Εικόνες παρακμής μέσα σε θρυλικό εργοστάσιο μεγάλης αυτοκινητοβιομηχανίας -Γιατί εγκαταλείφθηκε

Στιγμές πλήρους εγκατάλειψης βιώνει ένα εργοστάσιο που κατασκεύαζε ένα από τα κορυφαία μοντέλα της δεκαετίας του 1990.
Τη δική του λαμπρή ιστορία έχει γράψει το εργοστάσιο της Bugatti στη μικρή ιταλική πόλη Campogalliano, κοντά στη Μόντενα, έχοντας την τιμή να δώσει σάρκα και οστά σε ένα από τα ομορφότερα και ταχύτερα μοντέλα της δεκαετίας του 1990, την EB110.
Με το προσωνύμιο “Blue Factory” (Μπλε Εργοστάσιο), η μονάδα εγκαινιάστηκε στις 15 Σεπτεμβρίου του 1990, μια ημερομηνία που επιλέχθηκε συμβολικά μιας και συνέπιπτε με τα 109α γενέθλια του ιδρυτή της μάρκας, Ettore Bugatti (15 Σεπτεμβρίου 1881).
BUY NOW

Αρχιτέκτονας ήταν ο Ιταλός Giampaolo Benedini, ο οποίος σχεδίασε ένα εργοστάσιο κομψό, μοντέρνο και τεχνολογικά προηγμένο, όπως ακριβώς και τα αυτοκίνητα της μάρκας.
Χτίστηκε για να φιλοξενεί 200 εργαζομένους σε μια έκταση περίπου 70.000 τετραγωνικών μέτρων, όπου στεγαζόταν το κεντρικό κτίριο με στούντιο σχεδίασης, ο χώρος εξέλιξης και δοκιμών κινητήρων, οι χώροι συναρμολόγησης, η πίστα δοκιμών, ένα εστιατόριο για την υποδοχή επισκεπτών και ένας εκθεσιακός χώρος για την παρουσίαση των αυτοκινήτων.

Η Fabbrica Blu έπαψε να λειτουργεί ως το 1995 όταν η Bugatti Automobili S.p.A. κήρυξε πτώχευση, ενώ τρία χρόνια αργότερα εντάχθηκε στον όμιλο VW ο οποίος επανέφερε την παραγωγή στην έδρα της εταιρείας, το Μολσάιμ της Γαλλίας.
Η εγκατάλειψη του εργοστασίου δεν σηματοδότησε την παρακμή του. Ο πρώην Υπεύθυνος Εγκαταστάσεων, Ezio Pavesi, και ο γιος του Enrico φρόντιζαν ανελλιπώς το εργοστάσιο. Μέσω εργασιών συντήρησης και ξεναγήσεων για ενθουσιώδεις φίλους της μάρκας, η οικογένεια Pavesi απέτρεψε την καταστροφή του εργοστασίου, διατηρώντας ζωντανή την ιστορία και τη μνήμη της κάποτε… ιταλικής Bugatti.

Δυστυχώς, μετά από περίπου τρεις δεκαετίες συντήρησης του εργοστασίου από τους Pavesi, η μονάδα το 2022 πέρασε στα χέρια ξένων επιχειρηματιών, οι οποίοι στη συνέχεια την άφησαν σε πλήρη εγκατάλειψη.
Εικόνα για τη σημερινή κατάσταση του εργοστασίου προσφέρει το κανάλι “Decaying Midwest”, που διείσδυσε στο Blue Factory. Εξωτερικά μπορεί να φαίνεται ανέπαφο, αλλά το εσωτερικό παρουσιάζει εικόνα παρακμής, όντας σκονισμένο και γεμάτο τούβλα, εγχειρίδια, μπουκάλια με μπογιές και παλιά εξαρτήματα αυτοκινήτων.

Ένα εργοστάσιο παγωμένο στον χρόνο, με άδειες αίθουσες και δωμάτια, που πλέον δεν θυμίζουν σε τίποτα τη γενέτειρα της εμβληματικής EB110, ενός μοντέλου που παρουσιάστηκε στις 14 Σεπτεμβρίου του 1991 στο Παρίσι, με αφορμή τα 110α γενέθλια του Ettore Bugatti.
Επίσημα κυκλοφόρησε στις αρχές του 1992, ως Bugatti EB110 GT με κινητήρα V12 3,5 λίτρων ο οποίος απέδιδε 553 ίππους και μέγιστη ροπή 611 Nm. Ήταν το μοντέλο που αναβίωσε την Bugatti, μετά από 40 χρόνια απουσίας (από το 1952) από τα αυτοκινητικά δρώμενα.
Πηγή: decayingmidwest