Συμπληρώνονται τα κομμάτια του παζλ για την «απογείωση» του Flyover, ο οποίος μαζί με το Μετρό θα αλλάξουν τη Θεσσαλονίκη.
Στις «ράγες» υλοποίησης εισέρχεται ο Flyover, ο εναέριος αυτοκινητόδρομος στην Ανατολική Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης, περίπου δύο μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης στις 19 Δεκεμβρίου του 2022.
Το προσεχές διάστημα και, ειδικότερα εντός του Μαρτίου, αναμένεται να στηθεί το βασικό εργοτάξιο το οποίο είναι χωροθετημένο στον χώρο απέναντι από το νοσοκομείο Παπαγεωργίου, ενώ θα ακολουθήσουν οι γεωτεχνικές έρευνες.
BUY NOW
Καθόλη τη διάρκεια των εργασιών θα ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα προκειμένου να μην «μπλοκάρει» η κυκλοφορία στον άξονα της Περιφερειακής και οι χρήστες να εξυπηρετούνται όσο το δυνατόν καλύτερα.
Υπενθυμίζεται ότι τα έργα έχει αναλάβει το σχήμα ΑΒΑΞ-Μυτιληναίος, με τη διάρκεια των εργασιών να έχει οριστεί σε 48 μήνες. Εφόσον, λοιπόν, αρχίσουν τα έργα φέτος, ο «εναέριος» αυτοκινητοδρόμος, Flyover, θα παραδοθεί στους οδηγούς το 2027.
Τι είναι ο Flyover
Ο εναέριος αυτοκινητόδρομος, Flyover, επί της ανατολικής πλευράς της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, είναι ένα από τα δύο στρατηγικής σημασίας έργα που αναμένεται να διευκολύνουν τις μετακινήσεις των κατοίκων και των επισκεπτών της συμπρωτεύουσας. Το έτερο έργο είναι το πολύπαθο Μετρό που θα παραδοθεί σε κυκλοφορία στο τέλος του 2023.
Το έργο θα έχει συνολικό μήκος 13 χλμ. και θα περιλαμβάνει την κατασκευή μιας Υπερυψωμένης Ταχείας Λεωφόρου, μήκους περί τα 9,5 χλμ., τέσσερα από τα οποία θα είναι σε συνεχή γέφυρα – εξού και η ονομασία Flyover- μιας και στα μάτια του οδηγού που θα κινείται στον δρόμο, θα φαίνεται σαν να «ίπταται» ένας ακόμη άξονας.
Η λεωφόρος, επίσης, θα έχει 9 ανισόπεδους κόμβους, 8 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες.
Όπως εκτιμάται, με τον Flyover η Θεσσαλονίκη θα έχει έναν υψηλών προδιαγραφών οδικά άξονα που θα επιτρέπει στους οδηγούς να παρακάμπτουν εύκολα και με ασφάλεια τον αστικό ιστό. Επομένως, θα μειωθεί σε μεγάλο βαθμό ο όγκος των ΙΧ εντός της πόλης, άρα και η κυκλοφοριακή συμφόρηση στους δρόμους της.
Τέλος, οι οδηγοί θα απολαμβάνουν γρηγορότερη και ασφαλέστερη πρόσβαση προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία», τη νότια Θεσσαλονίκη και τη Χαλκιδική.
Σημειώνεται δε ότι αποτελεί το πρώτο οδικό έργο ΣΔΙΤ που θα κατασκευαστεί στη χώρα και ένα από τα μεγαλύτερα υπό κατασκευή έργα στη Θεσσαλονίκη τα επόμενα χρόνια.
Εκτιμάται ότι, κατά την περίοδο κατασκευής διάρκειας 4 ετών θα απασχοληθούν περισσότεροι από 1.000 εργαζόμενοι.