Αυτή είναι η μάρκα αυτοκινήτων που έρχεται στην Ελλάδα -Ποιος μεγάλος Όμιλος τη φέρνει

Xpeng P7

Έτοιμη να ξεκινήσει την πορεία της στην Ελλάδα είναι μια νέα και άκρως φιλόδοξη μάρκα, που θα φέρει στην αγορά ο Όμιλος Βασιλάκη.

Μια ακόμη μάρκα, από την Κίνα αυτή τη φορά, βάζει στην φαρέτρα του ο όμιλος Βασιλάκη (Hyundai, Kia, CUPRA, SEAT, Fiat, Alfa Romeo, Jeep), η οποία αναμένεται να ανακοινωθεί και επίσημα τις επόμενες ώρες και δεν είναι άλλη από την XPENG.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του carandmotor.gr τα δύο πρώτα μοντέλα που εισάγονται στην Ελλάδα πρόσφατα έλαβαν τις απαραίτητες εγκρίσεις Τύπου και σύντομα θα κυκλοφορούν με ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίας.

Xpeng G9
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο όμιλος Βασιλάκη με την απόκτηση της XPENG έχει αθροιστικά 8 μάρκες αυτοκινήτων εκ των οποίων οι υπόλοιπες 7 είναι οι Hyundai, Kia, SEAT, CUPRA, Fiat, Jeep και Alfa Romeo.

H XPENG είναι μια ιδιαίτερα φιλόδοξη κινεζική εταιρεία-start-up ηλεκτρικών οχημάτων, η οποία θέλει να αποτελέσει ένα σημαντικό αντίπαλο για τον κολοσσό σήμερα Tesla.

Xpeng G6

Ποια είναι η XPENG;

Η XPENG ιδρύθηκε το 2015 στην Κίνα έχοντας ως έδρα την πόλη της Guangzhou. Η άνοδος της στην παγκόσμια αγορά έγινε με πολύ γοργούς ρυθμούς. Η αυτοκινητοβιομηχανία άρχισε να πουλάει αυτοκίνητα τον Δεκέμβριο του 2018, όταν τα πρώτα μοντέλα του SUV με την ονομασία G3 παραδόθηκαν στους πελάτες της. Στη συνέχεια στα μέσα του 2020 η εταιρεία κυκλοφόρησε το ιδιαίτερα δυναμικό σεντάν-4θυρο κουπέ, P7. Το 2021 παρουσιάστηκε το P5, ένα ελαφρώς μικρότερο από το P7 σεντάν μοντέλο, ενώ το 2022 το μεγάλο SUV με την ονομασία G9. H γκάμα ολοκληρώθηκε το 2023 με το μεγάλο 7θέσιο van X9, αλλά και με το κουπέ-SUV G6, το οποίο αναμένεται να δούμε στην Ευρώπη μέσα στη χρονιά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το 2021 η εταιρεία κατάφερε να «αντλήσει» 500 εκατ. δολάρια για την κατασκευή ιπτάμενων οχημάτων, τα οποία αναμένεται να βγουν στην αγορά μέσα στη χρονιά που διανύουμε. Από την ίδρυση της μέχρι σήμερα η εταιρεία έχει καταφέρει να προσελκύσει κεφάλαια άνω του 1,5 δισ. δολαρίων, ενώ η αποτίμησή της υπολογίζεται στα 15 δισ. δολάρια.

Xpeng G9

Να υπενθυμίσουμε ότι τον Ιούλιο του 2023 η Volkswagen δήλωσε ότι θα αγοράσει το 4,99% της XPENG για περίπου 700 εκατομμύρια δολάρια, γεγονός που ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο του 2023. Οι δύο εταιρείες έχουν πλάνο να λανσάρουν από κοινού δύο ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2026.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τον Οκτώβριο του 2022 το πρώτο ιπτάμενο αυτοκίνητο της XPENG πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση στους αιθέρες του Dubai. Το XPENG X2, όπως είναι η πλήρης ονομασία του, είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητο και διαθέτει δύο προγράμματα λειτουργίας. Το manual, στο οποίο ο οδηγός ή αν προτιμάτε καλύτερα ο πιλότος είναι εκείνος που αναλαμβάνει τον πλήρη έλεγχο του «οχήματος» και το αυτόνομο πρόγραμμα λειτουργίας, το οποίο απαλλάσσει τους επιβάτες από το δύσκολο, ομολογουμένως, έργο της… πτήσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Xpeng X2

Σύμφωνα με την κινεζική φίρμα, το XPENG X2 έχει τη δυνατότητα πτήσης σε απόσταση 1.000 μέτρων από την επιφάνεια της θάλασσας, ενώ η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει στον αέρα είναι τα 130 χλμ./ώρα. Σε ό,τι αφορά στην αυτονομία του, αυτή υπολογίζεται σε 35 λεπτά πτήσης, χρόνος αρκετός ώστε να διανύσει μια αρκετά μεγάλη απόσταση στον εναέριο χώρο μιας μεγαλούπολης.

Λέτε να δούμε και ιπτάμενα αυτοκίνητα με τα χρώματα της Aegean που ανήκει στον Όμιλο Βασιλάκη;

Ποια μοντέλα θα έρθουν στην Ελλάδα

Δύο είναι τα μοντέλα της XPENG που θα ξεκινήσουν την εμπορική τους δραστηριότητα στην Ελλάδα, τα P7 και G9. Αμφότερα έχουν δοκιμαστεί από τον ανεξάρτητο οργανισμό EuroNCAP για την ασφάλεια που προσφέρουν και έχουν λάβει την ανώτατη διάκριση των 5 αστέρων.

Το ηλεκτρικό XPENG P7 αποτελεί το κύριο μοντέλο της εταιρείας και διατίθεται σε πισωκίνητη ή τετρακίνητη έκδοση με μία μπαταρία χωρητικότητας 82,7 Kwh, η οποία προσδίδει αυτονομία 576 χλμ. στην πισωκίνητη έκδοση και 505 χλμ. στην τετρακίνητη έκδοση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Xpeng P7

Το δεύτερο μοντέλο της XPENG που θα διατεθεί στην Ελλάδα αφορά στο ηλεκτρικό μοντέλο G9, το οποίο επίσης διατίθεται σε πισωκίνητη ή τετρακίνητη έκδοση. Το G9 παίρνει ισχύ από μια μπαταρία χωρητικότητας 75 Kwh που προσδίδει αυτονομία 460 χλμ. στην πισωκίνητη έκδοση.

Η τετρακίνητη αλλά και ακόμη μία δικίνητη έκδοση Long Range κινούνται από μία μπαταρία χωρητικότητας 93 Kwh, η οποία προσφέρει αυτονομία 550 χλμ. στην πισωκίνητη έκδοση και 520 χλμ. στην τετρακίνητη έκδοση.

Xpeng G9
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι τιμές των XPENG σε άλλα κράτη μέλη της ΕΕ είναι άκρως δελεαστικές και σίγουρα αποτελούν ένα «αγκάθι» στην εξάπλωση των ανταγωνιστικών μοντέλων της Tesla.

Πιο ισχυρός ο Όμιλος Βασιλάκη στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου

Ο Όμιλος Βασιλάκη αποτελεί έναν από τους ισχυρότερους «παίκτες» της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου έχοντας ήδη στην κατοχή του 7 μάρκες αυτοκινήτων. Η απόκτηση μιας επιπλέον νέα μάρκας, της XPENG, μαζί με τις ήδη υπάρχουσες Hyundai, Kia, SEAT, CUPRA, Fiat, Jeep και Alfa Romeo, θα αυξήσει περαιτέρω τα μερίδια του ελληνικού ομίλου στην ελληνική αγορά.

Στο πρώτο τετράμηνο της φετινής χρονιάς ο ελληνικός Όμιλος κατείχε το 18% του συνόλου της αγοράς καινούριων αυτοκινήτων, χωρίς να διαθέτει κάποια κινεζική μάρκα. Πιο συγκεκριμένα το διάστημα Ιανουαρίου-Απριλίου 2024 οι πωλήσεις του ομίλου ανήλθαν σε 8.621 μονάδες σε σύνολο 50.113 αυτοκινήτων, εκ των οποίων η Hyundai, η Fiat και η Kia κατάφεραν να καταγράψουν τετραψήφιο αριθμό πωλήσεων, ενώ οι μάρκες SEAT, Jeep, CUPRA και Alfa Romeo κατάφεραν να διαθέσουν τριψήφιο αριθμό οχημάτων η κάθε μία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η έλευση της XPENG αναμένεται να διευρύνει το πελατολόγιο του Ομίλου προσελκύοντας νέους ιδιώτες καταναλωτές, αλλά και εταιρείες ενοικιάσεων και leasing, αυξάνοντας περαιτέρω το μερίδιό του στην εγχώρια αγορά.

Σε ό,τι αφορά στα αποτελέσματα της περσινής χρονιάς, η δραστηριότητα της εμπορίας αυτοκινήτων του ομίλου το 2023 στην Ελλάδα, με την σταδιακή αποκατάσταση της παραγωγής αλλά και την διεύρυνση του χαρτοφυλακίου μαρκών του Ομίλου, παρουσίασε σημαντική αύξηση στο σκέλος της Εισαγωγής/Διανομής. Το αθροιστικό μερίδιο αγοράς του Ομίλου Autohellas που κατείχαν οι Hyundai, Kia, SEAT, CUPRA, Fiat, Jeep, Alfa Romeo το 2023 διαμορφώθηκε σε 25% στις πωλήσεις ιδιωτών, 17% στις πωλήσεις προς εταιρείες και 20% στις συνολικές ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στη χώρα. Να υπενθυμίσουμε πως η δραστηριότητα της εμπορίας συνεισέφερε συνολικά 560,1 εκατ. ευρώ στον Κύκλο Εργασιών με αύξηση 32,7% χωρίς να περιλαμβάνει τις πωλήσεις της Italian Motion (Fiat, Jeep και Alfa Romeo).

Το 2024 η Autohellas προχώρησε για πρώτη φορά σε Έκδοση Ομολογιακού Δανείου (ΚΟΔ διαπραγματεύσιμου στο ΧΑΑ) ύψους 200 εκατ. ευρώ, πενταετούς διάρκειας, σταθερού επιτοκίου 4,25%, μέσω Δημόσιας Προσφοράς προς το επενδυτικό κοινό. Η επιτυχής της έκβαση με 2,3 φορές υπερκάλυψή της, αποτέλεσαν ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο στην πορεία της εταιρείας, προσθέτοντας ένα νέο τύπο χρηματοοικονομικού εργαλείου στον ευρύτερο αναπτυξιακό της σχεδιασμό.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ