Το Geparda, που σημαίνει γατόπαρδος (τσιτάχ) στα γερμανικά, είναι ένα παράξενο Volkswagen Up, με απόδοση 20 ίππων και τους δύο πίσω τροχούς του στο κέντρο του πίσω άξονα. Ποιός, όμως, είναι ο λόγος της μετατροπής αυτής;
Ένας οίκος μετατροπών με βάση το Bad Homburg προχώρησε σε αυτή την τόσο ιδιόμορφη ανακατασκευή του mini αυτοκινήτου πόλης της Volkswagen για να προσφέρει την ευκαιρία στους νεαρούς Γερμανούς να οδηγούν από την ηλικία των 16 ετών - με δίπλωμα της κατηγορίας Α1, μέχρι να κλείσουν τα 18 χρόνια τους και αποκτήσουν κανονική άδεια οδήγησης.
Με το δίπλωμα Α1 οι έφηβοι δεν μπορούν να οδηγούν κανονικά αυτοκίνητα, αλλά μικρά και λιγότερο ισχυρά οχήματα που εμπίπτουν στους κανονισμούς της κατηγορίας L5e. Όπως είναι τα Citroen Ami, Fiat Topolino και Opel Rocks-e που παράγει ο όμιλος Stellantis.
BUY NOW
Έτσι, η γερμανική εταιρεία μετατροπών προσάρμοσε το Up! στους κανονισμούς αυτούς, μειώνοντας την ισχύ του στους 20 ίππους και μετατρέποντάς το «περίπου» σε τρίκυκλο. Για την ακρίβεια, έχει την εμφάνιση και τη γεωμετρία τρίκυκλου, αλλά στον πίσω άξονα δεν έχει μόνο έναν τροχό στο κέντρο, αλλά δύο λεπτότερους. Έναν 'διπλό τροχό', όπως αναφέρει η εταιρεία, προκειμένου να πάρει την άδεια τρίκυκλου για να πληροί τις προδιαγραφές της κατηγορίας L5e.
Έτσι, αν το δεις από το πλάι, το όχημα αυτό δίνει την εντύπωση πως αιωρείται η ουρά του, καθώς οι πίσω θόλοι έχουν καλύμματα με τεράστια γράμματα με το όνομα της εταιρείας. Για να τοποθετηθεί ο παράξενος αυτός πίσω άξονας, χρειάστηκε τροποποίηση του πλαισίου, ώστε -μαζί με τα ελατήρια της Eibach- να εξασφαλιστεί ότι το Geparda θα διατηρεί την ισορροπία του και δεν θα πέφτει στο πλάι όπως τα Reliant Robin.
Σε αντίθεση με την ηλεκτρική τριπλέτα της Stellantis, το Geparda έχει θερμικό κινητήρα: την ατμοσφαιρική τρικύλινδρη μονάδα 1.0 λίτρου που προσέφερε η Volkswagen από το εργοστάσιο με απόδοση 59 ή 74 ίππων. Όμως, στο Geparda έχει υποβαθμιστεί για να αποδίδει μόλις 20 ίππους -πάντα στο πλαίσιο των κανονισμών L5e- στους εμπρός τροχούς μέσω μηχανικού κιβωτίου 5 σχέσεων.
Παρά τη χαμηλή του ισχύ, όμως, η τελική του ταχύτητα ξεπερνά τα 100 km/h, κι έτσι επιτρέπειται να οδηγείται στον αυτοκινητόδρομο. Έχοντας ως βάση ένα κανονικό αυτοκίνητο, επίσης, διαθέτει εξοπλισμό ασφάλειας όπως δισκόφρενα εμπρός, ABS, ESP και τέσσερις αερόσακους, ενώ φυσικά δεν αλλάζει η εσωτερική χωροταξία που φιλοξενεί 4 επιβάτες.
Αυτό καθιστά το Geparda πιο ικανό από τα οχήματα μικροκινητικότητας της Stellantis, αλλά βεβαίως και πιο ακριβό. Ο οίκος που έκανε αυτή τη μετατροπή το χρεώνει περίπου 20.000 ευρώ στη Γερμανία, ποσό με το οποίο ο έφηβος μπορεί να αγοράσει ένα κανονικό και μεγαλύτερο αυτοκίνητο αν περιμένει δύο χρόνια μέχρι την ενηλικίωσή του.