Volkswagen Golf GTI: Αποχαιρετισμός με μια μεγάλη αναβάθμιση

Volkswagen Golf GTI 2021

Το VW Golf με κινητήρα βενζίνης φτάνει στο τέλος της μακράς και ένδοξης διαδρομής του -καθώς στη νέα του γενιά θα μετατραπεί σε ηλεκτρικό- με μια ευρύτατη ανανέωση της όγδοης γενιάς του.

Οι βελτιώσεις του γερμανικού hot-hatch είναι τόσο σημαντικές που θα το περάσουν, στην ουσία, στη γενιά Mk8.5. Περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, 20 ίππους παραπάνω που θα ρίξουν την επιτάχυνση 0-100 km/h κάτω από τα 6,0 δευτερόλεπτα, αναβαθμίσεις του σασί και αλλαγές στο εσωτερικό. Η αποκάλυψή του θα γίνει στις αρχές του 2024, μαζί με όλη τη φρεσκαρισμένη γκάμα του Golf.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Θυμίζουμε ότι η επόμενη, 9η γενιά του Golf GTI θα βασιστεί στο πρωτότυπο ID.GTI που παρουσίασε πρόσφατα η εταιρεία του Wolfsburg - μια παραλλαγή του επερχόμενου συμπαγούς της ηλεκτρικού ID.2. Μέχρι αυτά να πραγματωθούν, το θερμικό Golf GTI θα συνεχίσει να σταδιοδρομεί, με την τελευταία του μεγάλη αναβαθμισμένη έκδοση.

Θα εξακολουθήσει να είναι αμιγώς θερμικό, παρότι η Volkswagen προχωρά την εξέλιξη υβριδικών (ήπιων και plug-in) τεχνολογιών στις υπόλοιπες εκδόσεις του δημοφιλούς hatchback της. Ο δίλιτρος, τετρακύλινδρος κινητήρας, ωστόσο, θα δεχθεί σημαντικές βελτιώσεις για την αύξηση της ισχύος του -από τους 242 hp που είναι σήμερα- κατά 20 ίππους. Το ίδιο αναβαθμισμένο μοτέρ θα υιοθετήσουν και τα νέα θερμικά Tiguan και Passat.

Βεβαίως, απομένει να επιβεβαιωθεί η παραπάνω πληροφορία και από την ίδια τη VW, αλλά το Golf GTI βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα MQB Evo με τα προαναφερόμενα SUV και Wagon. Με τη μείωση του χρόνου για τα 0-100 km/h κάτω από τα 6 δευτερόλεπτα, και με τη γενική αναβάθμιση του Golf GTI, η VW θέλει να ανταγωνιστεί τη Honda και το νέο Civic Type R.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για τον ίδιο σκοπό θα προχωρήσει και σε βελτιώσεις και νέες ρυθμίσεις της ανάρτησης. Έτσι κι αλλιώς οι αλλαγές στην πλατφόρμα MQB Evo που έχουν και τα Tiguan/Passat περιλαμβάνουν πιο σφιχτή πίσω ανάρτηση για καλύτερο έλεγχο, αλλά και άλλες τροποποιήσεις για τη βελτίωση της ποιότητας κύλισης. Σε αυτές συγκαταλέγεται και η εξέλιξη του συστήματος DCC, της προσαρμοζόμενης ανάρτησης που έκανε το ντεμπούτο της στην τωρινή γενιά του Golf GTI.

Το Golf GTI Mk8.5 φαίνεται πως θα διατηρήσει και την έκδοσή του με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων δίπλα στο αυτόματο DSG 7 σχέσεων, έπειτα από σχετικές υποχωρήσεις της ευρωπαϊκής ένωσης στη νόρμα ρύπων Euro7. Όμως, κάτι τέτοιο δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμη .

Αυτό που έχει επιβεβαιωθεί είναι ότι το εσωτερικό του Golf GTI του 2024 θα τροποποιηθεί σημαντικά και θα αποκτήσει αναβαθμισμένο λογισμικό. Οι σχεδιαστικές αλλαγές θα επιλύσουν τα προβλήματα χρηστικότητας και αξιοπιστίας που παρουσίασε η τρέχουσα γενιά, όπως τους διακόπτες αφής στο τιμόνι που δέχθηκαν τόση πολλή αρνητική κριτική.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στο κέντρο του ταμπλό, λοιπόν, θα τοποθετηθεί μια νέα οθόνη πολυμέσων διάστασης 12,9 ιντσών, ενώ στα αριστερά της καινούρια θα είναι και η οθόνη 10,4'' του πίνακα οργάνων. Και οι δύο θα έχουν πιο απλό και εύχρηστο μενού και μεγαλύτερη ταχύτητα απόκρισης.

Παράλληλα, οι διακόπτες αφής του τιμονιού θα αντικατασταθούν από κανονικούς, και τα υλικά θα αναβαθμιστούν όπως και στο πρόσφατο facelift του ηλεκτρικού ID.3. Όσο για το αμάξωμα, εκεί οι αλλαγές θα είναι σχετικά πιο περιορισμένες και θα εντοπίζονται κυρίως σε μικρές αλλαγές στους προφυλακτήρες και στα φωτιστικά σώματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πριν την έλευση του ηλεκτρικού Golf GTI Mk9 προς το τέλος της δεκαετίας, το 2026 ενδέχεται η Volkswagen να παρουσιάσει και μια ειδική επειτακή έκδοση για τα 50 χρόνια του τεράστιου αυτού οροσήμου της ιστορίας της - έκδοση που θα αποτελέσει και το κύκνειο άσμα του θερμικού Golf GTI με κορυφαία ισχύ και ικανότητες στην πίστα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ