Τι λέει η Κίνα για την έρευνα της ΕΕ και τους επιπλέον δασμούς στα ηλεκτρικά ΙΧ;

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Το Πεκίνο αποκάλυψε ότι η Κομισιόν ζήτησε από τις κινεζικές εταιρείες κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων πρωτοφανή απόρρητα δεδομένα.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναζήτησε έναν άνευ προηγουμένου όγκο λεπτομερών πληροφοριών για τις αλυσίδες εφοδιασμού των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών κατά τη διάρκεια της έρευνάς της για τις επιδοτούμενες εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων της χώρας, ανακοίνωσε το υπουργείο Εμπορίου της Κίνας.

Η Κομισιόν, η οποία επιβλέπει την εμπορική πολιτική για την ΕΕ, θέλει να επιβάλλει πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα μετά την έρευνα, επικρίνοντας μάλιστα το Πεκίνο και κατηγορώντας τα κινεζικά κρατικά μέσα ενημέρωσης για κατασκοπεία. Η Κίνα έχει επίσης ξεκινήσει αντίστοιχη έρευνα στις εισαγωγές χοιρινού κρέατος στην ΕΕ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Το είδος, το εύρος και η ποσότητα των πληροφοριών που συνέλεξε η ευρωπαϊκή πλευρά ήταν άνευ προηγουμένου και πολύ περισσότερο από αυτό που απαιτείται για μια έρευνα αντισταθμιστικών δασμών», είπε ο Χε Γιαντόνγκ, εκπρόσωπος του υπουργείου Εμπορίου απαντώντας σε ερώτηση κινεζικού ραδιοφώνου σχετικά με το εάν οι Βρυξέλλες επιδίωκαν να κατασκοπεύσουν την κινεζική βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων.

Η Επιτροπή «υποχρεωτικά ζήτησε» από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να παραδώσουν πληροφορίες σχετικά με την προμήθεια πρώτων υλών για μπαταρίες, την κατασκευή εξαρτημάτων και την τιμολόγηση και ανάπτυξη καναλιών πωλήσεων, είπε ο εκπρόσωπος.

Οι κυβερνήσεις συνήθως επιβάλλουν δασμούς κατά των επιδοτήσεων στα εισαγόμενα αγαθά για να προστατεύσουν τις εγχώριες επιχειρήσεις όταν υποψιάζονται ότι το εν λόγω προϊόν μπορεί να έχει παραχθεί μόνο με χαμηλότερη τιμή από την τιμή της αγοράς επειδή επωφελήθηκε από αθέμιτα από κάποια επιδότηση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αμφισβητούνται από μια εισροή ηλεκτρικών οχημάτων χαμηλότερου κόστους από κινέζους ανταγωνιστές. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή λέει ότι οι τιμές είναι συνήθως 20% χαμηλότερες από εκείνες των μοντέλων της ΕΕ.

Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες που οι Βρυξέλλες έκριναν μη συνεργαζόμενες εταιρείες, όπως η SAIC, θα αντιμετωπίσουν δασμό 38,1% μόλις τεθούν σε ισχύ οι προσωρινοί δασμοί, που είναι πιθανόν τον Ιούλιο.

Ο Γιαντόνγκ χαρακτήρισε «αβάσιμους» τους ισχυρισμούς ότι οι κινεζικές εταιρείες αυτοκινήτων δεν συνεργάστηκαν πλήρως.

Τα κρατικά μέσα ενημέρωσης της Κίνας δημοσίευσαν επίσης ένα άρθρο που υποδηλώνει ότι οι Βρυξέλλες προσπάθησαν να κατασκοπεύσουν τις κινεζικές εταιρείες αυτοκινήτων, δεδομένων των «πολλών παράλογων απαιτήσεων που έγιναν κατά τη διάρκεια αυτής της έρευνας».

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ