Το νέο ηλεκτρικό επαγγελματικό που οδηγείται με μοχλούς και έχει πετάλια

midipile 9-23

Το Midipile 9:23 είναι ένα ηλεκτρικό mini επαγγελματικό όχημα που υπόσχεται να αλλάξει τις αστικές μετακινήσεις με μοναδική ευελιξία, φουτουριστικό σχεδιασμό και πετάλια.

Οι ζώνες χαμηλών ρύπων σχεδόν σε όλες τις πόλεις της Ευρώπης, οι αυστηροί κανονισμοί και η συνεχώς αυξανόμενη κυκλοφοριακή συμφόρηση στα κέντρα των πόλεων έχουν οδηγήσει σε ένα νέο κύμα καινοτομίας στην αστική κινητικότητα, ακόμη και στις μεταφορές, με έμφαση στο “last mile”, δηλαδή την τελευταία διαδρομή που διανύει ένα προϊόν μέχρι να φτάσει στον τελικό παραλήπτη.

Midipile 9:23 1
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι ηλεκτρικές λύσεις μικροκινητικότητας, είτε με δύο, είτε με τρεις, είτε με τέσσερις τροχούς, γνωρίζουν άνθηση και παρά τις προκλήσεις που έχουν τέτοια βήματα ανάπτυξης, αφού απαιτούνται υψηλές επενδύσεις και χρόνος για απόσβεση, οι ιδέες που εμφανίζονται δεν στερούνται ουσίας και καινοτομίας.

Μία από τις πιο ενδιαφέρουσες νέες παρουσίες είναι η Midipile, μια εταιρεία με έδρα το Hiersac, κοντά στο Angoulême, στη νοτιοδυτική Γαλλία. Ιδρυτής της είναι ο Benoît Trouvé, πρώην μηχανικός της PSA, ο οποίος έχει ως στόχο να μεταμορφώσει τη μικροκινητικότητα των πόλεων με το πρώτο μοντέλο της εταιρείας, το Midipile 9:23.

Midipile 9:23 2

Το Midipile 9:23 είναι ένα ελαφρύ, τετρακύλινδρο ηλεκτρικό όχημα που τοποθετείται ανάμεσα στο ποδήλατο και το συμβατικό επαγγελματικό όχημα. Οι διαστάσεις του είναι 3 μέτρα μήκος, 90 εκατοστά πλάτος και 1,5 μέτρο ύψος, κάτι που του χαρίζει εξαιρετική ευελιξία και ακτίνα στροφής μόλις 3,6 μέτρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το βάρος του είναι μόλις 350 κιλά, όμως μπορεί να μεταφέρει φορτίο έως 300 κιλών, με μεικτό βάρος 800 κιλών (PTAC). Προσφέρεται με πολλαπλές επιλογές φόρτωσης, όπως καρότσα 0,9 m³ (1120 x 820 x 900 χλστ.) και 1,5 m³ (1200 x 1000 x 1200 χλστ.), καθώς και ανοιχτή πλατφόρμα τύπου pick-up 1120 x 820 χλστ.

Midipile 9:23 3

Ο ηλεκτροκινητήρας 6 kW (περίπου 8,2 ίπποι) εξασφαλίζει μέγιστη ταχύτητα 45 χλμ./ώρα και επιτρέπει στο όχημα να ανεβεί κλίσεις 25% χωρίς φορτίο και 20% με πλήρες φορτίο. Εφοδιάζεται με μια μπαταρία λιθίου τύπου NMC, με τάση 48V και χωρητικότητα 7,5 kWh, που προσφέρει αυτονομία έως 100 χιλιόμετρα, ενώ μπορεί να φορτιστεί από κοινή οικιακή πρίζα 230V.

Ένα από τα πιο παράξενα και ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά του 9:23 είναι ότι δεν οδηγείται με τιμόνι (αυτοκινήτου ή μηχανής), αλλά με μοχλούς (joysticks). Διαθέτει επίσης πετάλια, όπως σε ένα ποδήλατο, τα οποία λειτουργούν υποστηρικτικά, αφού το βασικό μέσο πρόωσης είναι ο ηλεκτροκινητήρας. Η εμπειρία οδήγησης θυμίζει ποδήλατο, αλλά με την ασφάλεια και τις δυνατότητες ενός μικρού επαγγελματικού οχήματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Midipile 9:23 4

Η Midipile δεν σκοπεύει να πουλήσει το 9:23 στον τελικό καταναλωτή, αλλά να το προσφέρει μέσω συνδρομητικής μίσθωσης. Το πακέτο θα περιλαμβάνει παράδοση του οχήματος, εκπαίδευση χρήσης, τεχνική υποστήριξη, συντήρηση, καθώς και περισυλλογή του οχήματος.
Η εταιρεία έχει ήδη κάνει τα κατάλληλα βήματα για να προχωρήσει στην παραγωγή του 9:23 με την υποστήριξη μεγάλων συνεργατών, όπως οι Dassault Systèmes, Michelin και Moove Lab.

Αρχικά, η εμπορική του διάθεση θα επικεντρωθεί στη Nouvelle-Aquitaine, με στόχο στη συνέχεια την εξαγωγή στη Γερμανία και την Ισπανία, με τα πρώτα μοντέλα να δίνονται μέσα στο έτος με βραχυχρόνια μίσθωση, ενώ από το 2026 θα είναι διαθέσιμο και με μακροχρόνια μίσθωση (ελάχιστη διάρκεια 24 μηνών).

Midipile 9:23 5
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσον αφορά το κόστος, αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 15.000 και 20.000 ευρώ, κάτι που το καθιστά πιο προσιτό από τα παραδοσιακά ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα. Αν και δεν προσφέρει την ίδια χωρητικότητα με άλλα μοντέλα, όπως το Renault Kangoo E-Tech, είναι πιο ευέλικτο και εύκολο στο παρκάρισμα, κάτι ιδιαίτερα κρίσιμο στο αστικό περιβάλλον.

Το Midipile 9:23 κατατάσσεται στην κατηγορία των ελαφρών τετράκυκλων (quadricycles légers). Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να οδηγηθεί από την ηλικία των 16 ετών με δίπλωμα τύπου AM, σύμφωνα με τη νομοθεσία. Το γαλλικό μοντέλο αποτελεί ίσως μια ματιά στο μέλλον της μικροκινητικότητας, αφού είναι βιώσιμο, καινοτόμο, προσιτό και απολύτως προσαρμοσμένο στις αστικές ανάγκες της επόμενης δεκαετίας.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ