Toyota Corolla: Όλα όσα γνωρίζουμε για τη νέα γενιά του δημοφιλούς μοντέλου

Toyota Corolla

Η διαχρονική Corolla περνάει του χρόνου στη νέα, 13η γενιά της μακράς ιστορίας της και η Toyota της επιφυλάσσει σημαντικές αλλαγές στο σχεδιασμό και την τεχνολογία της.

Οι μέχρι στιγμής πληροφορίες αναφέρουν ότι η νέα Toyota Corolla θα εξακολουθήσει να διατίθεται στις γνωστές τρεις εκδόσεις hatchback, sedan και wagon. Κι όσον αφορά στα κινητήρια σύνολα, θα προσφέρει ποικιλία επιλογών με κινητήρες εσωτερικής καύσης, υβριδικά συστήματα και plug-in υβριδικές εκδόσεις.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ξεκινώντας με το σχεδιασμό, θα υιοθετήσει την πιο σύγχρονη και πιο τολμηρή αισθητική που είδαμε στα νέα C-HR και Prius. Αυτή χαρακτηρίζεται από στοιχεία όπως οι LED προβολείς σχήματος μπούμερανγκ, η μάσκα σχήματος ‘T’, τα λεπτά LED φώτα της ουράς, η κάθετη σχεδίαση της πίσω πόρτας και ο χαμηλότερος προφυλακτήρας στο στιλ του μπροστινού.

Αντίστοιχα, στο εσωτερικό η νέα Corolla θα υιοθετήσει τα φουτουριστικά σχεδιαστικά στοιχεία από το Prius, με αναβαθμισμένη ποιότητα και μια οθόνη 12,3 ιντσών για το infotainment στο κέντρο του ταμπλό. Αριστερά της, στο πρότυπο που συνηθίζει η Toyota τελευταία, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων θα τοποθετηθεί βαθιά στο ταμπλό, καθιστώντας περιττή την προσθήκη head-up display.

Το ασύρματο Android Auto / Apple CarPlay και η ασύρματη φόρτιση smartphone θα περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό. Ωστόσο, η Toyota ενδέχεται να ενσωματώσει βελτιωμένες φωνητικές εντολές μέσω ΑΙ, έξυπνη πλοήγηση και έναν διαδραστικό ψηφιακό οδηγό χρήσης. Τέλος, στον εξοπλισμό αναμένονται τα συστήματα ημι-αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 και πανοραμική γυάλινη οροφή, ενώ παράλληλα αναμένεται να μεγαλώσει και το μέγεθος του πορτ-μπαγκάζ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περνώντας στους κινητήρες, η Toyota εξελίσσει τη νέα γενιά των τετρακύλινδρων κινητήρων βενζίνης 1.5 και 2.0 λίτρων. Ο 1.5, που θα αποτελέσει τη βασική επιλογή στη γκάμα της Toyota Corolla, υπόσχεται βελτιωμένη θερμική απόδοση και πιο συμπαγή σχεδίαση σε σύγκριση με τους τρέχοντες κινητήρες Dynamic Force.

Ο μικρότερος από τους δύο κινητήρες, λοιπόν, στη ατμοσφαιρική του έκδοση θα φτάνει τους 128 ίππους ενώ στην υπερτροφοδοτούμενη θα ανεβαίνει στους 178 ίππους. Αναμένεται να χρησιμοποιηθεί τόσο σε συμβατικά μοντέλα εσωτερικής καύσης όσο και στην ανανεωμένη γκάμα υβριδικών (HEV). Υπάρχουν επίσης αναφορές για μια plug-in υβριδική έκδοση (PHEV), που θα διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες για αυξημένη απόδοση και αποδοτικότητα.

Σχετικά με τη GR Corolla, υπάρχουν δύο σενάρια για την κατεύθυνση που θα ακολουθήσει η Toyota: το πρώτο αναφέρει ότι το υπάρχον υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο μοτέρ 1.6 λίτρων θα εξελιχθεί περαιτέρω, ξεπερνώντας τους 300 ίππους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο, υπάρχει και μια πιο "καυτή" φήμη που αφορά στον επερχόμενο υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο κινητήρα 2.0 λίτρων, ο οποίος λέγεται πως θα χρησιμοποιηθεί στη νέα τετρακίνητη Celica και σε άλλα μοντέλα της Gazoo Racing. Στη βασική του έκδοση για τον δρόμο, η απόδοσή του θα φτάνει τους 400 ίππους, ενώ σε αγωνιστικές εκδόσεις θα ξεπερνά τους 600 ίππους.

Για τη GR Corolla, όμως, μια πιο ρεαλιστική προσέγγιση τοποθετεί την ισχύ κάπου στο εύρος των 300 ίππων, με την υποστήριξη ενός προηγμένου συστήματος τετρακίνησης ώστε η δύναμη να βγαίνει αποδοτικά στον δρόμο.

Η GR Toyota σκοπεύει να διατηρήσει την επιλογή αυτόματου ή μηχανικού κιβωτίου στα σπορ αυτοκίνητά της, καθώς το δεύτερο παραμένει ιδιαίτερα δημοφιλές. Όσο για την εμφάνιση της GR Corolla, αυτή θα εμπλουτιστεί με λεπτομέρειες ανθρακονημάτων, μεγαλύτερους τροχούς και έντονα μυώδη φτερά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η 13η γενιά της Toyota Corolla αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο της το 2026. Πέραν της Hatchback και της Sedan έκδοσης, λέγεται ότι η Station Wagon θα κυκλοφορήσει σε τρεις παραλλαγές: τη βασική, μία crossover και GR - αν και η τελευταία μάλλον προορίζεται αποκλειστικά για την Ιαπωνία.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ