Η χειρονομία στο αυτοκίνητο που έγινε viral -Πότε πρέπει να την κάνεις, πώς μπορεί να σου σώσει τη ζωή

rule-of-thumb-1

Μία απλή χειρονομία με τον αντίχειρα πίσω από το τιμόνι μπορεί να συμβάλει στη μείωση των συγκρούσεων.

Η ασφάλεια στον δρόμο πρέπει πάντα να αποτελεί προτεραιότητα των οδηγών. Τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι φορτωμένα με τεχνολογίες που κάνουν την οδήγηση ασφαλέστερη, ωστόσο η ανθρώπινη επαγρύπνηση δεν υποκαθίσταται από κανένα προληπτικό ηλεκτρονικό σύστημα.

Μία πολύ απλή κίνηση με τον αντίχειρα μπορεί να σε προστατέψει από μια πιθανή σύγκρουση όταν βρίσκεσαι πίσω από το τιμόνι και οδηγείς σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας. Μάλιστα αυτό το viral κόλπο εντάχθηκε στην τελευταία καμπάνια του Υπουργείου Μεταφορών της Δανίας για την οδηγική ασφάλεια αφού είναι εξαιρετικά απλό και εύκολο στην εφαρμογή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
rule-of-thumb-2

Το μόνο που απαιτείται είναι ο οδηγός να σηκώσει τον αντίχειρά του και να προσπαθήσει να καλύψει με αυτόν το προπορευόμενο όχημα. Αν κατορθώσει να το «κρύψει» ολόκληρο πίσω από τον αντίχειρά του, αυτό σημαίνει ότι οδηγεί σε ασφαλή απόσταση, και επομένως θα μπορέσει να σταματήσει το αυτοκίνητό του σε περίπτωση απότομου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης.

Εάν το προπορευόμενο όχημα «προεξέχει» από τα όρια του αντίχειρα, τότε αυτό σημαίνει ότι η απόσταση που χωρίζει το όχημα του οδηγού από το προπορευόμενο όχημα δεν είναι επαρκής, και είναι πολύ πιθανό να υπάρξει σύγκρουση αν τυχόν το μπροστινό αυτοκίνητο φρενάρει απότομα.

Στη διαφημιστική εκστρατεία που ήδη «τρέχουν», οι αρχές της Δανίας εστιάζουν σε αυτό το είδος ατυχήματος επειδή είναι πολύ συχνό: Σύμφωνα με τα στοιχεία, το 44% των ατυχημάτων που συνέβησαν στους δρόμους της χώρας μεταξύ 2018 και 2022 οφείλονταν σε σύγκρουση στο πίσω μέρος των αυτοκινήτων.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το εν λόγω είδος ατυχήματος συμβαίνει πολύ συχνά και στους δρόμους της Ισπανίας, αφού σύμφωνα με την Γενική Διεύθυνση Τροχαίας (DGT), το 2023 καταγράφηκαν 19.205 παρόμοια περιστατικά.

rule-of-thumb-3

Προφανώς, η τεχνική του αντίχειρα δεν είναι μέθοδος ακριβείας, καθώς εξαρτάται από πολλούς παράγοντες: το μέγεθος του ίδιου του αντίχειρα του ατόμου, το μέγεθος του προπορευόμενου οχήματος (ένα αυτοκίνητο πόλης δεν είναι το ίδιο με ένα φορτηγό), την ταχύτητα των οχημάτων, καθώς και την ποιότητα των συστημάτων πέδησης των οχημάτων.Ωστόσο αποτελεί ένα εύκολο κόλπο και μπορεί να χρησιμεύσει ως γρήγορη λύση για τους οδηγούς.


Ένα ακόμη από τα πιο διαδεδομένα κόλπα που χρησιμοποιείται για τον ίδιο ακριβώς σκοπό είναι και ο λεγόμενος «κανόνας του τετραγώνου». Δεν έχει να κάνει με το γεωμετρικό σχήμα, αλλά με τον υπολογισμό του τετραγώνου ενός αριθμού: Αν το όριο ταχύτητας σε έναν δρόμο περιορίζεται στα 90 χλμ./ώρα, πρέπει να πολλαπλασιάσετε τον αριθμό μπροστά από το 0 (δηλαδή το 9) με τον εαυτό του. Ο αριθμός που προκύπτει (9x9=81) είναι η απόσταση που πρέπει να κρατήσετε από το προπορευόμενο όχημα. Αν για παράδειγμα το ανώτατο όριο ταχύτητας είναι τα 120 χλμ./ώρα, τότε η ασφαλής απόσταση είναι τουλάχιστον 144 μέτρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ