Το viral κόλπο για να «καις» λιγότερη βενζίνη -Τι πρέπει να έχεις μέσα στο αυτοκίνητο
Επιστρατεύοντας τη φαντασία μας μπορούμε να διασφαλίσουμε ότι η κατανάλωση καυσίμου θα διατηρηθεί σε χαμηλά επίπεδα.
Μικρή ανάσα έχουν πάρει τις τελευταίες εβδομάδες οι οδηγοί, μιας και οι τιμές των καυσίμων έχουν καταγράψει ισχνή πτώση. Η διατήρηση ωστόσο, της βενζίνης πάνω από το 1,8 ευρώ/λίτρο συνεχίζει να καθιστά επίπονη κάθε επίσκεψη στην αντλία, με τους οδηγούς να αναζητούν τρόπους προκειμένου να μειώσουν την κατανάλωση των οχημάτων τους.
Σύμφωνα με τους ειδικούς, ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους να διατηρείται η κατανάλωση καυσίμου σε χαμηλά επίπεδα είναι να οδηγούμε ομαλά, με σταθερότητα και σύνεση.
BUY NOW
Πώς, ωστόσο, μπορούμε να εξασφαλίσουμε στην πράξη ότι δεν θα αποκλίνουμε από την παραπάνω οδηγία; Την απάντηση έρχεται να δώσει ένας ειδικός από τη βρετανική εταιρεία παροχής υπηρεσιών leasing “Vanarama”, ο οποίος ζητάει από τους οδηγούς να φανταστούν ότι πάνω στο κάθισμα του συνοδηγού βρίσκεται ένα μπολ με νερό.
Η ιδέα είναι ότι οδηγώντας με τη σκέψη της διαρκούς παρουσίας ενός μπολ με νερό -και επομένως μια απότομη και άγαρμπη οδηγική μας ενέργεια, μπορεί να κάνει το νερό να χυθεί από το μπολ- αναγκαζόμαστε να απογεύγουμε τις έντονες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις, οι οποίες αποτελούν… εχθρό της κατανάλωσης καυσίμου.
Φυσικά, οι… τολμηροί μπορεί να τοποθετήσουν -κυριολεκτικά- ένα μπολ με νερό στο κάθισμα του συνοδηγού. Σε καμία περίπτωση, ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχάσουν ότι μια απότομη κίνηση μπορεί να οδηγήσει όχι μόνο σε βρεγμένα καθίσματα, αλλά και να τρομάξει τους ίδιους, προκαλώντας τροχαίο ατύχημα.
Αναμφίβολα, το συγκεκριμένο σενάριο, που απαιτεί μπόλικες δόσεις φαντασίας, μπορεί να προβάλει υπερβολικό σε πολλούς οδηγούς. Παρ’ όλα αυτά, θα αποδειχθεί χρήσιμο σε όσους θέλουν να αραιώσουν τις επισκέψεις τους στην αντλία, εξοικονομώντας με αυτό τον τρόπο χρήματα.
Θυμίζουμε ότι υπάρχουν και άλλοι τρόποι, πέρα από την αποφυγή των έντονων επιταχύνσεων και επιβραδύνσεων, προκειμένου να κρατήσουμε την κατανάλωση καυσίμου σε χαμηλά επίπεδα.
Μεταξύ άλλων, αλλάζουμε ταχύτητες στο κιβώτιο σε στροφές που βρίσκονται κοντά στην εμφάνιση της μέγιστης τιμής της ροπής.
Για παράδειγμα στους σύγχρονους υπετροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης η μέγιστη τιμή της ροπής κάνει την εμφάνισή της μεταξύ 2.000-2.500 σ.α.λ., ενώ στους κινητήρες diesel μεταξύ 1.500-2.000 σ.α.λ.
Επίσης, δεν υποφορτώνουμε το αυτοκίνητο, δεδομένου ότι το βάρος αποτελεί εχθρό της κατανάλωσης, και κάνουμε λελογισμένη χρήση του κλιματισμού.