Citroen e-C3

Τι λένε οι πολίτες για το νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας;

αδειεσ-περιπολικο

Χιλιάδες είναι τα σχόλια που έχουν αναρτηθεί στο νομοσχέδιο που έχει αναρτηθεί σε δημόσια διαβούλευση έως τις 24 Ιανουαρίου.

Πάνω από 300 σχόλια έχουν αναρτηθεί στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τίτλο «Νέο κυρωτικό πλαίσιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και λοιπές διατάξεις για την ασφαλή κινητικότητα» το οποίο έχει τεθεί σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση έως και τις 24 Ιανουαρίου 2025.

Τα θέματα που απασχολούν τους πολίτες αλλά και φορείς είναι πολλά και εστιάζονται τόσο στα χρηματικά πρόστιμα όσο και στα νέα δεδομένα που φέρει ο αναθεωρημένος ΚΟΚ όπως η διήθηση των μοτοσυκλετών ανάμεσα στα αυτοκίνητα, η κράτηση θέσης στάθμευσης με κάποιο παλαιό δίκυκλο που παρκάρουν παράλληλα με το πεζοδρόμιο, το νέο όριο των 30 χλμ./ώρα αλλά και αλόγιστη κίνηση των πατινιών από ανήλικους οδηγούς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πιο συγκεκριμένα η κ. Χριστίνα επισημαίνει στο σχόλιό της: «Ένα φαινόμενο που όλο και μεγαλώνει είναι που κάποιοι «έξυπνοι» χρησιμοποιούν για να κρατούν αντικοινωνικά θέσεις για τον εαυτό τους, με μοτοποδήλατα άχρηστα χωρίς αριθμό, χωρίς ΚΤΕΟ, χωρίς τέλη κυκλοφορίας υπάρχουν ακόμη και χωρίς μηχανή, κρατούν θέσεις πάρκινγκ για το αυτοκίνητο τους και αλίμονο αν το ακουμπήσεις, γνώμη μου είναι πως πρέπει να τα μαζεύει χωρίς ειδοποίηση κάποια υπηρεσία. Οι νόμιμες θέσεις στάθμευσης πρέπει να σηματοδοτηθούν γιατί παρατηρείτε το εξής, σε τοίχο που από μέσα είναι σπίτι βάζουν ρολό και παρκάρουν απέξω, οι δήμοι δε τους έχουν κάνει και ράμπα χωρίς κανέναν έλεγχο.»

Ο κ. Στάθης δεν είναι και τόσο αισιόδοξος όσον αφορά στην εφαρμογή του νέου ΚΟΚ επισημαίνοντας ότι: «Ο νέος ΚΟΚ δεν θα αλλάξει πολλά πράγματα, γιατί στην ουσία προϋπόθεση για να εφαρμοστεί στην πράξη -γιατί αυτό είναι το ζητούμενο- είναι η αλλαγή συμπεριφοράς των πολιτών, δηλαδή η αλλαγή κουλτούρας. Ο εθισμός στην παραβατικότητα είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της δημοκρατίας στη χώρα μας. Ισοδυναμεί με την παραβίαση θεμελιωδών αρχών του Συντάγματος. Της ζωής, της αξιοπρέπειας, της ελευθερίας, του σεβασμού του άλλου… Η αλλαγή κουλτούρας -και στο ζήτημα της οδικής συμπεριφοράς- μπορεί να έχει κάποια αποτελέσματα αν γίνει στο πλαίσιο ενός μακροπρόθεσμου κρατικού σχεδιασμού. Επειδή αυτός ο σχεδιασμός είναι μάλλον ουτοπικός, η έντονη παρουσία μιας αστυνομίας που θα παρεμβαίνει όχι μόνο για να τιμωρεί αλλά και να διαπαιδαγωγεί είναι εκ των ων ουκ άνευ. Όπως συμβαίνει στις προηγμένες κοινωνίες, ή ακόμα και στη βαλκανική γειτονιά μας.»

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο κ. Νίκος είναι επιφυλακτικός σχετικά με τη διήθηση των μοτοσυκλετών ανάμεσα στα αυτοκίνητα υπό προϋποθέσεις αναφέροντας ότι: «Η διήθηση των δίκυκλων που νομιμοποίητε τώρα, κατά την γνώμη μου θα οδήγηση σε περισσότερα τροχαία ατυχήματα και περισσότερα νεαρά θύματα, σκεπτείτε μόνο το εξής, πως μπορεί να δει ο οδηγός αυτοκινήτου και να προφυλάξει ένα μοτοποδήλατο που θα ξεχύνετε πίσω από δύο η τρία αυτοκίνητα με ταχύτητα διπλάσια, αφού δεν μπορεί να ελεγχθεί από κανέναν, εκτός αν αποκτήσουν κάμερα και ταχογράφο μοτοποδήλατα και ΙΧ.»

Ο κ. Μπάμπης επίσης σχολιάζει το θέμα της διήθησης των μοτοσυκλετών επισημαίνοντας ότι: «Η νομιμοποίηση της λεγόμενης «διήθησης» αποτελεί ένα ακόμη μέτρο που αντί να διευκολύνει την κυκλοφορία θα δημιουργήσει πλείστα προβλήματα. Ουσιαστικά ο Υπουργός νομιμοποιεί τις σφήνες και δίνει το δικαίωμα στους καμικάζι της ασφάλτου, τους διανομείς, να κάνουν ό,τι θέλουν και όποτε θέλουν, χωρίς καμία συνέπεια. Έτσι γίνεται ρουσφέτι στις εταιρείες αυτού του είδους. Ήδη σήμερα σε δρόμο που έχει έναν κλάδο ανά κατεύθυνση με διπλή γραμμή μεταξύ τους, διάφοροι διανομείς κάνουν προσπέραση σε κίνηση (πάτημα διπλής γραμμής), θέτοντας σε κίνδυνο τις ζωές των άλλων και εκβιάζοντας να τους προσέχουν ή να κάνουν στην άκρη ώστε να περνάνε αυτοί. Για την αστυνομία δε μιλάμε, έχει γίνει Αστειο-νομία και κάνει τουρισμό. Σκεφτείτε λοιπόν να έχουμε ένα ατύχημα σε τέτοιες συνθήκες τι έχει να γίνει. Ο διανομέας καμικάζι θα λέει ότι το αυτοκίνητο ήταν σε στάση κι αυτός έκανε «διήθηση» όταν τον χτύπησαν κι έπεσε, ο οδηγός του αυτοκινήτου θα λέει το αντίθετο οι δικηγόροι θα βρουν τη χαρά τους με τα δικαστήρια να πηγαίνουν ακόμη πιο αργά από το πλήθος των υποθέσεων. Σκεφτείτε επίσης αυτοί να αρχίσουν να δέρνονται στη μέση του δρόμου με δεδομένη τη θρασύτητα και επικινδυνότητα των διανομέων που δεν τηρούν στοιχειωδώς τον κώδικα. Προσωπικά υπεύθυνοι για ό,τι συμβεί θα είναι ο κύριος που κάνει τον υπουργό και ο κύριος που κάνει τον Πρωθυπουργό, ειδικά με την αστυνομία να εμφανίζεται μόνο 1ης και 15 κάθε μήνα για τη μισθοδοσία της.»

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο κ. Γιώργος ζητά αυστηρότερες ποινές για τους παραβάτες οδηγούς που πιάνονται από την Τροχαία να οδηγούν μεθυσμένοι τονίζοντας ότι: «Αυστηροποίηση κυρώσεων για οδήγηση υπό μέθη. Σε περίπτωση πρόκλησης ατύχηματος από οδηγό υπό μέθη, άμεση σύλληψη του οδηγού και κράτηση για 24ωρο.Τα πρόστιμα να συνδεθούν με την αξία του οχήματος. Κλιμακωτές ποινές για οδήγηση υπό μέθη πλέον του προστίμου: Στην πρώτη παράβαση 15μερη αφαίρεση άδειας, στην επόμενη παράβαση μηνιαία αφαίρεση άδειας, στην τρίτη παράβαση 6μηνη αφαίρεση άδειας.»

Το θέμα της απόστασης στάθμευσης των οχημάτων από ρυθμιστικές πινακίδες σχολιάζει ο κ. Τάσος αναφέροντας ότι: «Στο Άρθρο 34 2θ αναφέρει πως ελάχιστη απόσταση στάθμευσης από σηματοδότη είναι τα 20 μέτρα και από STOP τα 12 μ. Σε περιοχές όπως Κουκάκι, Κυψέλη, Καλλιθέα και άλλες πολλές που οι πολυκατοικίες είναι παλιές και δεν έχουν πυλωτές/υπόγειες θέσεις παρκινγκ, που θα παρκάρουν τα αυτοκίνητα οι δημότες; Μιλάμε ότι εκατοντάδες αυτοκίνητα δεν θα μπορούν να παρκάρουν πουθενά, ήδη το πρόβλημα είναι μεγάλο αυτή την στιγμή, και θα γίνει πολύ μεγαλύτερο. Καλό το μέτρο αλλά προβλέψτε τις επιπτώσεις και δώστε εναλλακτικές λύσεις για το θέμα του παρκαρίσματος. Κάντε το όπως η Αγγλία πχ, δώστε άδειες στους κατοίκους να παρκάρουν μόνο γύρω στο οικοδομικό τετράγωνο που διαμένουν χωρίς τους περιορισμούς του Αρθρου 34.»

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο κ. Παναγιώτης σχολιάζει πολλά άρθρα του νέου ΚΟΚ ενώ παράλληλα κάνει λόγο για έλλειψη της αστυνόμευσης επισημαίνοντας ότι: «Η βελτίωση του ΚΟΚ είναι αναγκαία, μάλιστα έχει αργήσει ήδη. Στο παρόν νομοσχέδιο λείπει κάτι πολύ σημαντικό: η αστυνόμευση. Μπορεί να μην αφορά το ΥΠ.ΜΕΤ. αλλά χωρίς Τροχαία φοβάμαι δεν θα τηρηθούν οι αλλαγές και βελτιώσεις. Ενώ οι κάμερες θεωρητικά θα λειτουργήσουν το ενωρίτερο μετά το 2026 και ακόμη και τότε κυρίως σε κεντρικά και ημικεντρικά σημεία. Δηλαδή σε ένα μικρό τμήμα του συνολικού οδικού δικτύου της χώρας. Η συνεχόμενη διαχρονικά τακτική των Κυβερνήσεων να απασχολούν το προσωπικό της Τροχαίας σε αλλότρια καθήκοντα, είναι καιρός να σταματήσει. Και να αποδοθεί το προσωπικό στην Τροχαία.

Επίσης, ο ΚΟΚ προκειμένου να λειτουργήσει άνετα και σωστά αλλά και για να διευκολυνθούν οι μετακινήσεις, χρειάζεται να αποκτήσει η χώρα επιτέλους σωστή και επαρκή Δημόσια Συγκοινωνία όπως και οι άλλες Ευρωπαϊκές χώρες. Όσον αφορά το όριο ταχύτητος των 30χλμ/ω σε κατοικημένες περιοχές, θα χρειασθεί πρώτα να μας πουν οι μηχανολόγοι αν η οδήγηση με αυτή τη χαμηλή ταχύτητα επί μακρόν μπορεί να βλάψει της μηχανές, να αυξήσει τις εκπομπές αερίων κλπ. Εφόσον δεν υπάρχει πρόβλημα συμφωνώ στις γειτονιές το όριο να είναι 30χλμ/ώρα με προϋπόθεση να τοποθετηθούν οι απαραίτητες πινακίδες.»

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με την κυκλοφορία των πατινιών ασχολείται ο κ. Ιωάννης ο οποίος τονίζει ότι: «Οι αναβάτες πατινιών κατά το πλείστον είναι παιδιά και ανήλικοι για τους οποίους δεν απαιτείται δίπλωμα οδήγησης και όμως τους επιτρέπεται να κυκλοφορούν ένα όχημα, έστω και μικρό. Ωραία αντίφαση!

Τα άτομα αυτά δεν γνωρίζουν από σήματα, κανόνες οδήγησης, κυκλοφοριακή συμπεριφορά. Καθίστανται λοιπόν εξ ορισμού επικίνδυνα και για τον εαυτόν τους και για τους άλλους.

Οι δρόμοι μας είναι τελείως ακατάλληλοι και επικίνδυνοι για τέτοια ελαφρά δίτροχα (λακκούβες, φρεάτια, κακοτεχνίες εργολάβων, υπερυψωμένα κομμάτια ασφάλτου, ερασιτεχνικά προειδοποιητικά έργων κλπ).

Οι αναβάτες είναι τελείως εκτεθειμένοι σε οτιδήποτε αντίξοο μπορεί να συμβεί. Φώτα τα πατίνια δεν έχουν και καθίστανται «αόρατα» ήδη από το σούρουπο. Δεν υποχρεούνται σε ασφάλιση. Δεν βλέπω λοιπόν λόγο ύπαρξης πατινιών και προτείνω να καταργηθούν και να απαγορευτούν τελείως. Μπας και γλυτώσουμε κανένα παιδί μας από την αποδεκατιζόμενη νεολαία μας.»

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο κ. Ανδρέας θεωρεί ότι τα πρόστιμα του νέου ΚΟΚ δεν είναι ανάλογα των μισθών που λαμβάνουν οι Έλληνες πολίτες και είναι εξοντωτικά αναφέροντας ότι: «Θα ξεκινήσω με τα βασικά που είναι η αναλογίες μισθού – διοικητικών κυρώσεων που απλά είναι εκτός τόπου και χρόνου.

Με μέσο πρόστιμο σοβαρών παραβάσεων το 57% του κατωτάτου μισθού, μιλάμε για καθαρή και παντελής έλλειψη αναλογικότητας. Τα πρόστιμα πρέπει να επαναπροσαρμοστούν ώστε να ανταποκρίνονται σε ένα ποιο λογικό ποσοστό του μισθού της πτωχευμένης χώρας μας. Να δεχτώ ένα 25% (πάνω από τον μέσο όρο) γιατί θέλουμε αποτρεπτική εφαρμογή αλλά όχι τα 2/3 του μισθού. Αυτό είναι απαράδεκτο και αντισυνταγματικό (άρθρο 4 παρ5). Να σημειώσω ότι η κύρωση της αφαίρεσης στοιχείων κυκλοφορίας πρέπει και αυτή να είναι αναλογική, και γενικώς θεωρώ το πλήθος ημέρων αφαίρεσης ελαφρώς υψηλό αλλά αποδεκτό.

Σκεφτείτε, ότι ποινικές κατηγορίες του 290Α τιμωρούνται με κατά μέσο όρο ποινές φυλάκισης εξαγοράσιμες με 10 ευρώ την ημέρα. Μια παράβαση της τάξεως των 700 ευρώ ισοδυναμεί με 70 μέρες εξαγοράσιμης ποινής φυλάκισης. Όμως μια τέτοια ποινή μπορεί να εφαρμοστεί μόνο από τη δικαστική εξουσία, με δικαίωμα ποινικής υπεράσπισης του κατηγορουμένου. Δε νοείται κάτι τέτοιο να μπορεί να εφαρμοστεί άκριτα και άκρατα με χρήση της διακριτής ευχέρειας της εκτελεστικής εξουσίας. Πρόστιμα μεγαλύτερα των 300 ευρώ κατά την γνώμη μου πρέπει να επικυρώνονται μόνο με γνώμη της δικαστικής εξουσίας.»

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο κ. Αλέξανδρος εκτιμά ότι το νέο όριο ταχύτητας των 30 χλμ./ώρα δεν πρόκειται να εφαρμοστεί επισημαίνοντας ότι: «Θεωρώ ότι η επιλογή μείωσης του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα εντός αστικών περιοχών, δεν λαμβάνει υπ’ όψιν την τρέχουσα πραγματικότητα των Ελληνικών πόλεων, διαφαίνεται ότι απλά αντιγράφει επιλογές άλλων χωρών, δεν αποτελεί αποτέλεσμα σοβαρής μελέτης (εάν υπάρχει θα έπρεπε ήδη να είναι διαθέσιμη στους πολίτες εδώ όπου λαμβάνει χώρα και η διαβούλευση), μελέτης συγκεκριμένα επί των Ελληνικών αστικών ατυχημάτων, και όχι γενικότητες και στατιστικές Ευρωπαϊκής εμβέλειας, καθ’ ότι:

α) Τα περισσότερα ατυχήματα δεν συμβαίνουν λόγω υψηλού ορίου ταχύτητας στις πόλεις, αλλά λόγω καταστρατήγησης του.

β) Αν η πολιτεία είναι ανίκανη να ελέγξει και επιβάλει το όριο των 50 χλμ./ώρα, εξηγείστε μας πώς θα αλλάξει αυτό πρώτα, εφαρμόστε το επιτυχώς ΠΡΩΤΑ και μετά επιπρόσθετα, εφ’ όσον κριθεί χρήσιμο, μειώστε και το όριο ταχύτητας, όταν νομοθετείτε ας είστε παρακαλώ σοβαρότεροι, αυτό απαιτείται να ξέρετε περισσότερο, από ότι ο "νέος" ΚΟΚ σας!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

γ) Πολλά ατυχήματα οφείλονται και στους πεζούς, για αυτά τα ατυχήματα και περιπτώσεις η αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση είναι η ακύρωση της χρήσης των αυτοκινήτων, η συνεχής μείωση του ορίου ταχύτητας άλλωστε έμμεσα πλήττει την χρήση των οχημάτων, αν θέλετε εν τέλει πόλεις χωρίς αυτοκίνητα, χτίστε ρεαλιστικά Μ.Μ.Μ, ως τότε μην κάνετε δύσκολη τη ζωή των πολιτών με αμφιβόλου αξίας νομοθετήματα.

δ) Η ασφαλής κινητικότητα δεν αφορά μόνον στους οδηγούς, αφορά και στους πεζούς καθώς και στις υποδομές και στην γενικότερη κυκλοφοριακή παιδεία και αγωγή, δεν είδαμε ως σήμερα κανέναν να ασχοληθεί σοβαρά με αυτό. Δεν γίνεται ένα πρόβλημα που δημιουργείται από κάποιο ασυνείδητο πεζό π.χ που διαβαίνει αμέριμνος μιλώντας στο κινητό του μια λεωφόρο κοιτάζοντας τα αστέρια, να το επωμίζονται όλοι οι οδηγοί πανελλαδικά…

ε) Μήπως η μείωση ορίων και αύξηση προστίμων είναι τελικά πιο οικονομικά συμφέρουσα;»

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο κ. Δημήτρης επίσης σχολιάζει αρνητικά το νέο όριο των 30km/h επισημαίνοντας ότι: «Η μείωση του ορίου ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές από 50km/h σε 30km/h είναι εκτός πραγματικότητας για τους εξής λόγους:

1). Ένα μέσο επιβατικό αυτοκίνητο ή μια μοτοσυκλέτα χαμηλού κυβισμού, καταναλώνει λιγότερη βενζίνη και εκπέμπει λιγότερους ρύπους κινούμενο με 50km/h και τρίτη ταχύτητα παρά με 30km/h και δευτέρα ταχύτητα. Η πλειοψηφία του κόσμου δεν κινείται με ποδήλατα και πατίνια.

2). Αν συμμορφωθούν όλοι με αυτό το όριο ταχύτητας το μποτιλιάρισμα θα ξεκινάει από τη Λαμία και θα καταλήγει στο σύνταγμα, με ότι αυτό συνεπάγεται σε αύξηση κατανάλωσης καυσίμων και εκπεμπόμενων ρύπων.

3). Ποιος θα ελέγχει το νέο όριο ταχύτητας σε κάθε στενό της πόλης; Η ανύπαρκτη Τροχαία;

4). Η ασφάλεια και η μείωση των τραυματισμών δεν είναι μόνο τα χαμηλά όρια ταχύτητας στις πόλεις αλλά πολυπαραγοντικό πρόβλημα.

Παρακαλώ αγνοήστε τις επικοινωνιακές μπούρδες των συγκοινωνιολόγων.»

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ