Μπορεί το όνομα Yamaha να έχει ταυτιστεί πια με τους δύο τροχούς, τη μουσική ή ακόμα και τις θάλασσες, ωστόσο ήταν αρκετές οι φορές που… ενεπλάκη και στην αυτοκίνηση.
Ακόμα και μισό και πλέον αιώνα πίσω, όταν βοήθησε την Toyota στη δημιουργία και την εξέλιξη του 2000GT. Ή στη συνέχεια σχεδιάζοντας και κατασκευάζοντας τους κινητήρες V6 SHO και V8 SHO για τη Ford, ακόμα και τον ατμοσφαιρικό V10 του Lexus LFA.
Παράλληλα, η ιαπωνική εταιρεία δούλεψε πάνω σε έναν V8 κινητήρα για της Volvo ενώ ανέπτυξε και ένα τετρακύλινδρο μπλοκ για τα Toyota Celica και MR2, καθώς και τη Lotus Elise.
BUY NOW
Έχοντας κάνει όλα αυτά, το να δημιουργήσει κάποια στιγμή το δικό της αυτοκίνητο, με το σήμα Yamaha, φάνταζε λογική συνέχεια. Όμως όπως αποδείχθηκε, αυτό δεν ήταν τόσο απλό.
Η πρώτη προσπάθεια αφορούσε το OX99-11! Εξελίχθηκε από την θυγατρική Ypsilon Technology, παρουσιάστηκε το 1992 και αναμενόταν να μπει στην παραγωγή δύο χρόνια αργότερα. Ωστόσο, η ύφεση εκείνης της εποχής πάτησε φρένο στο project.
Πολύ αργότερα, το 2013, η Yamaha επέστρεψε με κάτι εντελώς διαφορετικό. Το Motiv που παρουσιάστηκε στην 43η Έκθεση Αυτοκινήτου του Τόκιο, ήταν ένα… smart fortwo, ωστόσο είχε κι αυτό την ίδια τύχη.
Ώσπου ήρθε το 2015 και η Yamaha παρουσίασε ξανά ένα σπορ μοντέλο, το οποίο έκλεψε την παράσταση στο ετήσιο ραντεβού στην ιαπωνική πρωτεύουσα. Το όνομά του ήταν Sports Ride και ήταν ένα μικρό διθέσιο κουπέ.
Βασιζόταν στο πλαίσιο iStream της Gordon Murray Technologies, ζύγιζε μόνο 750 κιλά και ήταν πολύ ελαφρύτερο από το Mazda MX-5 που θα μπορούσε να αποτελέσει αντίπαλο δέος. Ωστόσο, οι Ιάπωνες δεν είχαν αποκαλύψει τίποτα για τον κινητήρα που θα του έδινε ώθηση.
Εκείνο το πρωτότυπο με μήκος 3,90 μέτρα, πλάτος 1,72 μέτρα και ύψος μόλις 1,17 μέτρα, αποτέλεσε βάση εργασιών που τουλάχιστον έως και το 2018, συνεχίζονταν κανονικά. Είχαν μάλιστα διαρρεύσει κάποιες εικόνες πατέντας που αφορούσαν ένα σχέδιο που έμοιαζε… έτοιμο να μπει στη γραμμή της παραγωγής.
Μάλιστα, στην τελική του μορφή, είχε ήδη μπει σε φάση δοκιμών εξέλιξης ώσπου εν μία νυκτί, η Yamaha τράβηξε την πρίζα στο project. Δίχως ποτέ να έχει υπάρξει κάποια εξήγηση γι’ αυτή την αλλαγή πλάνων.