Τι πρέπει να αλλάξει στα αυτοκίνητα ο νέος υφυπουργός Οικονομικών;

Χρήματα αυτοκίνητο

Αντιμέτωπος τα βασικά προβλήματα του κλάδου αναμένεται να βρεθεί ο Χρίστος Δήμας που αντικατέστησε τον Χάρη Θεοχάρη.

Στο δρόμο που χάραξε ο τέως υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Χάρης Θεοχάρης έχει ήδη βρεθεί ο διάδοχός του Χρίστος Δήμας.

Ο νέος υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών θα πρέπει εντός λίγων εβδομάδων να έχει απαντήσει και διορθώσει το θέμα που έχει προκύψει από την Κομισιόν (τελεσίγραφο 2 μηνών) και αφορά τόσο στους δασμούς των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων όσο και στο Περιβαλλοντικό Τέλος που επιβάλλεται στα εισαγόμενα οχήματα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 4 και Euro 5 ενώ παράλληλα θα πρέπει να ανταποκριθεί και στα αιτήματα φορέων του κλάδου (εισαγωγέων και εμπόρων) για αλλαγές στη φορολογία των αυτοκινήτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο κ. Χρίστος Δήμας αρχικά λοιπόν θα πρέπει να αλλάξει τα δεδομένα στον εκτελωνισμό των εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και να ολοκληρώσει το σχέδιο που είχαν χαράξει τα στελέχη του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών σε συνεργασία με τον προηγούμενο υφυπουργός κ. Χάρη Θεοχάρη μειώνοντας τους δασμούς στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα οχήματα!

Την ίδια στιγμή ο νέος υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών θα πρέπει να διορθώσει και τους φορολογικούς συντελεστές στα εταιρικά αυτοκίνητα, πάγιο αίτημα των εταιρειών χρονομίσθωσης, καθώς οι τιμές των αυτοκινήτων τα τελευταία δύο χρόνια έχουν κυριολεκτικά «απογειωθεί» με αποτέλεσμα να υπερφορολούνται οι χρήστες εταιρικών οχημάτων ή να αναγκάζονται να αποκτούν οχήματα με χαμηλές Αξίες Λιανικής προ Φόρων ώστε να γλιτώνουν από την επιπλέον φορολογία. Το ίδιο ακριώς συμβαίνει και με τις φοροαπαλλαγές στα λεγόμενα «καθαρά» εταιρικά αυτοκίνητα (ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά) στα οποία πρέπει επίσης να αυξηθούν τα όρια των Αξιών Λιανικής προ Φόρων ώστε να τα στελέχη να μπορούν να επιλέγουν μεταξύ πολλών μοντέλων και όχι μεταξύ ελάχιστων καθώς κάτι τέτοιο προκαλεί έναν αθέμιτο ανταγωνισμό μεταξύ των εταιρειών του κλάδου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εκτός των παραπάνω ο κ. Χρίστος Δήμας θα καλεστεί και εκείνος με την σειρά του να ανακαλύψει αν υπάρχει η πιθανότητα μιας νέας απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων καθώς η Ελλάδα διαθέτει τον γηραιότερο στόλο αυτοκινήτων της ΕΕ και η κατάσταση συνεχώς χειροτερεύει. Βέβαια με δεδομένη την άρση της απαγόρευσης εισαγωγής παλαιών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων αλλά και την κατάργηση του Περιβαλλοντικού Τέλους από τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro 4 και Euro 5 είναι προφανές ότι ο νέος υφυπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία πρέπει να αναλάβουν δράση ώστε να μην χειροτερέψει η κατάσταση στην Ελλάδα και αυξηθεί περαιτέρω ο μέσος όρος ηλικίας του οχημάτων ανοίγοντας περισσότερο την «ψαλίδα» από τα υπόλοιπα κράτη μέλη της ΕΕ.

Επίσης ένα θέμα που είχε «ανοίξει» το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών αφορά στα Τέλη Κυκλοφορίας 2025 τα οποία μάλλον θεωρείται βέβαιο ότι θα αλλάξουν. Στα σχέδια του Υπουργείου είχαν εισέλθει τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης που οι ιδιοκτήτες τους δεν πληρώνουν ετήσια Τέλη Κυκλοφορίας (Μηδενικά Τέλη) και ο αριθμός τους φαίνεται ότι έχει ξεπεράσει τις 500.000 μονάδες! Σύμφωνα με όσα έχει αποκαλύψει το Carandmotor.gr το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών εξετάζει την διατήρηση των Μηδενικών Τελών Κυκλοφορίας μόνο για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα αλλά και την αύξηση των Τελών Κυκλοφορίας σε αυτοκίνητα που έχουν κυκλοφορήσει πριν από το 2010!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τέλος ο κ. Χρίστος Δήμας θα αποτελέσει τον υφυπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ο οποίος θα «πιέσει» το μπουτόν της ηλεκτρονικής διασταύρωσης ώστε να βρεθούν και να επιβληθούν τα ανάλογα πρόστιμα στους ιδιοκτήτες οχημάτων που τα κινούν χωρίς να έχουν πληρώσει Τέλη Κυκλοφορίας και ασφάλεια αλλά ούτε τα έχουν περάσει και από ΚΤΕΟ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ