Στην εξέλιξη ηλεκτροκίνητων μοντέλων θα αφοσιωθεί από εδώ και στο εξής η Toyota, θέλοντας να κερδίσει το χαμένο έδαφος και να διεκδικήσει ηγετικό ρόλο στη νέα εποχή της αυτοκίνησης.
Μια αποφασιστική αλλαγή ρότας πραγματοποιεί η Toyota λίγα εικοσιτετράωρα μετά και την αποχώρηση του Aki Toyoda από το τιμόνι της.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία πρόκειται από εδώ και στο εξής να αφιερώσει το σύνολο των πόρων της για την εξέλιξη ηλεκτροκίνητων προτάσεων και ειδικότερα νέων «δαπέδων» που θα είναι σχεδιασμένα ώστε να υπηρετήσουν την τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης, κόβοντας κάθε δεσμό με το θερμικό παρελθόν.
BUY NOW
Η απόφαση αυτή είναι διαμετρικά αντίθετη με τη στρατηγική που ακολουθούσε μέχρι σήμερα η Toyota και με τη ρητορική του απερχόμενου Προέδρου της Akio Toyoda, ο οποίος αποτέλεσε υπέρμαχος των κινητήρων εσωτερικής καύσης και της… διαιώνισης του είδους τους στο μέλλον.
Κρίνοντας από τις δηλώσεις του ίδιου, ο Akio Toyoda αποτέλεσε εμπόδιο στην προσπάθεια εξηλεκτρισμού της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία απέκτησε εσχάτως την πρώτη αμιγώς ηλεκτροκίνητη πρόταση στην ιστορία της, όταν οι περισσότεροι ανταγωνιστές της ήδη μετρούν αρκετές.
Ακόμα, βέβαια, και στην περίπτωση του bZ4X, του πρώτου ηλεκτρικού Toyota, η εν λόγω πλατφόρμα παραπέμπει με την αρχιτεκτονική και την πολυπλοκότητά της ένα θερμικό μοντέλο και όχι ένα ηλεκτρικό, με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό για τη συμβατότητα, την αποτελεσματικότητά της και το κόστος κατασκευής της.
Με δεδομένο μάλιστα ότι στα τέλη του 2021 η Toyota είχε ανακοινώσει την πρόθεσή της να περάσει στην παραγωγή 30 νέα ηλεκτρικά μοντέλα έως και το 2030, κάτι τέτοιο δεν θα μπορούσε να καταστεί βιώσιμο και εφικτό, χωρίς την εξέλιξη μιας πλατφόρμας απόλυτα εναρμονισμένης με τις ανάγκες και τις απαιτήσεις ενός ηλεκτρικού τετράτροχου.
Πέρα από την αλλαγή φρουράς στην ηγεσία της Toyota, εκείνο που κάνει επιτακτική την ανάγκη αλλαγής ρότας είναι η επιτυχία την οποία γνωρίζει η Tesla σε παγκόσμιο επίπεδο, κατακτώντας ακόμα και τις πλέον απαιτητικές αγορές του πλανήτη όπως η ευρωπαϊκή.
Προφανώς, λοιπόν, δεν τίθεται μόνον θέμα γοήτρου αλλά και βιωσιμότητας, καθώς η αποχή από κάθε δραστηριότητα σχετική με την ηλεκτροκίνηση κινδυνεύει να καταδικάσει την Toyota -και την κάθε Toyota- σε έναν μη αναστρέψιμο μαρασμό.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ