Για τη Ferrari, το πρώτο SUV της ιστορίας της θα έπρεπε να διαφέρει από κάθε άλλο υπερυψωμένο supercar του κόσμου. Και το μυστικό της δεν βρίσκεται στον ατμοσφαιρικό V12 της Purosangue - αλλά στην ανάρτησή της.
Οι τέσσερις τροχοί του ιταλικού Super-SUV κρύβουν την πλέον εξελιγμένη τεχνολογία ανάρτησης που μπορεί να συναντήσει κανείς σήμερα σε αυτοκίνητο παραγωγής. Χάρη στην οποία η εταιρεία του Μαρανέλο μπορεί να υποσχεθεί οδική συμπεριφορά πρωτοφανή για την κατηγορία.
Η Ferrari ανέφερε, κατά την παρουσίαση της Purosangue, ότι η τελική έγκριση για την παραγωγή του πρώτου της SUV ήταν αμέσως εξαρτημένη από την εξεύρεση της σωστής ανάρτησης. Όμως, το μήκος των σχεδόν 5 μέτρων του αμαξώματός της, το ύψος 1,6 μέτρων και το βάρος που ξεπερνά τους 2 τόνους, μεταμόρφωναν αυτή την αναζήτηση σε πρόκληση για τους μηχανικούς του Μαρανέλο.
BUY NOW
Η Purosangue έπρεπε να είναι ένα SUV με οδική συμπεριφορά χαμηλού sportscar, για να φέρει με αξιώσεις το cavallino στο ρύγχος της. Έτσι, οι μηχανικοί ξεκίνησαν, αρχικά, πετυχαίνοντας σχεδόν ιδανική κατανομή βάρους (49/51) μεταξύ των δύο αξόνων. Και έπειτα χαμηλώνοντας αρκετά το κέντρο βάρους.
Όμως, το «κλειδί» της απόδοσης στο δρόμο παρέμενε η ανάρτηση. Κι έτσι, η Ferrari στράφηκε σε μια από τις πλέον εξειδικευμένες εταιρείες αναρτήσεων του πλανήτη: στην καναδική Multimatic. Από τη συνεργασία των δύο πλευρών προέκυψε η, εξειδικευμένη αποκλειστικά για την Purosangue, ανάρτηση Ferrari Active Suspension Technology (FAST).
Πρόκειται, φυσικά, για μια ενεργή (ηλεκτρονικά ελεγχόμενη) ανάρτηση, με ρυθμιζόμενα αμορτισέρ μέσω μιας κεντρικής μονάδας ελέγχου 48V. Η τεχνολογία της έχει την ονομασία TrueActive Spool Valve (TASV) και λειτουργεί πολύ πιο προηγμένα σε σχέση με την ηλεκτρονικά προσαρμοζόμενη (Adaptive) ανάρτηση που υφίσταται ήδη στα πολυτελή αυτοκίνητα.
Η κεντρική ηλεκτρονική μονάδα τροποποιεί σε κλάσματα του δευτερολέπτου τη σκληρότητα των αμορτισέρ, την αντίδρασή τους και το ύψος από το έδαφος. Βεβαίως, οι αντίπαλοι της Purosangue -η Lamborghini Urus, η Porsche Cayenne Turbo GT, η Aston Martin DBX707- έχουν φυσικά και αυτές εξελιγμένες ηλεκτρονικές τεχνολογίες στις αναρτήσεις τους, όμως η Ferrari εκτιμά ότι η εξέλιξη και η ρύθμιση της ανάρτησης της Multimatic είναι αυτή που εντέλει κάνει το SUV της διαφορετικό.