To roadster με το οποίο η Volkswagen ήθελε να ανταγωνιστεί το Mazda MX-5

Volkswagen Concept BlueSport

Πριν από μιάμιση δεκαετία η Volkswagen μελέτησε το ενδεχόμενο να κατασκευάσει ένα μικρό και προσιτό roadster, σαν το εμβληματικό Mazda ΜΧ-5, αλλά ατυχώς το πλάνο αυτό δεν ήρθε ποτέ στο φως.

Η ατυχώς έκβαση που Concept BlueSport, του γερμανικού πρωτοτύπου που βλέπετε στις εικόνες, αποδεικνύει ότι μόνο εύκολο δεν είναι να αντιγράψει κανείς το Mazda MX-5 - το αυτοκίνητο που δημιουργήθηκε και υφίσταται αποκλειστικά για να προσφέρει τη χαρά της οδήγησης στο χειριστή του και της αυτοκίνησης στους δύο επιβάτες του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Volkswagen αποσκοπούσε με το Concept BlueSport να φέρει στην παραγωγή ένα εξίσου ψυχαγωγικό τετράτροχο. H ιστορία του πάει πίσω στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης του 2003, όπου η εταιρεία του Wolfsburg παρουσίασε το πρωτότυπο Concept R. Ένα ανοιχτό διθέσιο με τον κινητήρα VR6 στο κέντρο του, και κιβώτιο DSG διπλού συμπλέκτη.

Το πρωτότυπο αυτό οδήγησε στο επόμενο, το BlueSport, που έκανε την πρώτη του εμφάνιση τρία χρόνια αργότερα στο Σαλόνι του Ντιτρόιτ. Το δεύτερο είχε έρθει στα σχεδιαστικά μέτρα και σταθμά των τότε VW, θυμίζοντας λίγο από Jetta και Passat στα φωτιστικά σώματα, και ο σχεδιασμός του είχε προσαρμοστεί με τις ανάγκες της παραγωγής.

Η Porsche διέθετε, από τότε, ένα αντίστοιχο αυτοκίνητο: τη Boxster. Όπως και η Audi, με το ΤΤ. Η διαφορά ήταν πως το «αδεφράκι» τoυς από τη VW θα ήταν πιο προσιτό, στην τάξη τιμής του MX-5. Την ίδια εποχή, ωστόσο, η γερμανική εταιρεία αποφάσισε να βάλει τέλος στον κινητήρα VR6, ένα εξαίρετο μοτέρ που κοσμούσε μεταξύ άλλων το Golf R32, για λόγους που δεν έχουν γίνει γνωστοί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη θέση αυτής της μονάδας η Volkswagen προώθησε τον δίλιτρο τετρακύλινδρο diesel των 180 ίππων, παρέα με το DSG -ένα κιβώτιο που η αλήθεια είναι πως δεν κλαίμε από νοσταλγία απ' τη μέρα που έφυγε-, με στόχο να περιορίσει την κατανάλωση καυσίμου σε μια εποχή που αυτο άρχισε να γίνεται κατανοητό ότι θα χρειαζόταν. Ο κινητήρας αυτός ήταν ισχυρότερος από τον δίλιτρο 167 ίππων του Mazda MX-5 της ίδιας εποχής.

Το πλάνο του BlueSport ναυάγησε επειδή δεν έβγαιναν τα νούμερα. Μπορεί να έδειχνε ελκυστικό, για κάποιους, αλλά οι τυφλοπόντικες της αγοράς στο Wolfsburg διαπίστωσαν ότι δεν θα περίμεναν ουρές ανθρώπων στις εκθέσεις για το αυτοκίνητο αυτό - που, ας είμαστε ειλικρινείς, δεν είναι κάτι που κάποιος χρειάζεται, αλλά κάτι που κάποιος ποθεί. Και στην Ευρώπη της δεκαετίας του 2010 ήταν λίγο κάπως να ποθείς κάτι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ξαφνικά, κάποιες επείγουσες ξεχασμένες προτεραιότητες ήρθαν στο μυαλό των διοικητών του γερμανικού ομίλου τη μέρα που θα αποφάσιζαν για το BlueSport. Τυχεροί ήταν. Θα ερχόταν η δεκαετία του 2010, η κρίση στην Ευρώπη, και βέβαια το dieselgate. Κι εξάλλου, όπως το βλέπουμε, το BlueSport δεν μοιάζει τόσο ξύπνιο για να έχει πιάσει το πνεύμα του ΜΧ-5.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ