Αγορά μεταχειρισμένου diesel: Αξίζει να ασχοληθώ και τι να προσέξω

DPF φίλτρο συγκράτησης μιρκοσωματιδίων 2021 πώς το καθαρίζω

Οι τιμές των καυσίμων βρίσκονται στα ύψη και η αγορά ενός μεταχειρισμένου diesel αυτοκινήτου μοιάζει πιο ελκυστική από ποτέ. Είναι όντως έτσι και τι πρέπει να προσέξω κατά την αγορά του;

Πάνε μόλις πέντε μήνες που η τιμή της βενζίνης στην Ελλάδα βρισκόταν στο «μόλις» 1,682 ευρώ για κάθε λίτρο, με το πετρέλαιο κίνησης να κοστίζει αντίστοιχα 1,39 ευρώ. Μάλιστα, ακριβώς ένα χρόνο πριν, στις αρχές Μαρτίου του 2021, η μέση τιμή της αμόλυβδης στην ελληνική επικράτεια ήταν 1,559 ευρώ και το πετρέλαιο κόστιζε 1,298 ανά λίτρο.

Σήμερα και μέσα σε 12 μόλις μήνες η μέση τιμή του diesel κίνησης στη χώρα μας έχει εκτοξευτεί στο 1,664 ευρώ, όσο περίπου ήταν η τιμή της... αμόλυβδης μόλις πριν από πέντε μήνες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με την απλή αμόλυβδη να έχει φτάσει στο 1,929 ευρώ το λίτρο και επικίνδυνα κοντά στο «φράγμα» των δύο ευρώ, η αγορά ενός μεταχειρισμένου diesel έναντι ενός με κινητήρα βενζίνης φαντάζει πλέον ένα ιδιαίτερα ελκυστικό σενάριο, όχι μόνο για εκείνους που διανύουν πολλές χιλιάδες χιλιόμετρα ετησίως πάνω από τον μέσο όρο.

Το καθένα από τα παραπάνω έχει τα θετικά και τα αρνητικά του, τα οποία φυσικά πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψη πριν προβούμε σε αγορά. Ειδικά μάλιστα για την αγορά diesel τα κριτήρια πρέπει να είναι συγκεκριμένα και αυστηρά, για να μην βρεθούμε προ εκπλήξεων.

Σε σχέση με τους κινητήρες βενζίνης, οι diesel παρουσιάζουν σε γενικές γραμμές πιο τραχιά λειτουργία, κάτι που μπορεί να λειτουργήσει ανασταλτικά, ειδικά για εκείνους που έχουν συνηθίσει στην πολιτισμένη λειτουργία του μοτέρ βενζίνης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από την άλλη οι κινητήρες πετρελαίου, αντισταθμίζουν την πολιτισμένη λειτουργία και με το παραπάνω με τη σημαντικά χαμηλότερη τιμή του πετρελαίου κίνησης έναντι της βενζίνης, ένα γεγονός που λειτουργεί ευεργετικά για το πορτοφόλι του οδηγού σε συνδυασμό με την χαμηλότερη κατανάλωση σε λίτρα για την ίδια απόσταση -για κινητήρες όμοιας απόδοσης).

Επίσης, ένα από τα σημαντικά ατού των κινητήρων πετρελαίου είναι και η μεγαλύτερη αντοχή που παρουσιάζουν έναντι των μοτέρ βενζίνης, εφόσον φυσικά η συντήρηση τους είναι η προβλεπόμενη. Ακόμη και ένα μοτέρ Από την άλλη, τα diesel παρουσιάζουν μεγαλύτερη ευαισθησία και μπορεί να παρουσιάσουν βλάβες με συχνότητα που δεν απασχολούν συνήθως το «αντίπαλο» δέος αναφορικά με την ποιότητα του diesel.

Αγορά μεταχειρισμένου diesel αξίζει τον κόπο 2022

Οι βλάβες από την κακή ποιότητα καυσίμου, που δεν σχετίζονται με τα χιλιόμετρα που έχουν «γράψει» οι κινητήρες diesel, δεν αφορούν τα ίδια τα μοτέρ αλλά τα περιφερειακά τους. Περιφερειακά όπως είναι για παράδειγμα η αντλία καυσίμου που λειτουργεί με σημαντικά υψηλότερη πίεση έναντι του μοτέρ βενζίνης αλλά και τα μπεκ, δύο «σημεία» που ακολουθούνται και από υψηλό κόστος επισκευής/αντικατάστασης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τι να προσέξω κατά την αγορά
Με τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει ένα μοτέρ diesel να μην παίζουν και τόσο μεγάλο ρόλο ως κριτήριο, εκεί που πρέπει σίγουρα να δώσετε βάση είναι η σωστή συντήρηση του που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο θα πρέπει να συνοδεύεται από ένα σωστά συμπληρωμένο βιβλίο service.

Επίσης αν κυκλοφορείτε στο λεκανοπέδιο το αυτοκίνητο που θα επιλέξετε θα πρέπει να είναι σίγουρα προδιαγραφών Euro 5 και άνω σε σχέση με τους ρύπους που εκπέμπει ο κινητήρας του. Ασχέτως περιοχής, οι Euro 5 προδιαγραφές και άνω εγγυώνται παράλληλα, όχι μόνο ευκολότερη μεταπώληση στο μέλλον, αλλά και μεγαλύτερη «επιστροφή» χρημάτων αναφορικά με την αξία του οχήματος.

Εφόσον λοιπόν λάβουμε υπόψη και προσέξουμε όλα τα παραπάνω, η αγορά ενός μεταχειρισμένου diesel αυτοκινήτου μπορεί να αποφέρει σίγουρα οικονομικό κέρδος σε εκείνους που το σκέφτονται σοβαρά, ένα κέρδος το οποίο θα συνεχίσει να υφίσταται, όταν (και αν) οι τιμές του πετρελαίου κίνησης αρχίσουν να πέφτουν και φτάσουν σε πιο λογικά επίπεδα.

Δείτε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ