Σε ποια αυτοκίνητα κινδυνεύεις αν αλλάξεις τα δύο λάστιχα -Τι λένε οι ειδικοί
Μια φαινομενικά αθώα οικονομία που μπορεί να κοστίσει ακριβά, προκαλώντας σοβαρή ζημιά στο σύστημα μετάδοσης της ισχύς.
Δεν είναι λίγοι οι ιδιοκτήτες οχημάτων που, στην προσπάθειά τους για οικονομία, αποφασίζουν να αλλάζουν μόνο 2 από τα 4 ελαστικά του αυτοκινήτου τους, συνήθως τα μπροστινά για να έχουν καλύτερο έλεγχο. Αν και μοιάζει δελεαστικό ως προς το κόστος, η συγκεκριμένη κίνηση μπορεί να έχει σοβαρές και δαπανηρές συνέπειες, ειδικά αν το όχημα είναι τετρακίνητο.
Εν συντομία, σε ένα αυτοκίνητο μπορούμε να συναντήσουμε κατά κύριο λόγο δύο είδη τετρακίνησης: Την μόνιμη, όπου η ροπή του κινητήρα κατανέμεται μόνιμα στους δύο άξονες και από εκεί στους τροχούς, και την επιλεκτική, όπου σε ήρεμες συνθήκες η ισχύς περνάει μόνο στον ένα άξονα για λόγους οικονομίας καυσίμου, και όταν απαιτηθεί στέλνει την απαραίτητη δύναμη και στον άλλο.
BUY NOW
Το πρόβλημα έγκειται στο κεντρικό διαφορικό, το οποίο είναι υπεύθυνο για τη διανομή της ισχύος του κινητήρα μεταξύ των δύο αξόνων σε ένα όχημα τετρακίνησης. Όταν αλλάζονται μόνο δύο ελαστικά, δημιουργείται μια διαφορά στη διάμετρο των τροχών μεταξύ των δύο αξόνων. Αυτή η φαινομενικά μικρή διαφορά μπορεί να προκαλέσει σημαντικά προβλήματα.
Τα νέα ελαστικά έχουν ελαφρώς μεγαλύτερη διάμετρο από τα φθαρμένα, με αποτέλεσμα οι τροχοί στον έναν άξονα να περιστρέφονται με διαφορετική ταχύτητα από τους τροχούς στον άλλο άξονα. Το διαφορικό, σχεδιασμένο να λειτουργεί με ομοιόμορφη περιστροφή, αντιλαμβάνεται αυτή τη διαφορά ως ολίσθηση και προσπαθεί να την αντισταθμίσει. Αυτή η συνεχής και ακούσια προσπάθεια καταπονεί τα εσωτερικά του εξαρτήματα, οδηγώντας τελικά σε βλάβη.
Η αντικατάσταση ενός κατεστραμμένου διαφορικού δεν είναι μια φθηνή υπόθεση. Ανάλογα με το μοντέλο του αυτοκινήτου και την έκταση της ζημιάς, το κόστος επισκευής μπορεί να φτάσει σε τετραψήφιο νούμερο, χωρίς να υπολογίζεται η αντικατάσταση και των τεσσάρων ελαστικών.
Οι ειδικοί συμβουλεύουν τους ιδιοκτήτες τετρακίνητων οχημάτων να αντικαθιστούν πάντα και τα τέσσερα ελαστικά ταυτόχρονα, ακόμα κι αν δύο από αυτά φαίνονται να έχουν ακόμα κάποια ζωή. Επιπλέον, συνιστά την εναλλαγή των ελαστικών μεταξύ των αξόνων μετά από κάποια χιλιόμετρα, ώστε να διασφαλίζεται ομοιόμορφη φθορά και να αποφεύγεται η υπερβολική καταπόνηση του κεντρικού διαφορικού.
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ