Σημαντικοί παράγοντες διαμόρφωσης των τελικών επιλογών ήταν το κόστος απόκτησης αλλά και το κόστος χρήσης.
Διαφοροποιημένες ήταν οι επιλογές των υποψήφιων αγοραστών τον Ιούνιο του 2023 σε σχέση με το καύσιμο επέλεξαν για το καινούριο τους αυτοκίνητο σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΑΑ).
Τα καύσιμα που επέλεξαν οι Έλληνες καταναλωτές τον Ιούλιο και σημείωσαν άνοδο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022 για να κάνουν περισσότερη οικονομία ήταν το πετρέλαιο και το ηλεκτρικό ρεύμα! Ειδικότερα οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων μοντέλων αλλά και εκείνες των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών σημείωσαν άνοδο 2,8%.
BUY NOW
Αντίθετα οι πωλήσεις βενζινοκίνητων μοντέλων σημείωσαν πτώση 3,2%, των υβριδικών -1,8%, του Φυσικού Αερίου -0,1% και του Υγραερίου -0,6%.
Ωστόσο το πιο δημοφιλές καύσιμο αναδείχθηκε η αμόλυβδη βενζίνη σε ποσοστό 43,8% και ακολουθούν τα υβριδικά μοντέλα με 30,4%, τα diesel με 13,4%, τα ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά με 9,9%, τα υγραερίου με 2% και τα φυσικού αερίου με 0,4%.
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς η άνοδος των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων αλλά και των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών μοντέλων οφείλεται στην στροφή των καταναλωτών προς αυτά τα αυτοκίνητα για περαιτέρω μείωση του κόστους χρήσης.
Από κει και πέρα η σταθερή πρωτιά των βενζινοκίνητων μοντέλων εστιάζεται στο γεγονός τα συγκεκριμένα μοντέλα έχουν τις χαμηλότερες τιμές πώλησης (οι βασικές εκδόσεις) που είναι και περισσότερο προσιτές για τους καταναλωτές.
Η άνοδος στις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων οφείλεται αποκλειστικά στην ύπαρξη του προγράμματος Κινούμαι Ηλεκτρικά 2 όπου η επιδότηση ανέρχεται σε 8.000 ευρώ.
Σε επίπεδο έτους μόνο οι πωλήσεις των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών μοντέλων σημειώνουν άνοδο σε ποσοστό 2,2% καθώς τα συγκεκριμένα μοντέλα κατέλαβαν το 9,7% έναντι 7,5%.
Οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων στο 6μηνο κατέλαβαν το 45,1% του συνόλου χάνοντας 1,9% σε σχέση με το 47% που κατείχαν το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Οριακή άνοδο 0,1% σημείωσαν οι πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων μοντέλων στο 6μηνο καθώς κατέλαβαν το 14,2% έναντι 14,1% το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Τα υβριδικά αυτοκίνητα επίσης σημείωσαν οριακή άνοδο 0,1% καθώς στο πρώτο 6μηνο του 2023 κατέλαβαν το 28,4% έναντι 28,3% το αντίστοιχο διάστημα του 2023.
Οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων με Φυσικό Αέριο (αμιγώς ή διπλό καύσιμο) κατέγραψαν πτώση 0,3% καταλαμβάνοντας καταλαμβάνοντας το 0,3% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 0,6% το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Τέλος τα οχήματα με υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) σημείωσαν πτώση 0,2% καθώς στο 6μηνο κατέλαβαν το 2,3% του συνόλου των πωλήσεων έναντι 2,5% το αντίστοιχο διάστημα του 2022.
Αυξάνεται το ποσοστό των SUV
Την κατηγορία Β επέλεξε η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών σε ποσοστό 51,8% εκ των οποίων το 27,2% αφορούσε σε SUV μοντέλα.
Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η κατηγορία C με ποσοστό 31,8% εκ του οποίου το 19,9% αφορά σε SUV μοντέλα και το υπόλοιπο 11,8% σε hatchback και sedan.
Στην τρίτη θέση ακολουθεί η κατηγορία Α με ποσοστό 8% εκ του οποίου τα SUV είναι 3,3%.
Στη συνέχεια ακολουθεί η κατηγορία D με 6,2% (4,8% τα SUV), η κατηγορία Ε με 0,4% (0,3 τα SUV), η κατηγορία F-G με 0,4% (0,3% τα SUV), η κατηγορία Sports με 0,6% και οι κατηγορίες MPV – Combi με 0,9%.
Σε σύνολο όλων των κατηγοριών τα SUV τον Ιούνιο κατέλαβαν το 55,7% καταγράφοντας άνοδο 2,6% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022 ενώ σε επίπεδο 6μήνου το ποσοστό των SUV παρέμεινε αμετάβλητο και ανήλθε σε 54,4%.