Προχωράει το μεγαλύτερο υποθαλάσσιο τούνελ στον κόσμο -Πότε θα είναι έτοιμο το έργο-μαμούθ

fehmarnbelt tunne

Η σήραγγα των 18 χλμ. θα μπορεί να φιλοξενήσει τόσο αυτοκίνητα όσο και σιδηροδρομικούς συρμούς.

Ένα σημαντικό ορόσημο επιτεύχθηκε στο πρότζεκτ του Fehmarnbelt Tunnel που με μήκος 18 χλμ. κάτω από την επιφάνεια της Βαλτικής Θάλασσας θα φέρει πιο κοντά τη Δανία με τη Γερμανία, συνδέοντας τη μικρή δανεζικη πόλη Rødbyhavn (στο νησί Lolland) με το γερμανικό λιμάνι Puttgarden (στο νησί Fehmarn).

Σύμφωνα με ενημέρωση της Deme Group -εκ των συμμετεχόντων στο πρότζεκτ- τα πρώτα δύο «κομμάτια» της σήραγγας ολοκληρώθηκαν και μεταφέρθηκαν με ασφάλεια από τις δοκούς ολίσθησης στις ειδικές λεκάνες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με τη βοήθεια αντλιών οι λεκάνες γέμισαν με νερό, επιτρέποντας στα δύο πρώτα κομμάτια της σήραγγας να επιπλεύσουν και πλέον απομένει η εκκίνηση του θαλάσσιου ταξιδιού τους στο σημείο της Βαλτικής όπου θα βρίσκεται η τελική τους θέση.

Ειδικότερα, ο σχεδιασμός του Fehmarnbelt προβλέπει την κατασκευή των συνολικά 89 τμημάτων σκυροδέματος πάνω στο έδαφος και στη συνέχεια τη βύθισή τους στον πυθμένα της θάλασσας. Καθένα εκ των οποίων 89 κομματιών θα έχει μήκος 217 μ. και βάρος 73.500 τόνους.

Θυμίζουμε ότι η σήραγγα, με ονομασία Fehmarnbelt Tunnel, θα απαρτίζεται από αυτοκινητόδρομο τεσσάρων λωρίδων, ενώ θα υπάρχουν και δύο ηλεκτροκίνητες σιδηροδρομικές γραμμές. 

Η ολοκλήρωση της σήραγγας αναμένεται για το 2029, επιτρέποντας την ολοκλήρωση του ταξιδιού Puttgarden- Rødbyhavn, που σήμερα γίνεται με πλωτά μέσα και διαρκεί 45 λεπτά, σε μόλις 7 λεπτά με τρένο και 10 λεπτά με αυτοκίνητο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ταξίδι με τρένο μεταξύ του Αμβούργου και της Κοπεγχάγης θα μειωθεί από 4,5 ώρες σε 2,5 ώρες και θα επιτρέπει στις σιδηροδρομικές υπηρεσίες να συνεχίζουν πέρα από τα δανέζικα σύνορα προς τη Σουηδία, τη Νορβηγία και τη Φινλανδία.

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ