Αυτός είναι ο φάρος που θα πρέπει να έχουν όλα τα αυτοκίνητα - Ποιος ο ρόλος του
Στο χρονοντούλαπο της ιστορίας θα περάσει το προειδοποιητικό τρίγωνο, καθώς, όπως έχει αποδειχθεί, δεν μπορεί να φέρει εις πέρας με αποτελεσματικότητα και ασφάλεια την αποστολή του.
Φλέγον ζήτημα συνεχίζει να αποτελεί η οδική ασφάλεια, με τις αρμόδιες αρχές να αναζητούν συνεχώς λύσεις προκειμένου να μειώσουν τα τροχαία ατυχήματα.
Μία από αυτές φαίνεται ότι είναι ο φάρος έκτακτης ανάγκης που από την 1η του Ιανουαρίου του 2026 θα πρέπει να βρίσκεται σε όλα τα αυτοκίνητα στην Ισπανία, και η απουσία θα του θα επισύρει πρόστιμο.
BUY NOW
Ο εν λόγω φάρος θα αντικαταστήσει το γνωστό σε όλους μας τρίγωνο ασφαλείας, μιας και προβάλει ως μια πιο αποτελεσματική και -κυρίως- ασφαλής λύση.
Αυτό διότι, σε περίπτωση εκτάκτου ανάγκης (π.χ. μια βλάβης στο ΙΧ) η τοποθέτηση του τριγώνου ασφαλείας απαιτεί από τον οδηγό να εξέλθει από το όχημα, αλλά και να διανύσει αρκετά μέτρα στην άσφαλτο προκειμένου να τοποθετήσει το τρίγωνο, κάτι που κατά καιρούς έχει οδηγήσει σε τραγικά συμβάντα. Οδηγοί που είχαν απομακρυνθεί από το όχημά τους για την τοποθέτηση του τριγώνου παρασύρθηκαν από διερχόμενα ΙΧ, πολλές φορές με τραγική κατάληξη.
Στον αντίποδα, ο φάρος δεν απαιτεί από τον οδηγό να εξέλθει από το όχημα, μιας και θα αρκεί αυτός να προεκτείνει το χέρι του και να το τοποθετήσει στην οροφή.
Μόλις ο φάρος ενεργοποιείται η συσκευή εκπέμπει ένα ισχυρό πορτοκαλί φλας, ορατό πάνω από ένα χιλιόμετρο μακριά και από 360 μοίρες, βελτιώνοντας σημαντικά την ορατότητα του οχήματος σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης.
Επίσης, είναι μικρότερος από το τρίγωνο και ως εκ τούτου αποθηκεύεται εύκολα μέσα στο αυτοκίνητο.
Επιπλέον, ενσωματώνει σύστημα γεωεντοπισμού που στέλνει πληροφορίες σε πλατφόρμα της Γενικής Διεύθυνσης Τροχαίας, η οποία με τη σειρά της μπορεί να ειδοποιήσει άμεσα -μέσω πινακίδων μεταβλητών μηνυμάτων- τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου για το πού ακριβώς υπάρχει ακινητοποιημένο όχημα.
Στην αναγκαιότητα αντικατάστασης του τριγώνου ασφαλείας από τον φάρο είχε αναφερθεί προ μηνών και ο επικεφαλής της Γενικής Διεύθυνσης Τροχαίας της Ισπανίας, Pere Navarro, επισημαίνοντας:
«Κάτι πρέπει να γίνει. Με το να εξέρχεσαι από το όχημα και να τοποθετείς το τρίγωνο 50 μέτρα μακριά αποτελεί ένα ρίσκο σε δρόμους υψηλών ταχυτήτων όπου υπάρχει έντονη κίνηση».