Η άριστη υγεία του αυτοκινήτου μας είναι άμεσα συνυφασμένη με την ασφάλειά μας, και επομένως δεν πρέπει να αγνοούμε τις προειδοποιητικές λυχνίες στον πίνακα οργάνων, οι οποίες υποδηλώνουν τις βλάβες.
Η καλή λειτουργία του αυτοκινήτου μας είναι αδιαπραγμάτευτη, μιας και αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για τις ασφαλείς μετακινήσεις μας στους δρόμους.
Όταν κάτι έχει «στραβώσει», το αυτοκίνητο φροντίζει να μας παρέχει την κατάλληλη ενημέρωση, ώστε να προβούμε στις απαραίτητες ενέργειες για την αποκατάσταση της όποιας βλάβης.
BUY NOW
Η γνωστοποίηση των τεχνικών προβλημάτων ή των όποιων λαθών στα οποία έχει υποπέσει ο οδηγός γίνεται μέσω των προειδοποιητικών λυχνιών – η αλλιώς «λαμπάκια» - που βρίσκονται στον πίνακα οργάνων των αυτοκινήτων μας.
Όσες έχουν πράσινο χρώμα δεν υποδηλώνουν βλάβη. Όχι, όμως, και οι κίτρινες, πορτοκαλί ή κόκκινες που κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, «φωνάζοντας» για επίσκεψη στο συνεργείο.
1. Χαμηλή στάθμη λαδιού
Κάθε οδηγός οφείλει να γνωρίζει ότι το λάδι του μοτέρ είναι από τα βασικά «εργαλεία» για την καλή λειτουργία του, μιας και μειώνει την τριβή μεταξύ των μεταλλικών μερών, γεγονός που βελτιώνει την απόδοση του κινητήρα και μειώνει την κατανάλωση καυσίμου.
Αν, λοιπόν, δεν υπάρχει η απαραίτητη ποσότητα του λαδιού στον κινητήρα, μπορεί να προκληθεί σοβαρή βλάβη. Αρχικά οφείλουμε να κοιτάξουμε κάτω από το αυτοκίνητο ώστε να ελεγχθεί αν έχουν σχηματιστεί κηλίδες. Στη συνέχεια να ελέγξουμε τη στάθμη του λαδιού με τη ράβδο και, αν χρειαστεί, να συμπληρώσουμε την απαραίτητη ποσότητα.
2. Βλάβη στο κύκλωμα φρένων
Αυτή η ένδειξη μαρτυρά την ύπαρξη προβλήματος στο σύστημα φρένων, που μπορεί να αφορά στη χαμηλή ποσότητα υγρού φρένων. φθαρμένα τακάκια ή ακόμα και βλάβη στα φώτα των φρένων. Η πρώτη μας ενέργεια πρέπει να είναι το άνοιγμα του καπό και ο έλεγχος της στάθμης του υγρού των φρένων. Καλό είναι να ελέγξουμε αν έχουμε λύσει πλήρως το χειρόφρενο, διότι, όταν είναι ενεργό, ανάβει η ίδια ένδειξη.
3. Πρόβλημα με τους αερόσακους ή τις ζώνες ασφαλείας
Δεν χρήζει επιστημονικής ανάλυσης ο ρόλος που διαδραματίζουν τόσο οι αερόσακοι όσο και οι ζώνες στην ασφάλεια των επιβατών. Μια βλάβη, λοιπόν, σε ένα εκ των δύο συστημάτων μπορεί να αποτρέψει τη λειτουργία τους σε περίπτωση ατυχήματος.
4. Υψηλή θερμοκρασία υγρού κυκλώματος ψύξης
Πρόκειται για μια από τις πιο… σοβαρές ενδείξεις που εμφανίζονται στο καντράν. Οφείλουμε να σβήσουμε τη μηχανή και μόλις αυτή κρυώσει ελέγχουμε τη στάθμη του νερού. Αν συνεχίσουμε να οδηγούμε με μηχανή που έχει υπερθερμανθεί ενδέχεται να προκαλέσουμε σημαντικές βλάβες στο αυτοκίνητο.
5. Χαμηλή πίεση ελαστικών
Αν κάποιο λάστιχο «σκάσει» ενώ βρισκόμαστε πίσω από το τιμόνι, τότε θα το καταλάβουμε αμέσως. Σε περίπτωση, όμως, που καρφωθεί μια βίδα, τότε ο αέρας θα απελευθερωθεί σταδιακά, με αργούς ρυθμούς. Πρέπει να αποβιβαστούμε από το αυτοκίνητο και ελέγξουμε προσεκτικά τα ελαστικά. Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις… ψευδών συναγερμών με φυσιολογική πτώση της πίεσης των ελαστικών.
6. Ένδειξη βλάβης στον κινητήρα
Η ένδειξη βλάβης στον κινητήρα δεν πρέπει να αντιμετωπίζετε με αδιαφορία, δεδομένου ότι μπορεί να υποδηλώνει ένα ιδιαίτερα σοβαρό πρόβλημα.Με την εν λόγω ένδειξη αναμμένη μπορούμε να οδηγήσουμε το αυτοκίνητο, αλλά πρέπει να επισκεφτούμε συνεργείο το συντομότερο δυνατό.
7. Πρόβλημα με την μπαταρία
Απεικονίζεται με κόκκινο χρώμα και υποδηλώνει πρόβλημα με το ηλεκτρικό κύκλωμα και τη φόρτιση της μπαταρίας. Μεταξύ άλλων μπορεί να υπάρχει πρόβλημα με το δυναμό ή κακή καλωδίωση και ως εκ τούτου πρέπει να επισκεφθούμε άμεσα τον μηχανικό μας. Σημειώνεται ότι σε μια τέτοια συνθήκη μπορεί να αντιμετωπίζουμε πρόβλημα με τα φώτα ή τις ηλεκτρικές λειτουργίες ή ακόμα και αδυναμία εκκίνησης του μοτέρ.
8. Πρόβλημα με τον Προθερμαντήρα του κινητήρα (πετρελαιοκινητήρας)
Πρόκειται για μια από τις πιο σπάνιες λυχνίες μιας και απαντώνται μόνο στους diesel κινητήρες. Οι τελευταίοι ενσωματώνουν προθερμαντήρες που συμβάλλουν στη διαμόρφωση της κατάλληλης θερμοκρασίας ώστε να γίνει η καύση του καυσίμου.
Η δύσκολη εκκίνηση του κινητήρα αποτελεί την πιο συνηθισμένη ένδειξη κατεστραμμένων προθερμαντήρων. Ειδικά σε συνθήκες κρύου, αν οι προθερμαντήρες δεν λειτουργούν σωστά, ο θάλαμος καύσης μπορεί να μην μπορεί να φτάσει στη σωστή θερμοκρασία ώστε να γίνει η ανάφλεξη του καυσίμου και να εκκινήσει ο κινητήρας.
9. Πρόβλημα με το Φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων (πετρελαιοκινητήρας)
Το φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων ή αλλιώς DPF είναι αναπόσπαστο κομμάτι του συστήματος εξαγωγής όλων των σύγχρονων κινητήρων diesel και φροντίζει να συγκρατεί και να εξουδετερώνει την αιθάλη (την μαύρη κάπνα) που απελευθερώνουν τα diesel μοτέρ. Πρέπει να γνωρίζετε ότι η ένδειξη DPF στο καντράν μπορεί να υποδηλώνει «μπούκωμα» ή φθορά στο φίλτρο, γεγονός που μπορεί να προκαλέσει μεγάλη ζημιά στον κινητήρα.
10. Πρόβλημα με το σύστημα διεύθυνσης
Όπως είναι εύλογο, το εν λόγω λαμπάκι ανάβει όταν υπάρχει πρόβλημα με το σύστημα διεύθυνσης και συγκεκριμένα με τον μηχανισμό υποβοήθησης της κρεμαγιέρας. Μπορεί να παρατηρήσουμε το τιμόνι να βαραίνει απότομα, δυσχεραίνοντας την οδήγηση. Καλό είναι να επισκεφτούμε άμεσα τον μηχανικό μας.
11. Πρόβλημα με το σύστημα ευστάθειας
Το σύστημα ευστάθειας ή ESP είναι μια καθοριστικής σημασίας τεχνολογία για την ασφάλεια των επιβατών, δεδομένου ότι μπορεί να αποτρέψει το ντεραπάρισμα του αυτοκινήτου. Όταν το σύστημα τεθεί σε λειτουργία η τότε ανάβει και η σχετική ένδειξη στο καντράν. Αν, όμως, παραμένει αναμμένη καθόλη τη διάρκεια της οδήγησης, τότε σημαίνει πως υπάρχει κάποια βλάβη που χρήζει επιδιόρθωσης με ειδικό εξοπλισμό.