Θρυλική εταιρεία με φανατικούς οπαδούς και στην Ελλάδα χρεοκοπεί -Ποια είναι

tourkia autokinita ergostasio

Μαύρα σύννεφα έχουν απλωθεί πάνω από την AvtoVAZ, η οποία κατασκευάζει τα γνωστά σε όλους μας Lada, καθώς πνίγεται από τεράστια χρέη.

Αντιμέτωπη με τη χρεοκοπία φαίνεται ότι είναι η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ρωσίας, AvtoVAZ, καθώς καταγράφει τεράστια χρέη και κρατιέται στη ζωή μέσω της συνεχούς χορήγησης κρατικών κεφαλαίων.

Το περασμένο έτος το χρέος της ανήλθε σε 1,15 δισ. ευρώ, ενώ το διάστημα Ιανουάριος-Σεπτέμβριος 2024 φτάνει τα 960 εκ. ευρώ και όλα δείχνουν ότι μέχρι το τέλους του έτους θα αυξηθεί κατά πολύ, με το επιτόκιο δανεισμού φέτος να είναι σημαντικά υψηλότερο.

«Όλα όσα κερδίσουμε φέτος (σ.σ. από τις πωλήσεις οχημάτων της) θα διατεθούν για την πληρωμή των τόκων των υφιστάμενων δανείων. Αυτό δεν θα έπρεπε να συμβαίνει, καθώς πρόκειται για τον ταχύτερο δρόμο προς την πτώχευση», ανέφερε ο Sergey Chemezov, επικεφαλής Rostec.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Lada

Σημειώνεται ότι η τελευταία αποτελεί μια κρατική εταιρεία που ασχολείται με την ανάπτυξη, παραγωγή και εξαγωγή προηγμένων τεχνολογικών βιομηχανικών προϊόντων για πολιτική και στρατιωτική χρήση. H Rostec ελέγχει την AvtoVAZ μετά την αποχώρηση του ομίλου Renault-Nissan, ο οποίος κατείχε το 50% της ρωσικής αυτοκινητοβιομηχανίας πριν από την έναρξη του πολέμου με την Ουκρανία.

Ρωσικά δημοσιεύματα αναφέρουν ότι η χρεοκοπία πλέον χτυπάει την πόρτα της AvtoVAZ, και χωρίς κρατική στήριξη η αυτοκινητοβιομηχανία ενδέχεται να εξαφανιστεί. Το βασικό πρόβλημα φαίνεται να έγκειται στις μεγάλες δανειακές υποχρεώσεις της, δεδομένου ότι αναγκάζεται να καταφεύγει συνεχώς σε δανεισμό για να καλύψει το κόστος εξαρτημάτων και ανταλλακτικών, αλλά και για να ανανεώσει την γκάμα των μοντέλων της.

Τα χρέη της AvtoVAZ παρουσιάζουν ρυθμό αύξησης που υπερβαίνει τις δυνατότητες αποπληρωμής τους και χωρίς χείρα βοηθείας από το κράτος, η αυτοκινητοβιομηχανία είναι αδύνατο να διασφαλίσει την επιβίωσή της, εν μέσω μιας περιόδου κατά την οποία οι Κινέζοι κατασκευαστές που έχουν πλημμυρίσει τη ρωσική αγορά με μοντέλα που φέρουν πιο σύγχρονες τεχνολογίες συγκριτικά με τα Lada.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Lada

Πρόβλημα για φαίνεται να αποτελούν και οι υψηλές τιμές των Lada για τους Ρώσους καταναλωτές, με οικονομικούς αναλυτές να παραθέτουν ένα ενδεικτικό παράδειγμα. Όπως υποστηρίζουν, ένας Ιάπωνα μπορεί να αγοράσει στην πατρίδα του ένα νέο Toyota Corolla με δύο εκατομμύρια ρούβλια (19.000 ευρώ σύμφωνα με τις τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες). Πρόκειται για ένα ποσό που απαιτείται για ένα Lada Vesta, με το ιαπωνικό μοντέλο να κερδίζει τόσο σε ποιοτικό όσο και σε τεχνολογικό επίπεδο.

Την ίδια ώρα, για τον μέσο Ιάπωνα, το Toyota Corolla ισοδυναμεί με 3-4 μισθούς, όταν ένας Ρώσος αναγκάζεται να πάρει δάνειο για 5 χρόνια με επιτόκιο 30%. Δεδομένων των προβλημάτων της ρωσικής οικονομίας, όλο και λιγότεροι καταναλωτές επιλέγουν να προβούν σε μια τέτοια κίνηση.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ