Το Renault Clio αναμένεται να παραμείνει για πολλά χρόνια μια προσιτή και άκρως αποδοτική υβριδική πρόταση, αλλά με όλο και πιο καινοτομικές τεχνολογίες εξηλεκτρισμού.
Καθώς στη χώρα μας μόλις πρόσφατα υποδεχτήκαμε το facelift της 5ης γενιάς του γαλλικού supermini, τα πλάνα της Renault για το δημοφιλές της Clio αρχίζουν σταδιακά να αποκαλύπτονται - μιας και οι Γάλλοι θεωρούν το όνομά του πολύ σημαντικό για να χαθεί, σε αντίθεση με τις απόψεις της Ford για το Fiesta.
Η Renault, λοιπόν, σκοπεύει να κρατήσει το Clio για πολλά χρόνια ακόμη στην αγορά, αλλά χωρίς να το μετατρέψει σε αμιγώς ηλεκτρικό. Αντιθέτως, η 6η του γενιά -σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες- θα παραμείνει υβριδική, με κινητήρα βενζίνης αλλά με μια ιδιαίτερα εξελιγμένη εκδοχή του συστήματος κίνηση E-Tech.
BUY NOW
Συνεπώς, ο ρόλος που θα αναλάβει θα είναι αυτός ενός προσιτού και ποιοτικού αυτοκινήτου πόλης, πιο ποιοτικού σε υλικά σε σχέση με τα Dacia. Θα παραμείνει, έτσι, ένας σημαντικός παίκτης της Renault στην κατηγορία Β, όπου θα σταδιοδρομεί μαζί με το Β-SUV Captur και με τα αντίστοιχα αμιγώς ηλεκτρικά Renault 5 και Renault 4.
Πριν, όμως, δούμε την 6η του γενιά, οι Γάλλοι προγραμματίζουν να κάνουν ακόμη μία εκτενή ανανέωση και αναβάθμιση της τρέχουσας 5ης γενιάς, την οποία λογικά περιμένουμε σε περίπου δύο χρόνια. Το μοντέλο που θα ακολουθήσει μετά από την ανανέωση αυτή, προς το τέλος της δεκαετίας, θα είναι εντελώς καινούριο, ριζικά ανασχεδιασμένο και με προηγμένες ψηφιακές τεχνολογίες στο εσωτερικό.
Το γεγονός ότι θα διατηρήσει τον θερμικό κινητήρα στον πυρήνα του υβριδικού του συστήματος είναι η κρισιμότερη παράμετρος που θα το κρατήσει σε προσιτή τιμή, σε σχέση με τα πολύ ακριβότερα ηλεκτρικά. Η εξέλιξη του E-Tech Hybrid, μάλιστα, θα προσφέρει αρκετά περισσότερα χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης.
«Το Clio είναι μια μπράντα από μόνο του» είπε στο αγγλικό περιοδικό Autocar ο διευθυντής προϊοντικής απόδοσης της Renault, Bruno Vanel, επιβεβαιώνοντας τη σημασία που δίνει η εταιρεία στο supermini της.
Η Renault δίνει πολύ μεγάλη έμφαση στα καθιερωμένα και γνωστά ονόματα του παρελθόντος της, όπως δείχνει και η αναβίωση των Espace, Scenic και Twingo. Κι έτσι τώρα επιβεβαιώνεται ότι τα επερχόμενα ηλεκτρικά R5 και R4 δεν πρόκειται να εξαφανίσουν από τον αυτοκινητικό χάρτη το ένδοξο όνομα Clio.
Αντιθέτως, οι Γάλλοι θα εξακολουθήσουν να κρατούν το τελευταίο σε πρωταγωνιστικό ρόλο, ως μια ποιοτική πρόταση με νέες υβριδικές τεχνολογίες που θα την κρατούν σε τιμή εκκίνησης κάτω από τις 20.000 ευρώ.
Μια πρόταση που θα υφίσταται παράλληλα με τις ηλεκτρικές της εταιρείας, με στόχο να κρατηθεί η μεγάλη βάση των πελατών του Clio. Αυτό, με τη σειρά του, σημαίνει ότι -σε αντίθεση με τα Peugeot 208, Opel Corsa και άλλα- το Clio δεν θα γίνει ποτέ ηλεκτρικό, αφήνοντας στους πελάτες της Renault την απόφαση μεταξύ του υβριδικού Clio και του ηλεκτρικού R5.
Εξάλλου, η απαγόρευση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν θα επιβληθεί στην Ευρώπη για τουλάχιστον 11 χρόνια ακόμα, ενώ η χαλάρωση των όρων στις προδιαγραφές ρύπων Euro7 επιτρέπει πια στους κατασκευαστές να λύσουν το γρίφο της παραγωγής μικρών αυτοκινήτων που θα αφήνουν αρκετό περιθώριο κέρδους - κάτι που μέχρι πρότινος, πριν τη χαλάρωση των προδιαγραφών, δεν έδειχνε εφικτό.