Η Toyota φέρεται να εφαμόζει στις ΗΠΑ, και εν συνεχεία στην Ευρώπη, τη στρατηγική απόφαση να μην αφήσει πλέον κανένα αμιγώς θερμικό αυτοκίνητο στη γκάμα της τα προσεχή χρόνια.
Η ιαπωνική εταιρεία είχε ανέκαθεν τα υβριδικά αυτοκίνητα στον πυρήνα του ενδιαφέροντός της, και τώρα τα χρησιμοποιεί ως τον βασικό της πυλώνα μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση - σε μια εποχή που τα δεδομένα και οι εξελίξεις σχετικά με τα αμιγώς ηλεκτρικά και τους κινητήρες εσωτερικής καύσης αλλάζουν διαρκώς.
Την ώρα που η Toyota θα βασίζει τον όγκο των πωλήσεών της στα κάθε είδους υβριδικά αυτοκίνητα, θα προχωρά και σε μια ομαλή αλλά αποφασιστική μετάβαση προς μια πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα.
BUY NOW
Ο David Christ, επικεφαλής πωλήσεων και marketing για την Toyota στη Βόρεια Αμερική, επιβεβαίωσε αυτή τη στρατηγική αλλαγή. Όπως λέει, η Toyota εξετάζει ενεργά τη δυνατότητα να μετατρέψει όλα τα μοντέλα της σε υβριδικά, και αυτή είναι μια διαδικασία που θα πραγματοποιηθεί σταδιακά - καθώς κάθε μοντέλο πλησιάζει το τέλος του εμπορικού του κύκλου ζωής.
Ένα παράδειγμα αυτής της νέας κατεύθυνσης είναι το Toyota RAV4, το τεράστιο εμπορικό «υπερόπλο» της εταιρείας στις ΗΠΑ. Η Toyota αποφάσισε να μην προσφέρει το SUV της πλέον αποκλειστικά με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά μόνο σε υβριδικές εκδόσεις. Αυτή η απόφαση αντανακλά την τάση που ήδη παρατηρείται στις πωλήσεις, όπου οι υβριδικές εκδόσεις του RAV4 ξεπερνούν κατά πολύ τις βενζινοκίνητες.
Το εύρος αυτής της νέας στρατηγικής δεν θα περιοριστεί μόνο στη Βόρεια Αμερική. Η Toyota σχεδιάζει να επεκτείνει αυτή την προσέγγιση και στην Ευρώπη, όπου η πίεση για μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα είναι ιδιαίτερα έντονη.
Η μαζική στροφή προς τα υβριδικά, λοιπόν, θα μπορούσε να αποτελέσει μια αποτελεσματική απάντηση στις περιβαλλοντικές προκλήσεις, προετοιμάζοντας ταυτόχρονα το έδαφος για μια ευρύτερη μετάβαση στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.
Η Toyota παραμένει πεπεισμένη ότι τα υβριδικά αυτοκίνητα, είτε παραδοσιακά είτε plug-in, διατηρούν σαφές πλεονέκτημα έναντι των 100% ηλεκτρικών οχημάτων - τουλάχιστον μεσοπρόθεσμα.
Για την ιαπωνική εταιρεία, αυτά τα μοντέλα έχουν αρκετά πλεονεκτήματα: αποδεδειγμένη και γνωστή τεχνολογία, απλή χρήση και, κυρίως, ανεμελιά σχετικά με την αυτονομία, που αποτελεί σημαντικό εμπόδιο για πολλούς καταναλωτές εμπρός στην αγορά ενός EV.
Αντί να βασίζεται αποκλειστικά στα ηλεκτρικά οχήματα, η εταιρεία προτιμά μια ισορροπημένη προσέγγιση, συνδυάζοντας υβριδικά και ηλεκτρικά για να καλύψει τις διάφορες ανάγκες των καταναλωτών.
Η επιλογή της Toyota να επιταχύνει τη μετάβαση προς τον εξηλεκτρισμό, αποφεύγοντας παράλληλα οποιαδήποτε βιαστική κίνηση, δείχνει ότι η στρατηγική της έχει μελετηθεί προσεκτικά. Η εταιρεία στηρίζεται στην αξιοπιστία των υβριδικών της για να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά της, ενώ παράλληλα προετοιμάζεται για ένα ηλεκτρικό μέλλον.
Θυμίζουμε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της ιαπωνικής εταιρείας δεν έχουν καταφέρει να πείσουν πολλούς. Τα μοντέλα της σειράς bZ είναι σχεδόν αόρατα στους δρόμους, σε αντίθεση με άλλους κατασκευαστές που καταφέρνουν να πείσουν τους πελάτες τους να στραφούν στα ηλεκτρικά μοντέλα.