Τι είναι αυτοί οι αριθμοί στο πίσω μέρος των σχολικών λεωφορείων; -Όσα δεν γνωρίζουν οι οδηγοί

σχολικό λεωφορείο στην Αθήνα

Ελάχιστοι είναι οι οδηγοί που γνωρίζουν τι σημαίνουν οι αριθμοί που δεσπόζουν στο πίσω μέρος των λεωφορείων.

Πάνω από 100 έτη ζωής αριθμούν τα σχολικά λεωφορεία, τα οποία όπως γνωρίζουμε όλοι, αναλαμβάνουν το κρίσιμο έργο της μεταφοράς των μαθητών με ασφάλεια από το σπίτι στο σχολειο και το αντίστροφο.

Η ιστορία τους ξεκινά από τις ΗΠΑ στα τέλη του 19ου αιώνα, όταν τα παδιά των αγροτικών περιοχών δεν είχαν πρόσβαση στην εκπαίδευση, με αποτέλεσμα να επιστρατευτούν άμαξες, γνωστές ως “kid hacks”, οι οποίες αποτελέσαν τον πρόδρομο των σημερινών σχολικών λεωφορείων. Ήταν απλές ξύλινες άμαξες με παγκάκια τοποθετημένα περιμετρικά, όπου κάθονταν οι μαθητές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
σχολικά λεωφορεία

Η ανάπτυξη της αυτοκίνησης στις αρχές του 20ού αιώνα έφερε μια ριζική αλλαγή στη σχολική μεταφορά. Tη δεκαετία του 1920, τα σχολικά οχήματα άρχισαν να μετατρέπονται από άμαξες σε μηχανοκίνητα φορτηγά που διέθεταν κλειστά διαμερίσματα για την προστασία των μαθητών από τις καιρικές συνθήκες.

Ωστόσο, δεν ήταν παρά μόνο τη δεκαετία του 1930 που σημειώθηκαν πιο σημαντικές αλλαγές στον σχεδιασμό των σχολικών οχημάτων, χάρη στις καινοτομίες της εταιρείας Wayne Works. Τότε την σκυτάλη παρέλαβαν τα λεωφορεία, που διέθεταν πιο προηγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας, ενώ καθιερώθηκε και το κίτρινο χρώμα για το αμάξωμά τους -Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ.

σχολικά λεωφορεία
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα σχολικά λεωφορεία διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη μεταφορά των μαθητών και στη χώρα μας, υπόκεινται σε αυστηρούς κανονισμούς και ταυτόχρονα υποβάλλονται σε συχνούς ελέγχους.

Όπως έχουμε όλοι παρατηρήσει στο πίσω μέρος των λεωφορείων αναγράφονται οι αριθμοί 60 και 80, αν και πολλοί δεν γνωρίζουν τη σημασία τους. Αυτοί αφορούν το ανώτατο όριο ταχύτητας του σχολικού λεωφορείου που ανέρχεται σε 60 χλμ./ώρα και μπορεί να αυξηθεί στα 80 χλμ./ώρα σε δρόμους υψηλής ταχύτητας.

σχολικό λεωφορείο

Ο νόμος είναι ιδιαίτερα αυστηρός, επίσης, με τη χρήση ζώνης, ενώ τα σχολικά λεωφορεία οφείλουν να περνούν από έλεγχο ΚΤΕΟ σε ετήσια βάση. Τέλος, ο οδηγός ενός σχολικού λεωφορείου απαιτείται να έχει δίπλωμα δ’ κατηγορίας και να διαθέτει Π.Ε.Ι. (Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Ικανότητας).

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ