
Σε φυσιολογικές συνθήκες, το λάδι κινητήρα θα έχει μηδαμινή ή μηδενική μείωση, ανάμεσα στις αλλαγές του. Αν παρατηρηθεί ότι εξαντλείται ασυνήθιστα, χρειάζεται οπωσδήποτε διερεύνηση.
Εάν δεν γίνει αυτό, τότε ενδεχομένως να προκληθεί περαιτέρω βλάβη, που αναπόφευκτα θα οδηγήσει σε μεγαλύτερο κόστος επισκευής. Οι ειδικοί επισημαίνουν 4 λόγους, για τους οποίους το αυτοκίνητο μπορεί καταναλώνει περισσότερο λάδι από το κανονικό.
Μετά από κάποια ηλικία ή λόγω της σκληρής χρήσης από τους οδηγούς, οι δακτύλιοι του πιστονιού που απομακρύνουν το λάδι από τα τοιχώματα του κυλίνδρου, φθείρονται. Έτσι αυτό διαρρέει στο θάλαμο καύσης και καίγεται μαζί με το καύσιμο. Συμβαίνει όταν παρατηρήσετε να βγαίνει μπλε ή λευκός καπνός από την εξάτμιση. Για να επιδιορθωθεί χρειάζεται άνοιγμα της κυλινδροκεφαλής και επισκευή κινητήρα. Σε περίπτωση που η ζημιά είναι σχετικά ελαφριά μπορεί να παραταθεί προσωρινά, βάζοντας λάδι με υψηλότερο ιξώδες.
BUY NOW
Δεύτερη αιτία ίσως είναι μια φθαρμένη τσιμούχα βαλβίδας. Όταν έχει σκληρύνει, ραγίσει ή σκιστεί, δεν σφραγίζει αποτελεσματικά. Το λάδι του κινητήρα ρέει προς τα κάτω και τελικά καίγεται στο θάλαμο καύσης. Και πάλι το σύμπτωμα θα είναι λευκός καπνός κατά την εκκίνηση.
Η χαμηλή στάθμη λαδιού δεν οφείλεται πάντα στην καύση, διότι πολύ απλά μπορεί να υπάρχουν εξωτερικές διαρροές. Λόγω φθοράς στις τσιμούχες του καλύμματος των βαλβίδων, της φλάντζας του καπακιού, της φλάντζας του στροφάλου ή από κατεστραμμένο σωληνάκι. Αν δείτε λεκέδες στο έδαφος μετά την στάθμευση, πιθανώς συμβαίνει κάτι από αυτά.
Τέλος έχουμε τη βαλβίδα PVC (Positive Crankcase Ventilation). Το εξαερισμού στροφαλοθαλάμου, το οποίο αφαιρεί τα ανεπιθύμητα αέρια (ατμούς λαδιού) λόγω της εσωτερικής πίεσης στον κινητήρα. Αν βρωμίσει και βουλώσει ή δεν λειτουργεί υποδειγματικά, προκαλεί διαρροή από τις τσιμούχες ή αναρροφάται στον σωλήνα εισαγωγής και καίγεται. Η λύση είναι ο καθαρισμός ή η αντικατάστασή της.