Η Toyota παρουσίασε στη SEMA του Λας Βέγκας το εντυπωσιακό πρωτότυπο GR86 Rally Legacy, που αντλεί την έμπνευσή του από το ένδοξο παρελθόν της εταιρείας στο WRC για να δώσει μια ιδέα για το μέλλον του GR86.
Με αναβαθμισμένο turbo κινητήρα και με το χρωματισμό από τις αγωνιστικές Celica GT-Four των αρχών της δεκαετίας του 1990, το πρωτότυπο GR86 Rally Legacy Concept είναι ένα από τα αστέρια της έκθεσης Speciality Equipment Marketing Association (SEMA) 2024, στο Λας Βέγκας των ΗΠΑ.
Σχεδιασμένο για να τιμήσει την πλούσια ιστορία της Toyota στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC), το GR86 Rally Legacy Concept αντλεί τη σχεδιαστική του έμπνευση από την εμβληματική Celica GT-Four. Φυσικά, για λόγους διαιωμάτων, δεν υπάρχουν σήμερα τα λογότυπα της Castrol, αλλά η σύνδεση γίνεται ξεκάθαρη μέσα από τις χαρακτηριστικές πράσινες, κόκκινες και λευκές λεπτομέρειες.
BUY NOW
Επιπλέον, το GR86 Concept διαθέτει μια σειρά από αγωνιστικές τροποποιήσεις, όπως προβολείς στο καπό, κεντρική εξάτμιση και μεγάλη πίσω αεροτομή. Η εικόνα ολοκληρώνεται με λευκές ζάντες και τους κόκκινους λασπωτήρες.
Η πραγματική έκπληξη κρύβεται κάτω από το αμάξωμα, όπου υπάρχει πλήρης αλλαγή στο σύστημα κίνησης, αυξάνοντας την ισχύ στους 296 ίππους. Ο τρικύλινδρος κινητήρας του GR86 προέρχεται από την αμερικανική έκδοση της Toyota GR Corolla.
Σύμφωνα με την Toyota, η τοποθέτησή του κινητήρα αυτού έκρυβε «τεράστιες κατασκευαστικές προκλήσεις» λόγω του αυξημένου ύψους του και της διάταξης του συστήματος τετρακίνησης.
Έτσι, το πρωτότυπο διαθέτει προσαρμοσμένο υποπλαίσιο και βάσεις κινητήρα για την ενσωμάτωση του νέου συστήματος μετάδοσης και της ανυψωμένης ανάρτησης. Επίσης, ειδική προσαρμογή χρειάστηκαν τα ελατήρια, τα coilovers, οι βραχίονες της ανάρτησης και η κρεμαγιέρα του συστήματος διεύθυνσης.
Tο GR86 Concept διαθέτει, ακόμη, νέο intercooler, αγωνιστική κεντρική μονάδα ελέγχου (ECU) και πίσω διαφορικό από το GR Corolla. Η Toyota σημειώνει ότι, παρόλο που το GR86 Rally Legacy Concept έχει την ίδια ισχύ και ροπή με το hot-hatch, υπάρχει «δυνατότητα αύξησης αυτών των αριθμών με περαιτέρω βελτιώσεις».
Στο εσωτερικό, το πρωτότυπο αυτό είναι εξοπλισμένο με αγωνιστικό κλωβό ασφαλείας (roll cage), αγωνιστικά καθίσματα Sparco και ζώνες ασφαλείας έξι σημείων, ενώ ο χώρος αποσκευών φιλοξενεί ένα μικρό κιτ εργαλείων και ρεζέρβα πλήρους μεγέθους. Όπως σε ένα πραγματικό αγωνιστικό, έχει αφαιρεθεί όλη η ηχομόνωση για ελαχιστοποίηση του βάρους.
Το σύστημα infotainment έχει αφαιρεθεί και στη θέση του υπάρχει ένα πάνελ με διακόπτες για λειτουργίες όπως ο διακόπτης καυσίμου και οι ρυθμίσεις οδήγησης. Ένας μεγάλος σειριακός επιλογέας ταχυτήτων και χειρόφρενο βρίσκονται σε περίοπτη θέση, δίπλα σε ένα απλοποιημένο τιμόνι Sparco αγωνιστικού τύπου.
Αν και δεν υπάρχει ακόμη επίσημη αναφορά για παραγωγή, τα σχόλια της εταιρείας για «περαιτέρω βελτιώσεις», σε συνδυασμό με την πρόσφατη επιτυχία των GR Yaris και Corolla, αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο να δούμε μια αναβαθμισμένη έκδοση του GR86 coupe, έστω και σε περιορισμένη παραγωγή.
Πέραν του πρωτοτύπου αυτού, στην έκθεση SEMA 2024 η Toyota παρουσίασε μια σειρά από πρωτότυπα SUV βασισμένα στα Tacoma και 4Runner, καθώς και ένα ανοιχτό Land Cruiser pick-up. Η εταιρεία, επιπλέον, αναμένεται να αποκαλύψει και το πρωτότυπο ‘RAV X’, που πιθανότατα θα ανοίξει το δρόμο για τη νέα γενιά του υπερ-δημοφιλούς στην Αμερική, και όχι μόνο, RAV4.