Μείωση εκτιμάται ότι θα γνωρίζει προϊόντος του χρόνου η ζήτηση για τη βενζίνη, λόγω της επέλασης της ηλεκτροκίνησης.
Ραγδαία εξασθένιση της ζήτησης για τα προϊόντα διύλισης πετρελαίου, συμπεριλαμβανομένης της βενζίνης, προβλέπει ο κινεζικός πετρελαϊκός γίγαντας, Sinopec.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του, η η εξαιρετικά ταχεία υιοθέτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα, η οποία για περισσότερα από 20 χρόνια αποτελεί τη μεγαλύτερη αναπτυσσόμενη αγορά για προϊόντα διύλισης πετρελαίου, έχει οδηγήσει τη ζήτηση για βενζίνη ήδη στην κορύφωση της και από εδώ και πέρα θα διαγράφει καθοδική πορεία.
BUY NOW
Σύμφωνα με το ειδησεογραφικό Μέσο CNEV Post, σήμερα οι Κινέζοι αγοραστές νέων αυτοκινήτων επιλέγουν τώρα ηλεκτροκίνητα ΙΧ (ηλεκτρικά και plug-in υβριδικά) σε ποσοστό 37,8%, έναντι 30% το 2022, 15,5% το 2021 και μόλις 5,4% το 2020.
Τα ποσοστά υιοθέτησης των plug-in υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις Σκανδιναβικές χώρες, όπως η Νορβηγία (87,8%), η Ισλανδία (56,1%) και η Σουηδία (56,1%), είναι σαφώς υψηλότερα, αλλά οι συνολικές πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του πλανήτη είναι περίπου 10 φορές υψηλότερες από τις συνδυαστικές των τριών προαναφερθέντων σκανδιναβικών χωρών.
Η θεαματική αύξηση των πωλήσεων στην Κίνα, λοιπόν, οδήγησε τη Sinopec στην αναθεώρηση των προβλέψεών της και να κάνει λόγο για πτώση της ζήτησης για βενζίνη, δίχως να υφίστανται σημάδια ανάκαμψης.
Οι προηγούμενες προβλέψεις ανέφεραν ότι η ζήτηση για βενζίνη θα έφτανε στο “peak” της εντός του 2025, αλλά σε ένα συνέδριο τον Αύγουστο, το Bloomberg, επικαλούμενο δηλώσεις εκπροσώπου της Sinopec, ανέφερε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ήδη εκτοπίσει μέσα στο 2023 περίπου 15 εκατ. τόνους κινεζικών προϊόντων διύλισης πετρελαίου, και από το 2024 η ζήτηση θα μειωθεί περαιτέρω.
Από τη μεριά του ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA), σε πρόβλεψη που δημοσίευσε τον Ιούνιο, προχώρησε στην εκτίμηση ότι η μέγιστη παγκόσμια χρήση πετρελαίου στον τομέα των μεταφορών θα σημειωθεί το 2026, αλλά η ισχυρή ζήτηση από τους κλάδους των πετροχημικών και αερομεταφορών θα συνεχίσει να χαρίζει ανοδική ώθηση στην αγορά -αν και με χαμηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης- τουλάχιστον μέχρι το 2028.
Ανεξαρτήτως των όποιων προβλέψεων, θεωρείται βέβαιο ότι προϊόντος του χρόνου η ζήτηση για τα προϊόντα πετρελαίου θα μειώνεται, κάτι που ήδη έχει διαγνωσθεί από τις μεγάλες εταιρείες πώλησης καυσίμων, οι οποίες προλειαίνουν το έδαφος για τον μετασχηματισμό των πρατηρίων σε σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η σταδιακή μείωση της ζήτησης για βενζίνη δεν θα σηματοδοτήσει απαραίτητα την πτώση των τιμών της, μιας και ίσως αντισταθμιστεί από τη μείωση της παραγωγής.