Οι εταιρείες θα μπορούν πλέον να επιλέξουν μεταξύ πολλών διαθέσιμων μοντέλων με αυξημένη Λιανική Τιμή Προ Φόρων.
Περισσότερες επιλογές σε μάρκες και μοντέλα αυτοκινήτων θα αποκτήσουν οι εκατοντάδες χιλιάδες πωλητές επιχειρήσεων, καθώς το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Carandmotor.gr αποφάσισε να αλλάξει τη φορολογία στα εταιρικά αυτοκίνητα!
Το θέμα είχε προκύψει εδώ και αρκετό καιρό όταν τα εργοστάσια αποφάσισαν να αυξήσουν πολύ τις αξίες των αυτοκινήτων με αποτέλεσμα να αυξηθούν τόσο οι Αξίες Λιανικής προ Φόρων όσο και οι τιμές λιανικής των οχημάτων στην Ελλάδα.
BUY NOW
Ωστόσο η ραγδαία άνοδος των τιμών είχε ως αποτέλεσμα οι χρήστες εταιρικών αυτοκινήτων και κυρίως οι πωλητές να αναγκάζονται να πληρώνουν από την τσέπη τους στο τέλος κάθε χρόνου τη χρήση του εταιρικού τους οχήματος εξαιτίας της φορολογικής νομοθεσίας που ισχύει στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Carandmotor.gr η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘΟ εδώ και καιρό έχει ξεκινήσει μια έρευνα σχετικά με το τι συμβαίνει με την φορολόγηση των εταιρικών αυτοκινήτων και σε νομοσχέδιο που θα καταθέσει στη Βουλή, θα περιλαμβάνονται οι αλλαγές στην φορολογία των εταιρικών αυτοκινήτων επιβεβαιώνοντας πλήρως το ρεπορτάζ του Carandmotor.gr που δημοσιεύθηκε στις 20 Σεπτεμβρίου 2023, σύμφωνα με το οποίο η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών εξέταζε τις αλλαγές στον τρόπο φορολόγησης των εταιρικών αυτοκινήτων εξαιτίας της αύξησης των εργοστασιακών τιμών.
Να υπενθυμίσουμε πως τα εταιρικά αυτοκίνητα αποτελούν εδώ και πολλά χρόνια την «ατμομηχανή» της ελληνικής αγοράς καινούριων αυτοκινήτων, καθώς αποτελούν σχεδόν το 60% του συνόλου των πωλήσεων.
Ο νέος τρόπος υπολογισμού που αποφάσισε να εφαρμόσει η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘΟ έχει να κάνει με την αύξηση του αφορολόγητου ορίου για αυτοκίνητα πωλητών ή εκείνων που δικαιολογούν θέση με όχημα (tool cars) από τις 17.000 ευρώ στις 20.000 ευρώ όπως επίσης αποφασίστηκε και η αλλαγή του τρόπου υπολογισμού της φορολογητέας αξίας της παραχώρησης οχήματος.
Μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου οι επιχειρήσεις θα μπορούν να επιλέξουν μεταξύ πολλών μοντέλων για τους πωλητές ή υπαλλήλους καθώς διευρύνονται οι επιλογές των αυτοκινήτων με ΛΤΠΦ 20.000 ευρώ, καθώς πλέον μιλάμε για αυτοκίνητα με Αξίες Λιανικής πάνω από 26.000 ευρώ όπου υπάρχουν πολλά διαθέσιμα μοντέλα από την πλειονότητα των μαρκών που έχουν οι εισαγωγικές εταιρείες.
Να υπενθυμίσουμε πως η φορολογητέα αξία της παραχώρησης οχήματος (όχι tool car) σε εταίρο ή μέτοχο ή εργαζόμενο υπολογίζεται με την εφαρμογή προοδευτικής κλίμακας επί της Λιανικής Τιμής Προ Φόρων του οχήματος, ενώ υπάρχουν και επιπλέον φορολογικά κίνητρα για τις επιχειρήσεις που αποκτούν μέσω χρονομίσθωσης αυτοκίνητα με χαμηλές εκπομπές ρύπων.
Τα φορολογικά κίνητρα αφορούν τις επιχειρήσεις που θα αποκτούν μέσω χρονομίσθωσης αυτοκίνητα με Αξίες Λιανικής προ Φόρων έως 40.000 ευρώ και εκπομπές CO2 έως 50 γρ./χλμ., ενώ παράλληλα σχεδόν πριν από 3 χρόνια αυξήθηκε στις 17.000 ευρώ (Αξία Λιανικής προ Φόρων) το αφορολόγητο όριο για τα αυτοκίνητα των πωλητών ή εκείνων που δικαιολογούν θέση με όχημα.
Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία η οποία θα αλλάξει με την ψήφιση του νομοσχεδίου, ο εργαζόμενος που έχει στην κατοχή του εταιρικό αυτοκίνητο επιβαρύνεται με ένα επιπλέον ποσό στο ετήσιο εισόδημά του που προκύπτει κλιμακωτά από την Λιανική Τιμή προ Φόρων.
Ο τρόπος υπολογισμού της φορολογητέας αξίας της παραχώρησης οχήματος σε εργαζόμενο ή εταίρο ή μέτοχο, καθορίζεται με βάση την ακόλουθη κλίμακα, ως ποσοστό της λιανικής τιμής πώλησης προ φόρων (ΛΤΠΦ) θα διατηρηθεί τόσο ως προς τα ποσά όσο και ως προς γτους συντελεστές οι οποίοι είναι:
για ΛΤΠΦ έως 14.000 ευρώ ως ποσοστό 4% της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα,
για ΛΤΠΦ από 14.001 έως 17.000 ευρώ ως ποσοστό 20% της ΛΤΠΦ,
για ΛΤΠΦ από 17.001 έως 20.000 ευρώ ως ποσοστό 33% της ΛΤΠΦ,
για ΛΤΠΦ 20.001 έως 25.000 ευρώ ως ποσοστό 35% της ΛΤΠΦ,
για ΛΤΠΦ από 25.001 έως 30.000 ευρώ ως ποσοστό 37% της ΛΤΠΦ,
για ΛΤΠΦ πλέον των 30.001 ευρώ ως ποσοστό 20% της ΛΤΠΦ ως επιπλέον ετήσιο εισόδημα.
Να υπενθυμίσουμε πως ο φόρος μειώνεται βάσει παλαιότητας μετά τα 3 χρόνια και μειώνεται σε ποσοστό 10% για ηλικίες από 3 από 5 έτη, σε 25% για ηλικίες από 6 έως 9 έτη και σε 50% για ηλικίες πάνω από 10 έτη.
Αφορολόγητα παραμένουν προς το παρόν και τα οχήματα μηδενικών ή χαμηλών ρύπων έως 50 gr /km CO2 και με ΛΤΠΦ έως 40.000 ευρώ προς ένα εργαζόμενο ή εταίρο ή μέτοχο.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ