Ανοιχτό παράθυρο ή air condition: Πότε καίω λιγότερο;

air condition

Το καλοκαίρι βρίσκεται προς των πυλών και η αύξηση της θερμοκρασίας έχει αρχίσει να γίνεται αισθητή. Πως θα καταφέρουμε να παραμείνουμε δροσεροί χωρίς να ανεβάσουμε αρκετά την κατανάλωση καυσίμου;

Λίγες μέρες έμειναν μέχρι να μπει το καλοκαίρι και η θερμοκρασία φλερτάρει ήδη με τα πρώτα 30άρια, με την ζέστη σε ένα σταθμευμένο αυτοκίνητο να είναι ακόμα μεγαλύτερη. Μερικοί οδηγοί θεωρούν ότι η οδήγηση με ανοιχτά παράθυρα είναι σωστή και οικονομική, ενώ κάποιοι άλλοι ενεργοποιούν αμέσως το air condition για μεγαλύτερη άνεση, μιας και πιστεύουν ότι η επίπτωση της χρήσης του συστήματος κλιματισμού δεν θα φέρει μεγάλη αλλαγή στην κατανάλωση καυσίμου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Katanalosi

Η αλήθεια όμως βρίσκεται κάπου στη μέση. Κατά την ενεργοποίηση του air condition ο συμπιεστής ενεργοποιείται επιβαρύνοντας κατά αυτόν τον τρόπο τη λειτουργία του κινητήρα. Το αυξημένο έργο του κινητήρα μεταφράζεται σε αυξημένη κατανάλωση καυσίμου, με την επιβάρυνση να ξεπερνά ακόμα και το 10%.

Open window 2

Για αυτό τον λόγο πρέπει να μάθουμε πότε πρέπει να χρησιμοποιούμε σωστά το σύστημα κλιματισμού. Σε πολλές δοκιμές έχει αποδειχθεί ότι σε ταχύτητες μεγαλύτερες των 90 χλμ./ώρα, η αεροδυναμική αντίσταση που προκαλούν τα ανοικτά παράθυρα είναι μεγαλύτερη από την επιβάρυνση που θα προκαλέσει η χρήση του κλιματισμού. Αντιθέτως, σε χαμηλότερες ταχύτητες, η χρήση του air condition θα μας κοστίσει περισσότερο από τον φρέσκο αέρα που θα μπει από ένα ανοικτό παράθυρο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Air condition

Έτσι καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι σε αστικές συνθήκες προτιμάμε να οδηγούμε με ανοιχτά παράθυρα (αρκεί να νοιώθουμε άνετα με την θερμοκρασία), ενώ στον αυτοκινητόδρομο είναι ορθότερο να ενεργοποιηθεί ο κλιματισμός για δροσιά, άνεση και ησυχία.

Διαβάστε επίσης:

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ