Τέλος τα 130 χλμ./ώρα στην Εθνική Οδό -Τι αλλάζει

Speed Limit

Το μέγιστο όριο των 130 χλμ./ώρα στην Εθνική Οδό μπορεί να αποτελέσει παρελθόν για πολλές ευρωπαϊκές χώρες στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον.

Οι περιβαλλοντικές ανησυχίες εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης επηρεάζουν φυσικά και τις εξελίξεις στον κόσμο των τεσσάρων τροχών σε όλα τα επίπεδα, σε επίπεδο τεχνολογιών στα αυτοκίνητα που παράγονται αλλά στους νόμους που διέπουν την κίνησή τους.

Ωστόσο και ενώ ένα μέλλον με λιγότερους εκπεμπόμενους ρύπους υποδεικνύει μείωση των ορίων ταχύτητας και στους αυτοκινητόδρομους, η κουβέντα για την αύξησή του έχει ήδη ανοίξει μεταξύ των κρατών μελών, κάποια από τα οποία έχουν ήδη προχωρήσει στο επόμενο βήμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με εξαίρεση την περίφημη γερμανική Autobahn, η οποία υπό φυσιολογικές συνθήκες δεν έχει μέγιστο όριο ταχύτητας κίνησης, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων τα 130 χλμ./ώρα είναι το ανώτατο όριο στους αυτοκινητόδρομους των χωρών της ΕΕ.

Εκτός από τη Γερμανία, μέχρι σήμερα η Πολωνία ήταν η χώρα που ξεχώριζε μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ με το όριο στους αυτοκινητόδρομούς της να βρίσκεται στα 140 χλμ./ώρα. Τώρα τους Πολωνούς αναμένεται να ακολουθήσουν και να ξεπεράσουν σύντομα οι Τσέχοι αλλά και οι Ιταλοί.

Συγκεκριμένα στην Τσεχία, η Κάτω Βουλή της χώρας ψήφισε ήδη υπέρ της αύξησης του ορίου ταχύτητας στους αυτοκινητόδρομους από τα 130 στα 150 χλμ./ώρα και εφόσον ο νόμος εγκριθεί και από την Άνω Βουλή θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται από τη νέα χρονιά.

Τα 150 χλμ./ώρα «βλέπει» ως νέο ανώτατο όριο και η Ιταλία. Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών της χώρας, Matteo Salvini, έχει αναφέρει στο πρόσφατο παρελθόν ότι τα στατιστικά στοιχεία και τα δεδομένα που έχει συλλέξει το επιτελείο του δείχνουν ότι υπάρχουν τμήματα των ιταλικών αυτοκινητόδρομων όπου το υψηλότερο ανώτατο όριο θα μπορούσε να εφαρμοστεί με ασφάλεια, ανάλογα και με τις συνθήκες κίνησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη Γαλλία το κοινό έχει ήδη προχωρήσει σε αντιδράσεις που προέρχονται από την πρόθεση της κυβέρνησης να μειώσει το μέγιστο όριο ταχύτητας επικαλούμενη την ανάγκη για μείωση των επιπτώσεων της ανθρώπινης δραστηριότητας στο κλίμα με το κοινό της χώρας να επιθυμεί υψηλότερο όριο από τα 130 χλμ./ώρα που ισχύει σήμερα.

Για τις παραπάνω χώρες μια αύξηση του ορίου ταχύτητας στα 150 χλμ./ώρα δεν επηρεάζει το επίπεδο οδικής ασφάλειας που απολαμβάνουν οι χρήστες των αυτοκινητόδρομών τους. Άλλωστε σύμφωνα και με τα υπάρχοντα δεδομένα που αφορούν τροχαία ατυχήματα, η συντριπτική πλειοψηφία (άνω του 70-75%) λαμβάνει μέρος σε δρόμους που βρίσκονται στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον με ένα 5-10% να αφορά τους σύγχρονους αυτοκινητόδρομους 3-4 λωρίδων που έχουν παράλληλα στηθαίο.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ