσυστήματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, περιλαμβάνει μια σειρά βασικών στόχων, μεταξύ των οποίων η μείωση του ποσοστού των ατόμων που είναι χρόνια εκτεθειμένα στον θόρυβο των μεταφορών κατά 30%, όπως και μια σειρά από – υπό μελέτη – δράσεις από τους φορείς χάραξης πολιτικής.

Έχοντας δεσμευτεί ότι θα συνδράμει στην επίτευξη των στόχων μείωσης της ηχορύπανσης, η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) ανέθεσε στην ATEEL τη διεξαγωγή μελέτης σχετικά με τις «Μελλοντικές οριακές τιμές ήχου για έγκριση τύπου για οχήματα κατηγορίας M&N», δηλαδή επιβατικά αυτοκίνητα, βαν, φορτηγά και λεωφορεία.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε το 2022, παρέχοντας μια εις βάθος ανάλυση για το πώς μπορούν να επιτευχθούν οι στόχοι για τη μείωση των περιβαλλοντικών επιβαρρύνσεων θορύβου που σχετίζονται με τις μεταφορές.

Αυτοκίνητα αθήνα

Πώς θα δοθεί τέλος στην ηχορύπανση στους δρόμους

Η μείωση της επιβάρυνσης του περιβαλλοντικού θορύβου σε ευρωπαϊκό επίπεδο είναι μία μακροπρόθεσμη διαδικασία και έχει καθοριστεί ένας σαφής οδικός χάρτης μέσω του σχεδίου δράσης για τη μηδενική ρύπανση (Zero Pollution Action Plan).

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

1) Καθοριστικό ρόλο αναμένεται να διαδραματίσει η διείσδυση στην αγορά νέων οχημάτων, τα οποία θα αντικαταστήσουν τα παλαιότερα και πιο θορυβώδη οχήματα. Μην ξεχνάμε, άλλωστε ότι τα καινούργια αυτοκίνητα υπόκεινται σε πιο αυστηρά όρια εκπομπών ρύπων, φέρουν πιο σύγχρονη τεχνολογία και υποβάλλονται σε πιο αξιόπιστες δοκιμές.

2) Σημαντική συμβολή θα έχουν, επίσης, τα ηλεκτρικά οχήματα τα οποία ως γνωστόν έίναι αθόρυβα, και κυρίως τα μεγάλου μεγέθους ηλεκτρικά οχήματα όπως τα αστικά λεωφορεία και τα επαγγελματικά βαν.

3) Παράλληλα, η ΑCEA προτείνει τη χρήση ασφάλτου χαμηλού θορύβου στις πόλεις, όπως και την τοποθέτηση ηχομονωτικών τζαμιών.

4) Επιπροσθέτως, απαιτείται συνεχής έλεγχος των παράνομων τροποποιήσεων στα οχήματα και τα εξαρτήματά τους (π.χ. πειραγμένες εξατμήσεις), αλλά και συντονισμένες δράσεις για την καταπολέμηση του φαινομένου αντικοινωνικής οδήγησης, όπως είναι οι κόντρες (αυτοσχέδιοι αγώνες ταχύτητας).

5) Τέλος, τα μέτρα που μειώνουν τον περιβαλλοντικό θόρυβο θα πρέπει να αντικατοπτρίζονται με αποτελεσματικότερο τρόπο στα εργαλεία χαρτογράφης του περιβαλλοντικού θορύβου (noise mapping).

Για παράδειγμα, η τεχνολογική πρόοδος που συντελεί στην παραγωγή λιγότερο θορυβωδών οχημάτων, δεν συμπεριλαμβάνεται στα ευρωπαϊκά εργαλεία υπολογισμού του θορύβου, με αποτέλεσμα οι χάρτες θορύβου τείνουν να εκτιμούν τις πηγές ήχου ως πιο δυνατές από ό,τι είναι στην πραγματικότητα.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ