Το Volkswagen Golf θα έχει εκδόσεις βενζίνης για πολλά χρόνια ακόμα

Volkswagen Golf history

Το επί μισό αιώνα εμπορικό «υπερόπλο» της Volkswagen, το Golf, μπορεί να κρατήσει την επιτυχημένη «συνταγή» του με κινητήρα βενζίνης για τουλάχιστον μία δεκαετία ακόμα.

Την άποψη αυτή εξέφρασε ο επικεφαλής μηχανικός της εταιρείας του Wolfsburg, Kai Grunitz, μιλώντας στην ολλανδική ιστοσελίδα TopGear - παρά το γεγονός ότι η VW προγραμματίζει να παρουσιάσει μια αμιγώς ηλεκτρική εναλλακτική πρόταση του Golf το 2026.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, η διάθεση του Golf με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα πρέπει να διακοπεί το 2035 - όταν και θα απαγορευθεί η πώληση αυτοκινήτων με θερμικά μοτέρ στην Ευρώπη, και εν μέρει στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Όμως, φαίνεται ότι η γερμανική εταιρεία κλίνει προς την απόφαση να συνυπάρχει στην αγορά το θερμικό με το ηλεκτρικό Golf. Το ηλεκτρικό, που αναμένεται σε δύο χρόνια, θα βασίζεται στο πρωτότυπο ID.2all του 2023, το οποίο προσέφερε μια πρώτη ματιά στα συμπαγή αυτοκίνητα της Volkswagen του μέλλοντος.

Ο Kai Grunitz υπονόησε, λοιπόν, ότι το θερμικό Golf μπορεί να παραμείνει στην αγορά μέχρι να τεθεί σε ισχύ η απαγόρευση της Ε.Ε. το 2035. Παρότι νομικά μπορεί να υπάρξει ένα «παραθυράκι» για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης που θα καταναλώνουν 100% βιώσιμα καύσιμα (όπως τα e-fuels), αυτή η εξαίρεση του Νόμου είναι πολύ πιθανόν ότι θα σώσει μόνο τα υπεραυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και όχι τα προσιτά και συμπαγή hatchback ή SUV.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρόσφατα η VW προχώρησε σε μια εκτεταμένη ανανέωση του Golf, τόσο εκτενή που πήρε την ονομασία Mk8.5, αλλά αν είναι να μείνει το θερμικό Golf στην αγορά μέχρι το 2035 θα πρέπει αναμφίβολα να περάσει στην 9η γενιά του.

Μάλιστα, ίσως να μην είναι εφικτό πλέον να βασιστεί και στην πλατφόρμα MQB, η οποία ήδη θα μετρά δύο δεκαετίες μετά την πρεμιέρα της στο Golf Mk7 του 2013.

Το νέο ηλεκτρικό Golf EV του 2026 θα βασιστεί σε μια εντελώς ξεχωριστή αρχιτεκτονική, την SSP που είναι σχεδιασμένη αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα, και όχι στην MEB που χρησιμοποιείται από τα σημερινά ηλεκτρικά της οικογένειας ID.

Δεν είναι δύσκολο να καταλάβουμε γιατί η VW θα ήθελε να συνεχίσει το Golf με κινητήρα εσωτερικής καύσης μέχρι οι ρυθμιστικές αρχές να το αποσύρουν από την πώληση. Η ζήτηση για ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχει ωριμάσει όπως οι κατασκευαστές (συμπεριλαμβανομένης της VW), περίμεναν, ενώ αντιθέτως η ζήτηση για το Golf έχει εκτοξευθεί τους τελευταίους μήνες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις του Golf στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 43 τοις εκατό το πρώτο εξάμηνο του 2024 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρσι - τοποθετώντας το έτσι στη δεύτερη θέση στις πωλήσεις της ευρωπαϊκής αγοράς πίσω από το value-for-money Dacia Sandero.

Τα SUV T-Roc και Tiguan της Volkswagen, αντίθετα, δεν κέρδισαν έδαφος στο πρώτο εξάμηνο, ενώ το Tesla Model Y -το αυτοκίνητο με τις υψηλότερες πωλήσεις στην Ευρώπη το 2023- υποχώρησε κατά 26 τοις εκατό, στην όγδοη θέση.

Σε περίπτωση που παραταθεί η ζωή του Golf μέχρι το 2035, θα είναι ενδιαφέρον, τέλος, να διαπιστώσουμε αν η Volkswagen θα κρατήσει το διαχρονικό έμβλημα GTI αποκλειστικά για τις ισχυρότερες και δυναμικότερες εκδόσεις της θερμικής έκδοσης, ή αν θα διευρύνει τη χρήση του και στο ηλεκτρικό Golf - που είδαμε με το πρωτότυπο ID.GTI Concept.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ