Μια πρώτη ιδέα από μια πιο off-road έκδοση του παγκόσμιου best-seller RAV-4 παρουσίασε η Toyota στην αμερικανική έκθεση τροποποιήσεων και βελτιώσεων SEMA. Τι νέο, όμως, φέρνει το πρωτότυπο RAV-X;
Μία μέρα μετά την παρουσίαση του νέου GR86 Rally Legacy, τον σύγχρονο διάδοχο του θρυλικού Celica GT-Four, η ιαπωνική εταιρεία αποκάλυψε το νέο RAV-X Concept - μια προεπισκόπηση του πιο περιπετειώδους και εκτός δρόμου RAV4 που έχουμε δει μέχρι τώρα.
Ίσως σας ξεγελά λίγο η η σιλουέτα του πρωτοτύπου αυτού, αλλά αυτό δεν είναι ένα οποιοδήποτε νέο RAV4. Διότι, μεταξύ άλλων, διαθέτει προσαρμοζόμενη ανάρτηση με ρυθμιζόμενα αμορτισέρ, προστατευτικές μεταλλικές πλάκες και σχεδίαση εμπνευσμένη από το Ράλι Ντακάρ.
BUY NOW
Πρόκειται, με λίγα λόγια, για τη μετάλλαξη σε ένα πιο αυθεντικό off-roader του best-seller οχήματος της Toyota στις Ηνωμένες Πολιτείες και του πιο δημοφιλούς SUV της μάρκας παγκοσμίως Μια μετάλλαξη που το φέρνει κοντά στα “χωρικά ύδατα” ενός Jeep Wrangler ή Ford Bronco.
Πέραν των παραπάνω, το πρωτότυπο RAV-X διαθέτει επιπλέον μπροστινές μπάρες από σφυρήλατο αλουμίνιο, καθώς και ανάρτηση μεγαλύτερης διαδρομής που αυξάνει την απόσταση από το έδαφος κατά περισσότερο από 5 εκατοστά.
Περιλαμβάνει επίσης πλήρως ρυθμιζόμενα αμορτισέρ bypass 2,5 ιντσών με εξωτερικές δεξαμενές piggyback μπροστά και πίσω, καθώς και ελαστικά 265/65 R17, με μεγάλο προφίλ στις ζάντες 17 ιντσών από σφυρήλατο αλουμίνιο.
Η αναβάθμιση αυτή, φυσικά, αντλεί την έμπνευσή της από τους αγώνες Rally-Raid που συμμετέχει η Toyota με το αγωνιστικό Hilux. Πέραν της πίσω πτέρυγας, ο νέος εμπρός προφυλακτήρας διαθέτει πλέον ενσωματωμένους αεραγωγούς ψύξης, όπως διαθέτουν και οι θόλοι των τροχών για την ψύξη των φρένων.
Παράλληλα, η Toyota έχει προσθέσει υπερυψωμένα μαρσπιέ, μπροστά και πίσω μεταλλικές πλάκες για την προστασία του δαπέδου, και ένα διπλό σύστημα εξάτμισης που προεξέχει από τον πίσω προφυλακτήρα.
Το πρόσθετο κιτ αυξάνει φυσικά την απόσταση από το έδαφος και τις γωνίες προσέγγισης και αναχώρησης του 4x4, βελτιώνοντας σημαντικά τις εκτός δρόμου δυνατότητές του.
Δυστυχώς, το RAV-X δεν πρόκειται να πωληθεί προς το παρόν και παρουσιάζεται στο σαλόνι SEMA στο Λας Βέγκας μόνο ως εκθεσιακό πρωτότυπο. Το νέο SUV δημιουργήθηκε και εξελίχθηκε από το τμήμα Ανάπτυξης Ανταλλακτικών και Αξεσουάρ της Toyota, που ήταν υπεύθυνο για όλα - από τα αρχικά σκίτσα σχεδιασμού μέχρι τη συναρμολόγηση του εκθεσιακού πρωτότυπου.
Ωστόσο, όπως και με το GR86 Rally Legacy, που θα μπορούσε να θεωρηθεί ως πρώτη προεπισκόπηση ενός μελλοντικού νέου Celica, αυτό το RAV-X ανοίγει την πόρτα για ένα πιο off-road SUV στο μέλλον ή για μια πιο ειδική έκδοση του RAV4.
«Το RAV-X είναι κάτι περισσότερο από ένα πρωτότυπο, δείχνει μια εντελώς νέα δυνατότητα για το πόσο εντυπωσιακό και περιπετειώδες μπορεί να είναι ένα μικρό crossover σαν αυτό», δήλωσε ο Mike Tripp, αντιπρόεδρος Marketing της Toyota Motor Βόρειας Αμερικής.