Η αυστηροποίηση των προδιαγραφών ρύπων ωθεί την Toyota στις σκέψεις τοποθέτησης υβριδικού συστήματος και στο sports-coupe GR86, με πυρήνα τον τρικύλινδρο κινητήρα του GR Yaris.
Η αλλαγή της φρουράς, με την έλευση του νέου GR86 μπορεί να γίνει από το 2025 κιόλας, και μαζί με την τοποθέτηση του υβριδικού συστήματος θα περιλαμβάνει τόσο νέα πλατφόρμα όσο και ανασχεδιασμό του αμαξώματος του ιαπωνικού συμπαγούς sportscar.
Ο Hiroki Nakajima, διευθύνων τεχνικός σύμβουλος της Toyota, επιβεβαίωσε στο αγγλικό περιοδικό Autocar -μιλώντας για το GR86- πως «τα υβριδικά συστήματα είναι πάντα μια καλή περιβαλλοντική λύση για τα αυτοκίνητα, όχι μόνο για τα επιβατικά αλλά και για τα sportscars επίσης. Τα κατασκευάζουμε σε χαμηλότερη τιμή από τα ηλεκτρικά και ξέρουμε πώς να τα κάνουμε διασκεδαστικά στην οδήγηση».
BUY NOW
Πέραν της αυστηροποίησης των προδιαγραφών ρύπων -στην Ευρώπη αλλά και στην Ιαπωνία-, το GR86 χρειάζεται τον ανασχεδιασμό του για να συνεχίσει τη σταδιοδρομία του στην ήπειρό μας, καθώς οι διαστάσεις του παρ-μπριζ του ενδέχεται σύντομα να μην πληρούν τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές ασφαλείας.
Το θέμα φέρεται να αφορά στα συστήματα που αναγνωρίζουν τους φωτεινούς σηματοδότες, και τα οποία θα καταστούν υποχρεωτικά σε όλα τα αυτοκίνητα που θα πωλούνται στην Ευρώπη από το 2024.
Η Toyota Gazoo Racing, σπορ και αγωνιστικός βραχίονας του ιαπωνικού γίγαντα, δεν έχει ακόμη στη γκάμα του κάποιο υβριδικό σπορ αυτοκίνητο - αλλά έχει πολύ σημαντική εμπειρία από την τεχνολογία έχοντας εξελίξει τα υβριδικά αγωνιστικά πρωτότυπα TS050 και GR010 των αγώνων αντοχής -σαν τις 24 Ώρες του LeMans- καθώς και το υβριδικό Yaris Rally1 του WRC.
Όσο για το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο της Toyota GR, αυτό μάλλον θα πρέπει να περιμένει την έλευση των μπαταριών τεχνολογίας στέρεου τύπου (στις οποίες επενδύει σε συνεργασία με την Panasonic) καθώς ο Nakajima υποστηρίζει ότι οι σημερινές μπαταρίες έχουν μεγαλύτερο βάρος και κυρίως μεγάλο πάχος, για να ταιριάξουν σε ένα αυθεντικό sportscar όπως το θέλει η Toyota.