Η BMW δεν έχει στα σχέδιά της ένα ημι-φορτηγό που θα ανταγωνιζόταν τη Mercedes X-Class, αλλά ο διευθυντής σχεδιασμού της βαυαρικής εταιρείας Adrian van Hooydonk δεν το αποκλείει για το απότερο μέλλον.
Στις αρχές αυτής της δεκαετίας, όταν παρουσιάστηκε η BMW X7, το τμήμα μοτοσικλετών BMW Motorrad της εταιρείας του Μονάχου είχε προχωρήσει στο σχεδιασμό μιας pick-up εκδοχής του πολυτελούς μεγάλου SUV με ανοιχτή καρότσα, ιδανική για τη μεταφορά των μοτοσικλετών της. Όμως, το σχέδιο αυτό αποδείχθηκε μια απλή σπουδή των designers.
Οι Βαυαροί επίσης πειραματίστηκαν στο παρελθόν με μια Μ3, τοποθετώντας της ένα χώρο φόρτωσης που έφτανε μέχρι τα μπροστινά καθίσματα, αλλά και αυτό το σχέδιο παρέμεινε καλά κρυμμένο σε κάποιο συρτάρι της εταιρείας.
BUY NOW
Παρά το γεγονός ότι η Mercedes παρουσίασε την πρώτη της πρόταση στην κατηγορία, το Pick-up X-Class, η BMW ποτέ δεν αποφάσισε να ακολουθήσει αυτόν τον δρόμο. Τώρα, η Audi παρουσίασε μια ανάλογη παραλλαγή του ηλεκτρικού crossover πρωτοτύπου της Activesphere, το οποίο μεταμορφώνεται σε Pick-up με το πάτημα ενός κουμπιού που ανοίγει την καρότσα του.
Παρά το γεγονός ότι τείνει να έρθει και στην Ευρώπη η αμερικανική μόδα των Pick-ups, τα οποία στις ΗΠΑ έχουν ρόλο αντίστοιχο του SUV για τις οικογενειακές -και όχι απαραίτητα μόνο τις επαγγελματικές- ανάγκες, η BMW δεν δείχνει πρόθυμη να ακολουθήσει αυτόν τον δρόμο.
Ο Adrian van Hooydonk εξήγησε πως το project για ένα νέο αυτοκίνητο της BMW ξεκινά με τα πρώτα σχέδια των designers της εταιρείας στο Λος Άντζελες των ΗΠΑ ή στη Σαγκάη της Κίνας. Τα σχέδια αυτά καλύπτουν συγκεκριμένες νόρμες για τη διαφορετική αγορά στην οποία απευθύνονται, και έχουν σκοπό να προκαλέσουν ιδιαίτερη αισθητική εντύπωση.
Ο Ολλανδός λέει πως αν οι σχεδιαστές στα δύο αυτά κέντρα «εντοπίσουν ένα κενό [της αγοράς] και μια ευκαιρία, και έπειτα καταφέρουν να φέρουν μια ολοκληρωμένη πρόταση στο Μόναχο, τότε το αληθινό πρόγραμμα ξεκινά, βάσει του προγραμματισμού και του διαθέσιμου προϋπολογισμού».
Ο van Hooydonk συνέχισε λέγοντας πως οι αποφάσεις της BMW δεν λαμβάνονται με βάση τα αυτοκίνητα που λανσάρουν οι αμέσως ανταγωνιστικές Mercedes και Audi - αν και παραδέχεται ότι εμμέσως επηρεάζουν τη BMW. Και μιλώντας ειδικά για τα ημι-φορτηγά, τόνισε: «Τα Pick-ups δεν είναι μια προφανής επιλογή για τη BMW. Δεν είναι ανάγκη να ακολουθούμε κάθε τάση που λαμβάνει χώρα. Αλλά αν μπούμε σε μια κατηγορία, θέλουμε να μείνουμε σε αυτή μακροχρόνια.
»Το ενδιαφέρον είναι ότι τα ημι-φορτηγά γίνονται όλο και πιο σοφιστικέ, με ηλεκτρικά συστήματα μετάδοσης. Οι τιμές τους αυξάνονται διαρκώς και γίνονται όλο και πιο ποιοτικά. Κάθε αυτοκίνητο μας πρέπει να είναι μια αληθινή BMW», κατέληξε ο Adrian van Hooydonk.