Μετά από άλλη μία χρονιά-ρεκόρ το 2022, όπου σημείωσε κέρδη ύψους ενός δισεκατομμυρίου ευρώ, η Ferrari ήδη εξελίσσει τέσσερα νέα αυτοκίνητα για την προσεχή τριετία.
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Benedetto Vigna, επιβεβαίωσε τον αριθμό των τεσσάρων νέων αυτοκινήτων, αλλά δεν θέλησε να διευκρινίσει ποιά θα είναι αυτά. Για δύο εξ αυτών υπάρχουν ήδη «κατασκοπευτικές» φωτογραφίες: πρόκειται για την SF90 Evoluzione, μια πιο ακραία έκδοση του υβριδική supercar των 1.000 ίππων, καθώς και για την Convertible έκδοση της Roma με μαλακή ανοιγόμενη οροφή.
Τα δύο αυτά νέα μοντέλα ενδέχεται να παρουσιαστούν μέσα στο 2023. Για τα άλλα δύο προς το παρόν υπάρχουν μόνο ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες και εικασίες: για την πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Ferrari, που λέγεται πως θα παρουσιαστεί το 2025, αλλά και για το νέο hypercar που θα διαδεχθεί τη LaFerrari.
BUY NOW
Το τελευταίο μπορεί να υιοθετήσει την υβριδική τεχνολογία του ολοκαίνουριου αγωνιστικού πρωτύπου 499Ρ, με το οποίο η Ferrari θα επιτρέψει φέτος στους αγώνες αντοχής και στις 24 Ώρες του LeMans μετά από μισό αιώνα - στην κορυφαία κατηγορία των υβριδικών πρωτοτύπων LMDh. «Η τεχνολογία δεν είναι σημαντική, το σημαντικό είναι πώς τη χρησιμοποιείς», είπε σχετικά ο Vigna.
Όλα αυτά έρχονται έπειτα από άλλη μια εκθαμβωτική χρονιά για την εμπορική πορεία της Ferrari: το 2022 έσπασε και πάλι το ρεκόρ του καλύτερου έτους της ιστορίας της, καθώς δεν φάνηκε να επηρεάζεται ιδιαίτερα -λόγω και σχετικά περιορισμένης παραγωγής- από την παγκόσμια έλλειψη των microchips.
Το 2022 η Ferrari πούλησε 13.221 αυτοκίνητα, τα περισσότερα από κάθε άλλη χρονιά στην ιστορία της, σημειώνοντας αύξηση 18,5% από το ρεκόρ που είχε ήδη σημειώσει το 2021 (11.155 αυτοκίνητα). Η εμπορική αυτή επιτυχία αύξησε τον κύκλο εργασιών της κατά 19,3%, από 4,27 δισεκατομμύρια ευρώ το 2021 σε 5,09 δισ. το 2022, και επέφερε καθαρά κέρδη ύψους 939 εκατομμυρίων ευρω (από 833 εκατ. το 2021).
«Αυτά τα δεδομένα θέτουν το υπόβαθρο για ένα ακόμη πιο ισχυρό 2023, που ενισχύεται από την συνεχιζόμενη υψηλή ζήτηση για τα προϊόντα μας σε όλο τον κόσμο», σχολίασε μεταξύ άλλων ο Benedetto Vigna. «Καινοτομούμε διαρκώς στα προϊόντα και τις διαδικασίες μας, πλησιάζοντας όλο και πιο κοντά στους στόχους μας για μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα».Από όλα τα αυτοκίνητα που η Ferrari διέθεσε το 2022, το 22% είχαν υβριδικό σύστημα κίνησης και το 78% αποκλειστικά κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Η Ferrari αναπτύσσεται γοργά στην Κίνα και στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ασίας, όπου πούλησε 1.552 αυτοκίνητα το 2022, αλλά οι βασικές της αγορές παραμένουν της Ευρώπης-Μέσης Ανατολής-Αφρικής με 5.958 πωλήσεις και των ΗΠΑ με 3.447 πωλήσεις. Στην κορυφή, δε, των πωλήσεων βρίσκεται η Ferrari Portofino M και η SF90 (στις εκδόσεις Stradale και Spider), και ακολουθούν οι 296 GTB και 812 Competizione. Κι όλα αυτά ενώ ακόμη δεν είχε κάνει την εμφάνισή του το εμπορικότερο υπερόπλο του Maranello, το SUV Purosangue.