Ξαφνικός θάνατος για τους κινητήρες βενζίνης και diesel – Ποιοι τους απαγορεύουν το 2030

Diesel ban 1

Μπορεί η Ε.Ε. να ενέκρινε την απαγόρευση πώλησης των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης από το 2035, αλλά νέοι κανονισμοί μπορεί να φέρουν την ημερομηνία αυτή πέντε χρόνια νωρίτερα.

Μετά από αρκετές μέρες σκληρών διαπραγματεύσεων μεταξύ των Βρυξελλών και του μπλοκ των χωρών υπό την ηγεσία της Γερμανίας, το οποίο ζητούσε εξαιρέσεις για τα e-fuels και τα συνθετικά καύσιμα, τελικά η συμφωνία μεταξύ των χωρών επιτεύχθηκε αυτή την εβδομάδα.

Diesel ban 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Ε.Ε. έδωσε το πράσινο φως στη γερμανική πρόταση και συμφώνησε να ορίσει την απαγόρευση της πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης το 2035, με μόνη εξαίρεση τη δημιουργία μιας νέας κατηγορίας οχημάτων που θα μπορεί να κυκλοφορεί καταναλώνοντας τα νέα e-fuels.

Ωστόσο, γνωρίζουμε ότι κάμποσες χώρες της Ευρώπης, μεταξύ των οποίων και το Ηνωμένο Βασίλειο που είναι εκτός Ε.Ε., έχουν προτείνει να έρθει πιο κοντά η ημερομηνία θέσπισης της απαγόρευσης πώλησης αυτοκινήτων με μοτέρ εσωτερικής καύσης, και πιο συγκεκριμένα από το 2030.

Diesel ban 3

Οι χώρες που συντάσσονται με αυτή την πρωτοβουλία και ετοιμάζονται να τη θέσουν σε δημόσια διαβούλευση για να εγκριθεί, είναι η Μεγάλη Βρετανία, η Σουηδία, η Δανία, η Ισλανδία, η Ιρλανδία και η Ολλανδία. Η διαδικασία έχει ήδη ξεκινήσει και αναζητείται ένα νέο ρυθμιστικό πλαίσιο που να την υποστηρίζει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σύμφωνα με δηλώσεις της βρετανικής κυβέρνησης, η συγκεκριμένη πρωτοβουλία επιδιώκει να θέσει ένα τέλος στην πώληση αυτοκινήτων και φορτηγών με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2030 και ότι από το 2035 να κυκλοφορούν μόνο οχήματα μηδενικών ρύπων.

Diesel ban 4

Τα βασικά αυτοκινητικά σωματεία των χωρών αυτών έχουν δεχτεί την συγκεκριμένη είδηση με αισιοδοξία και η εκτίμησή τους αυτή έχει θετικό πρόσημο. Μάλιστα, τα υπουργεία Μεταφορών και Περιβάλλοντος των χωρών αυτών αναφέρουν ότι πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα για τη σταδιακή εξάλειψη των πετρελαιοκίνητων και βενζινοκίνητων οχημάτων.

Επιπλέον, η πρωτοβουλία αυτή περιγράφεται και ως η ιδανική λύση για να επιτευχθεί ασφάλεια στην αυτοκινητοβιομηχανία και τους καταναλωτές των χωρών αυτών, μειώνοντας την εξάρτησή τους από το ξένο πετρέλαιο, με ότι αυτό συνεπάγεται.

Diesel ban 5
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ταυτόχρονα, οι προγραμματισμένοι νέοι κανονισμοί θέτουν ετήσιους στόχους πωλήσεων ηλεκτρικών μοντέλων στους κατασκευαστές για το διάστημα 2024 έως και 2030, ανοίγοντας έτσι το δρόμο ώστε όλες οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων και επαγγελματικών βαν να αφορούν μοντέλα μηδενικών ρύπων έως το 2035. Ο στόχος για το 2024 είναι 22% για τα επιβατικά και 10% για τα επαγγελματικά, με προοπτική να αυξηθεί το ποσοστό σε 80% και 70% αντίστοιχα μέχρι το 2030.

Οι συγκεκριμένες χώρες αναφέρουν ότι για να συμβούν όλα αυτά θα πρέπει να επεκταθεί το δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, μιας και αυτή την στιγμή είναι ανεπαρκές και δεν προωθείται στο βαθμό που πρέπει από τον Δημόσιο Τομέα.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ