Ένα βήμα πιο κοντά στο λανσάρισμα του δεύτερου μοντέλου της βρίσκεται η τουρκική αυτοκινητοβιομηχανία Togg, το οποίο θα έχει fastback αμάξωμα και τρία διαφορετικά κινητήρια σύνολα.
Η Togg, μια κοινοπραξία πέντε τουρκικών κολοσσών, δημιουργήθηκε μετά από το κάλεσμα του Τούρκου Προέδρου, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, για την ανάπτυξη ενός “Made in Turkey” ηλεκτρικού αυτοκινήτου και μας συστήθηκε για πρώτη φορά το 2019 στην έκθεση CES στο Λας Βέγκας.
Το πρώτο της μοντέλο, το Τ10Χ, βγήκε επίσημα σε παραγωγή το 2023, κατατροπώνοντας τον ανταγωνισμό στην εγχώρια αγορά της Τουρκίας και φτάνοντας σχεδόν αμέσως στην κορυφή των πωλήσεων των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
BUY NOW
Πρόκειται για ένα SUV μήκους 4,6 μέτρων, το οποίο διατίθεται αρχικά αποκλειστικά ως πισωκίνητο με μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας είτε 52,4 kWh είτε 88,5 kWh. Σε αμφότερες τις εκδόσεις, η ιπποδύναμη ανέρχεται στους 218 ίππους και η ροπή στα 350 Nm, ενώ, ανάλογα με την μπαταρία, η αυτονομία κίνησης αντιστοιχεί σε 314 ή 523 χιλιόμετρα.
Η εταιρεία, έχοντας ήδη δημιουργήσει το κατάλληλο έδαφος μέσω της θυγατρικής Togg Europe GmbH στη Γερμανία, ετοιμάζεται να αρχίσει να πουλάει τo μοντέλo της και στην Ευρώπη μέχρι το τέλος του 2024.
Μάλιστα, η Togg βρίσκεται ήδη σε δοκιμές εξέλιξης του νέου της μοντέλου, το οποίο παρουσιάστηκε το 2024, επίσης στην έκθεση CES, και σκοπεύει να αποτελέσει το αντίπαλο δέος του Tesla Model 3.
Το T10F, όπως ονομάζεται, διαθέτει fastback αμάξωμα, σύγχρονα σχεδιαστικά στοιχεία και “ευρωπαϊκές” αναλογίες, δείχνοντας την επιθυμία των Τούρκων για καλές πωλήσεις και εκτός των συνόρων της χώρας τους.
Το νέο μοντέλο δοκιμάζεται σε διάφορα διαπιστευμένα κέντρα παγκοσμίως, με τα περισσότερα να βρίσκονται στην Ευρώπη, στους τομείς της ασφάλειας, της αντοχής και της αεροδυναμικής, ώστε να διορθωθούν όλες οι ατέλειες και να πληροί τα οδηγικά στάνταρ των “παραδοσιακών” αυτοκινητοβιομηχανιών, προτού λανσαριστεί επίσημα στην αγορά μέσα στο 2025.
Σύμφωνα με την εταιρεία, το νέο T10F θα είναι διαθέσιμο με τρία διαφορετικά κινητήρια σύνολα, το καθένα με τα δικά του πλεονεκτήματα. Στη βάση θα βρίσκεται η στάνταρ πισωκίνητη έκδοση, με ισχύ 218 ίππων και 350 Nm ροπής, η οποία θα εφοδιάζεται με μπαταρία χωρητικότητας 52,4 kWh, προσφέροντας θεωρητική αυτονομία άνω των 350 χλμ.
Στη συνέχεια, θα υπάρχει η αντίστοιχη έκδοση Long Range με εμβέλεια 600 χλμ χάρη στη μεγαλύτερη μπαταρία των 88,5 kWh, ενώ στην κορυφή θα βρίσκεται μια τετρακίνητη έκδοση με 436 ίππους και 700 Nm ροπής, που με μία φόρτιση θα μπορεί να διανύσει έως και 530 χλμ.
Ακόμα δεν υπάρχουν πληροφορίες αν η Togg, εκτός από τη Γερμανία όπου το τουρκικό στοιχείο είναι αρκετά έντονο, θα επεκταθεί και σε άλλες χώρες, ενώ άγνωστη παραμένει και η τιμή διάθεσης του T10F στην ευρωπαϊκή αγορά.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ