Τα Toyota των ειδικών δυνάμεων -Για ποια χώρα φτιάχνονται τα ιαπωνικά στρατιωτικά οχήματα
Τα ειδικά εκπαιδευμένα σώματα του στρατού χρειάζονται εξελιγμένα οχήματα παντός καιρού και τερέν, με δυνατότητα να μεταφέρουν μια μοτοσυκλέτα ή να μεταφερθούν στην πρώτη γραμμή με ελικόπτερο.
Όταν κάνουμε λόγο για σκληροτράχηλα αυτοκίνητα που προορίζονται για «εργασίες» σε ακραίες καταστάσεις και συνθήκες, τα Toyota μοιάζουν ασυναγώνιστα. Και φυσικά, τα μοντέλα που ξεχωρίζουν είναι τα Land Cruiser και Hilux. Δεν είναι τυχαίο λοιπόν ότι οι ένοπλες δυνάμεις αρκετών χωρών έχουν πολλά κομμάτια των δύο μοντέλων στον στόλο οχημάτων, ειδικά στα γκαράζ των ειδικών δυνάμεων.
Ένα τέτοιο όχημα είναι και το Neton MK2. Πρόκειται για ένα σκληροτράχηλο μοντέλο που εμπλούτισε τον στόλο οχημάτων των επίλεκτων μονάδων άμεσης επέμβασης του ισπανικού στρατού.
BUY NOW
Την εξέλιξη του νέου οχήματος των ειδικών δυνάμεων ανέλαβε η ισπανική εταιρία Einsa, η οποία κέρδισε τον διαγωνισμό το 2017 και ανέλαβε να μεταλλάξει το Toyota Hilux σε στρατιωτικό όχημα για δύσκολες καταστάσεις.
Το συγκεκριμένο στρατιωτικό όχημα έχει πολλές διαφορές σε σχέση με το ιαπωνικό pick-up και διαθέτει πέντε θέσεις, επιτρέπει την μεταφορά μιας μοτοσυκλέτας, καθώς και μία κεντρική θέση για έναν σκοπευτή.
Το μήκος του στρατιωτικού οχήματος είναι 4,52 μέτρων, το πλάτος 1,85 μέτρα, το ύψος 1,93 μέτρα και το βάρος του φτάνει τους 2,3 τόνους. Η σχεδίασή του μπορεί να μοιάζει απλή, είναι όμως μελετημένη για να μπαίνει σε ελικόπτερο Chinook, και μάλιστα δύο από αυτά.
Ο κινητήρας δεν έχει υποστεί αλλαγές, πράγμα που σημαίνει ότι κάτω από το καπό βρίσκουμε τον τουρμποντίζελ των 2,8 λίτρων με ιπποδύναμη 204 ίππων, ενώ μπορεί να δεχθεί και θωράκιση για ευνόητους λόγους.
Το όνομα του συγκεκριμένου στρατιωτικού οχήματος προέρχεται από τον αρχαίο Θεό του πολέμου στην Ιβηρική χερσόνησο. Η αυτονομία που προσφέρει το στρατιωτικό Toyota πλησιάζει τα 1.000 χλμ. και έχει χώρο για όλα όσα χρειαστούν οι ειδικές δυνάμεις της Ισπανίας.
Επιπλέον, η μετασκευή του έχει βελτιώσει τις εκτός δρόμου δυνατότητες, προσφέροντας εντυπωσιακές γωνίες προσέγγισης και διαφυγής, ενώ όπως είναι λογικό έχει και μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος.
Τέλος, οι Ισπανοί μηχανικοί τοποθέτησαν heavy duty ανάρτηση και ειδικά ελαστικά που αντέχουν πυροβολισμούς και μπορούν να κινηθούν χωρίς αέρα (Run on Flat).