Ένα από τα πρωτότυπα που ατυχώς δεν βρήκαν ποτέ το δρόμο της παραγωγής ήταν το Peugeot 907, ένα supercar με εξάλιτρο κινητήρα V12 που απέδιδε ακριβώς όσους ίππους απέπνεε η εντυπωσιακή του σιλουέτα - καθότι οι 500 hp του ήταν άκρως εντυπωσιακοί στις αρχές του αιώνα.
Το 907 δεν προοριζόταν ποτέ να γνωρίσει το φως του ήλιου. Μετά το ρόλο του εκθέματος, θα παρέμενε για πάντα -και μέχρι σήμερα- στο μουσείο Musee de l'Aventure της Peugeot ως το πρώτο δημιούργημα της νέας (το 2004) σχεδιαστικής ομάδας του γαλλικού εργοστασίου στο Velizy.
Το γεγονός ότι δεν θα παραγόταν ποτέ αφαίρεσε από τους σχεδιαστές το άγχος της άνεσης και της ασφάλειας του αυτοκινήτου, καθώς και της κερδοφορίας του, και το αποτέλεσμα το επιβεβαιώνει. Είναι περίπου κεντρομήχανο, με τον 12κύλινδρο κινητήρα πίσω από τον εμπρός άξονα, την κίνηση στους πίσω τροχούς και αμάξωμα εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα.
BUY NOW
Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας V12 προέκυψε από την ένωση δύο τρίλιτρων V6 μονάδων της Peugeot. Καθώς τα ανθρακονήματα κρατούσαν το βάρος στους μόλις 1,4 τόνους, και μέσω του σειριακού κιβωτίου 6 σχέσεων, το 907 είχε την ικανότητα της επιτάχυνσης στα 0-100 km/h σε 3,7 δευτερόλεπτα και τελικής ταχύτητας που άγγιζε τα 357 km/h.
Παρότι στις μέρες μας αυτή η ισχύς και η επιτάχυνση μπορούν να προέλθουν ακόμα και από ένα SUV, και τα supercars ξεπερνούν τους 1.000 ίππους, το 2004 οι επιδόσεις του 907 και ο V12 κινητήρας ήταν εξωτικά στοιχεία. Ξέχωρα που ο V12 κινητήρας ήταν ακόμα αποδεκτός, σε μια εποχή χωρίς περιβαλλοντική ευαισθησία, χωρίς αυστηρές προδιαγραφές ρύπων και χωρίς τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση προ των πυλών.
Ένας μηχανικός του μουσείου της Peugeot, ο Alain Labrell, μοιράστηκε ορισμένα μυστικά του 907 που προέκυψαν από την απόφαση να μην βγει ποτέ στην παραγωγή: «Δεδομένου ότι είναι εκθεσιακό μοντέλο, ο ανεμιστήρας του ψυγείου δεν είναι αυτόματος και ενεργοποιείται από διακόπτη στην κονσόλα. Αν αφεθεί για πολλή ώρα δεν επιτρέπει στον κινητήρα να θερμανθεί. Επίσης, η οθόνη αφής στο κέντρο της κονσόλας δεν είναι στην πραγματικότητα αφής. Τοποθετήθηκε για να δείξει στο κοινό τι είναι εφικτό, αλλά εκείνα τα χρόνια αυτή η τεχνολογία δεν ήταν ακόμη ταιριαστή για τα αυτοκίνητα».
Ο Labrell συμπλήρωσε: «Σήμερα τα πρωτότυπα σχεδιάζονται ψηφιακά και έτσι δεν χρειάζεται καν να είναι λειτουργικά. Τώρα δεν δημιουργούνται καν στο σχεδιαστικό κέντρο της Peugeot, αλλά δίνονται σε εξωτερικούς συνεργάτες».