Δοκιμάζουμε το νέο Renault Clio TCe 100 LPG με την αυτονομία των 1.000 χλμ.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΝΑΓΟΣ / PHOTOS: Γιώργος Καραγιωργάκης
Το best seller αυτοκίνητο πόλης του Γάλλου κατασκευαστή υπέστη αισθητικό ρετουσάρισμα και εξοπλιστική αναβάθμιση, διατηρώντας όλα τα δυνατά του σημεία και την ηγετική του θέση στην κατηγορία.
Το Renault Clio βρίσκεται αδιάκοπα στην αγορά από το 1990, έχει βραβευθεί δύο φορές στην ιστορία ως «Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς» και οι πέντε του γενιές έχουν πουλήσει περισσότερα από 16 εκ. αυτοκίνητα σε όλο τον πλανήτη.
Όπως αντιλαμβάνεστε, πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό μοντέλο της κατηγορίας αυτοκινήτων πόλης και ένα από τα πιο εμβληματικά στην ιστορία της γαλλικής εταιρείας. Για να διατηρήσει όμως αυτή την εικόνα και να συνεχίσει να αποτελεί μία από τις πιο δυνατές προτάσεις της κατηγορίας, πέρασε από την καθιερωμένη ανανέωση.
BUY NOW
Nouvelle Vague
Το ανανεωμένο Clio λανσάρει τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα Renault, τονίζοντας και με αυτό τον τρόπο την σημαντικότητα του μοντέλου, φέροντας εντονότερο «ρόμβο» στο κέντρο της τονισμένης μάσκας, νέας σχεδίασης προβολείς LED Pure Vision με εντελώς διαφοροποιημένη σχεδίαση στα φώτα ημέρας που πλέον είναι κάθετα, ενώ ανασχεδιασμένος είναι και ο προφυλακτήρας για καλύτερη ψύξη του κινητήρα και κατεύθυνση της ροής του αέρα γύρω από το αμάξωμα και το πάτωμα.
Στο πλάι, οι διαφορές εντοπίζονται στην απουσία της αναγραφής Clio στο χρωμιωμένο τμήμα που διατρέχει τα χαμηλά σημεία της πόρτας, με τις κρυφές χειρολαβές των πίσω θυρών να παραμένουν. Πίσω, ο προφυλακτήρας έχει φρεσκαριστεί και έχει αποκτήσει γωνίες στα άκρα του με διακοσμητικούς αεραγωγούς, ενώ νέα είναι και τα τρισδιάστατα πίσω φώτα LED με τα διαφανή «καλύμματα».
Σημαντικές αλλαγές υπάρχουν και στην καμπίνα του ανανεωμένου Renault Clio, που πλέον φέρει νέες ταπετσαρίες οικολογικού χαρακτήρα που απαντώνται στα καθίσματα, τα πάνελ των θυρών και στο ταμπλό. Παράλληλα, έχει ενισχυθεί το ψηφιακό του προφίλ με νέο έγχρωμο πίνακα οργάνων με εντυπωσιακά γραφικά, πλούσια πληροφορία (παρουσιάζει και τον πλοηγό) και διαγώνιο που κυμαίνεται μέχρι τις 10 ίντσες, όπως του αυτοκινήτου που δοκιμάζουμε. Το σύστημα πολυμέσων παραμένει ως έχει και είναι ένα από τα καλύτερα της κατηγορίας, ενώ διατίθεται με έγχρωμη οθόνη διαγωνίου από 7 έως 9,3 ίντσες.
Η καμπίνα του ανανεωμένου Clio πέμπτης γενιάς δείχνει ακόμα πιο σύγχρονη και ακριβή στο μάτι, με τα υλικά στο ταμπλό και περιμετρικά στις πόρτες να είναι αρκετά προσεγμένα σε ποιότητα, και ας απουσιάζουν πλέον τα μαλακά πλαστικά από το πάνω μέρος του πάνελ των εμπρός θυρών.
Το ταμπλό με τις οριζόντιες γραμμές αποτελείται από μαλακά και σκληρά πλαστικά πολύ καλής ποιότητας, με την υφασμάτινη οικολογική διακοσμητική φάσα να έχει ωραία υφή και κάμποση γέμιση. Ταυτόχρονα, υπάρχουν αρκετές θήκες για τα καθημερινά μικροαντικείμενα σας, αλλά οι ποτηροθήκες στην κονσόλα δαπέδου βρίσκονται πολύ κοντά στο χειρόφρενο.
Ο οδηγός του ανανεωμένου Renault Clio κάθεται σε ένα αναπαυτικό κάθισμα με μεγάλο εύρος ρύθμισης και καλή πλευρική στήριξη που δεν θα τον δυσκολέψει να βρει την θέση που τον βολεύει. Η ρύθμιση του τιμονιού με την σειρά του βοηθά στην εύρεση της ιδανικής θέσης οδήγησης και όλοι οι διακόπτες είναι σε απόσταση βολής, ευνοώντας την εργονομία. Από πλευράς ορατότητας, το Clio κυμαίνεται σε πολύ καλό επίπεδο, με το μόνο μελανό σημείο να εντοπίζεται προς τα πίσω και διαγώνια.
Οι χώροι δεν έχουν αλλάξει, πράγμα που σημαίνει ότι θα βολευτούν με άνεση τέσσερις ενήλικοι και δεν θα αντιμετωπίσουν κάποιο πρόβλημα με τα γόνατα ή το κεφάλι τους. Το πορτμπαγκάζ παραμένει το κορυφαίο στην κατηγορία, και ας έχει την «κουλούρα» του LPG στη θέση της ρεζέρβας, με τα 391 λίτρα του να χωράει αρκετές αποσκευές. Επιπλέον, διαθέτει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα και η απουσία δαπέδου δύο θέσεων, μεταφράζεται σε ψηλό κατώφλι φόρτωσης και μη δημιουργία επίπεδου χώρου φόρτωσης σε περίπτωση που αναδιπλώσεις τις πλάτες (60/40) του πίσω καθίσματος. Σε τέτοια διαμόρφωση, η χωρητικότητά του ακουμπά τα 1.069 λίτρα, ενώ πρέπει να αναφέρουμε ότι διαθέτει ικανό άνοιγμα φόρτωσης και γάντζους για την συγκράτηση χειραποσκευών.
Με διττό χαρακτήρα
Η γκάμα κινητήρων του ανανεωμένου Renault Clio εξακολουθεί να προσφέρει μεγάλη ποικιλία στο αγοραστικό κοινό, όντας ένα από τα ελάχιστα μοντέλα ανεξαρτήτου κατηγορίας που προσφέρεται σε εκδόσεις βενζίνης, ντίζελ, διπλού καυσίμου (LPG) όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής και φυσικά υβριδικές. Όπως αντιλαμβάνεστε, στόχος όλων των εκδόσεων είναι το πολύ προσεγμένο και ανταγωνιστικό κόστος χρήσης, κάτι που δεν αφορά τα μόνο τα τεχνικά χαρακτηριστικά, αλλά και την πράξη. Το αποτέλεσμα είναι να χαρίζουν οικονομικές μετακινήσεις, με τις εκδόσεις διπλού καυσίμου και ντίζελ να καταναλώνουν τα πιο προσιτά καύσιμα της αγοράς.
Η Renault έχει αναβαθμίσει την έκδοση διπλού καυσίμου του Clio με μικρές αλλαγές στο 1.000άρι TCe μοτέρ και στο χειροκίνητο κιβώτιο που έχει έξι σχέσεις. Ο συγκεκριμένος κινητήρας διπλού καυσίμου όταν καταναλώνει βενζίνη αποδίδει 91 ίππους και 160 Nm και όταν καίει υγραέριο η ισχύς φτάνει τους 100 ίππους και η ροπή τα 170 Nm.
Οι αλλαγές εξασφάλισαν καλύτερα χαρακτηριστικά απόδοσης για τις καθημερινές αστικές μετακινήσεις, μιας και το εύρος απόδοσης έχει μεγαλώσει σε σχέση με το παρελθόν, ενώ παρουσιάζει και ποιοτικότερη λειτουργία στις χαμηλές στροφές όταν καταναλώνει υγραέριο. Ακόμα, ο συγκεκριμένος 3κύλινδρος κινητήρας τούρμπο της Renault σχεδιάστηκε εξαρχής για να είναι συμβατός με το εργοστασιακό σύστημα υγραερίου και δεν διαφοροποιεί την 5ετή εγγύηση των μηχανικών μερών ή την περιοδική συντήρηση του συνόλου, σε σχέση με τις εκδόσεις που καίνε απλώς βενζίνη.
Με την εκκίνηση του μοτέρ, οι αισθητήρες του συστήματος δίνουν γρήγορα το πράσινο φως κι έτσι ο κινητήρας αλλάζει σε υγραέριο χωρίς να γίνεται αντιληπτή η διαδικασία. Όσον αφορά τις επιδόσεις, τα 100 χλμ./ώρα από στάση στο ανανεωμένο Clio TCe 100 LPG έρχονται σε 11,8 δλ., ενώ η τελική ταχύτητά του περιορίζεται στα 174 χλμ./ώρα.
Το 6άρι κιβώτιο διασφαλίζει ζωντάνια στο σύνολο, κάτι που γίνεται εύκολα αντιληπτό και διευκολύνει στο να διατηρείς τον κινητήρα στο ωφέλιμο πεδίο λειτουργίας του. Ο επιλογέας του σασμάν δεν ξεχωρίζει σε αίσθηση, αλλά έχει θετικό κούμπωμα και σχετικά μικρές διαδρομές. Τα φρένα με τη σειρά τους έχουν γραμμικό πεντάλ με σωστή αντίσταση, ενώ η ύπαρξη ταμπούρων στους πίσω τροχούς δεν προβληματίζει ακόμα και μετά από σκληρή χρήση.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής (έκδοση Techno) έχει και επιλέξιμα προγράμματα οδήγησης, Eco, My Sense και Sport, που επεμβαίνουν στην απόκριση του γκαζιού, το βάρος τιμονιού, την εικόνα του πίνακα οργάνων και την απόδοση του κλιματισμού. Επιπλέον, ο οδηγός έχει την δυνατότητα να παραμετροποιήσει το Renault Multi-Sense, φτιάχνοντας τον δικό του ιδανικό συνδυασμό.
Στο δρόμο, το Clio διαχειρίζεται με τρομερή μαεστρία τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και με τις 16άρες ζάντες αλουμινίου της αυτοκινήτου έκδοσης, προσφέρει κορυφαίου επιπέδου άνεση. Παρόμοιου επιπέδου είναι και η ποιότητα κύλισης, που ενισχύεται από την καλή ηχομόνωση στην περιοχή των θόλων και τον μικρό αεροδυναμικό θόρυβο σε συνθήκες ταξιδιού. Στον επαρχιακό κινείται με απόλυτη ασφάλεια και ελεγχόμενες κλίσεις, με το μπροστινό σύστημα του Clio να είναι άμεσο και το τιμόνι του να προσφέρει κάμποση πληροφορία.
Ο κυριότερος λόγος όμως για την αγορά του ανανεωμένου Clio LPG είναι το χαμηλό κόστος μετακίνησης όταν καταναλώνετε υγραέριο. Το αντίστοιχο ρεζερβουάρ βρίσκεται στη θέση της ρεζέρβας και χωράει 32 λτ., ενώ είναι κατασκευασμένο από ατσάλι υψηλής αντοχής και διαθέτει πολλές δικλείδες ασφαλείας (ειδικές βαλβίδες, βαθμός πλήρωσης 80% κ.ά.). Το ρεζερβουάρ βενζίνης έχει χωρητικότητα 39 λτ. Η μέση κατανάλωση είναι 6,8 λτ. βενζίνης/100 χλμ. και 7,7 λτ. LPG/100 χλμ, με τα δύο ρεζερβουάρ να δίνουν αθροιστική αυτονομία κοντά στα 1.000 χλμ. (989 χλμ.).
Από αυτά, τα 573 χλμ. μπορούν να γίνουν με βενζίνη και τα υπόλοιπα 416 χλμ. με υγραέριο. Έτσι το κόστος για 100 χλμ. με χρήση βενζίνης είναι 13,48 ευρώ (1,982 ευρώ/λτ.) και με LPG μόλις 6,77 ευρώ (0,879 ευρώ/λτ.). Επιπλέον, το δίκτυο με LPG βρίσκεται σχεδόν παντού, αναδεικνύοντας το μοντέλο στην ενδεδειγμένη επιλογή για όποιον θέτει ως προτεραιότητα το χαμηλό κόστος καυσίμου όπου κι αν βρίσκεται.
Ορθολογική επιλογή
Το Renault Clio TCe 100 LPG διατίθεται σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού, με την βασική Evolution να κοστίζει 21.870 ευρώ και την πλούσια Techno της δοκιμής 23.680 ευρώ.
Η έκδοση Techno διαθέτει αρκετά πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και τον εμπλουτισμένο ασφάλειας που έφερε η ανανέωση, περιλαμβάνοντας στα χαρακτηριστικά της μεταξύ άλλων τον αυτόματο κλιματισμό, τα προγράμματα οδήγησης Multi-Sense με τον κρυφό φωτισμό, την κάμερα οπισθοπορείας, τους αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω κ.α. Η διαφορά στην τιμή σε σχέση με τις εκδόσεις των 90 ίππων χωρίς το σύστημα υγραεριοκίνησης είναι μόλις 1.300 ευρώ, γεγονός που μεταφράζεται σε γρήγορη απόσβεσή της.
Ακόμα, όλες οι εκδόσεις του ανανεωμένου Renault Clio καλύπτονται με εγγύηση για πέντε χρόνια ή 100.000 χλμ. για τα μηχανικά τους, ενώ δεν επιβαρύνουν τον ιδιοκτήτη τους με ετήσια τέλη κυκλοφορίας και μπορούν να εισέρχονται καθημερινά στον Δακτύλιο.
Συμπερασματικά, το ανανεωμένο και ιδιαίτερα ολοκληρωμένο Renault Clio διαθέτει ικανή γκάμα εκδόσεων κινητήρα και εξοπλισμού, με την υγραεριοκίνητη που δοκιμάζουμε να έχει πολλά βέλη στην φαρέτρα της για αυτόν που στοχεύει σε αρκετά οικονομικές μετακινήσεις.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 999 κ.εκ. βενζίνη-υγραέριο, 100 PS/4.600 - 5.000 σ.α.λ., 170 Nm/2.000 - 3.500 σ.α.λ.
Μετάδοση: Μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 11,8 δλ. (LPG), 12,5 δλ. (βενζ.) 0-100 χλμ./ώρα, 174 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,4 λτ./100 χλμ.(βενζίνη)-7,0 λτ./100 χλμ.(LPG), 122-123 γρ./χλμ.(βενζίνη), 108-109 γρ./χλμ.(LPG)
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.053/1.798/1.440 χλστ., 2.583 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.144 κιλά
Χώρος αποσκευών: 391 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: Από 21.870 ευρώ / 0 ευρώ