Το υποθαλάσσιο τούνελ που θα αλλάξει τη Δυτική Αττική: Πέραμα-Σαλαμίνα σε 5 λεπτά

Salamina's tunnel

Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το έργο που θα αποσυμφορήσει το Πέραμα και την ευρύτερη περιοχή, και θα αναβαθμίσει το ίδιο το νησί της Σαλαμίνας.

Πλήρως αναβαθμισμένη θα είναι η εικόνα της Δυτικής Αττικής μόλις ολοκληρωθεί το επιβλητικό έργο της υποθαλάσσιας ζεύξης Σαλαμίνας – Περάματος. Εντός του τρέχοντος έτους εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί η β’ φάση του διαγωνισμού, ενώ μέχρι το τέλος του 2023 θα υπογραφεί η σύμβαση παραχώρησης.

Η παράδοσή του θα γίνει εντός της επόμενης 4ετίας, με τον προϋπολογισμό να ανέρχεται σε 500 εκ. ευρώ, ενώ τα έσοδα του αναδόχου θα προέρχονται από την είσπραξη των διοδίων εντός της υποθαλάσσιας σήραγγας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
υποθαλάσσιας ζεύξης Σαλαμίνας – Περάματος.

Τι περιλαμβάνει το έργο

Το βασικό έργο αφορά στην κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας που θα βρίσκεται στο βυθό, με 2 λωρίδες κυκλοφορίας σε κάθε κατεύθυνση και με μήκος περίπου 400 μέτρα (συνολικό μήκος περίπου 1,1 χιλιομέτρων μαζί με τις εκατέρωθεν προσβάσεις) από ανισόπεδο κόμβο στο Πέραμα μέχρι ανισόπεδο κόμβο στα  Παλούκια της Σαλαμίνας. Ακόμα, προβλέπεται και κατασκευή οδικών τμημάτων παράκαμψης των πόλεων Περάματος και Σαλαμίνας.

Ειδικότερα, ένας νέος οδικός άξονας θα ξεκινά πλησίον της υπάρχουσας λεωφόρου Σχιστού-Σκαραμαγκά στην περιοχή του ναυτικού οχυρού Σκαραμαγκά και θα εκτείνεται μέχρι την περιοχή του κολυμβητηρίου Περάματος, έναντι του Πορθμείου, όπου θα δημιουργηθεί και κόμβος για τη σύνδεσή του με το παρακείμενο οδικό δίκτυο.

Από εκείνο το σημείο, ο οδικός άξονας θα βυθίζεται προοδευτικά ενός θάλασσας με την κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας, η οποία θα βρίσκεται στον βυθό. Ακολουθεί ανάδυση και όδευση επί της νήσου του Αγίου Γεωργίου μέχρι την είσοδο του Ναύσταθμου Σαλαμίνας. Στην περιοχή των Παλουκίων προβλέπεται η δημιουργία κόμβου για τη σύνδεση με την υπάρχουσα οδό Παλουκίων - Αμπελακίων καθώς και με το Ναύσταθμο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
υποθαλάσσιας ζεύξης Σαλαμίνας – Περάματος.

Εν συνεχεία, θα ακολουθεί όδευση βόρεια του οικισμού των Παλουκίων μέσω μιας ακόμα νέας σήραγγας μήκους περίπου 700 μέτρων, έως έναν ανισόπεδο κόμβο που θα κατασκευαστεί βόρεια της Σαλαμίνας (Α/Κ Σαλαμίνας) επιτυγχάνοντας σύνδεση τόσο με την πόλη όσο και με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο προς Αιάντειο και προς Φανερωμένη.

Μόλις ολοκληρωθεί η υποθαλάσσια σήραγγα, το ταξίδι Πέραμα-Σαλαμίνα θα μειωθεί σε μόλις 5 λεπτά, όταν αυτή τη στιγμή, για την ίδια διαδικασία, απαιτούνται 30 λεπτά, μέσω των φέρυ μποτ που κάνουν την διαδρομή.

Από τη μια, θα αποσυμφορήσει το Πέραμα και την ευρύτερη περιοχή, ενώ από την άλλη θα αναβαθμίσει το ίδιο το νησί της Σαλαμίνας, αφού καθημερινά θα προσφέρεται πανεύκολη πρόσβαση σε αυτό.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ