Το D ή το N πρέπει να βάζω όταν σταματάω στο φανάρι -Ειδικός απαντά και λύνει τις απορίες

Automatic gearbox 1

Η σωστή χρήση και φροντίδα των αυτόματων κιβωτίων είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς μια βλάβη μπορεί να αποδειχθεί χρονοβόρα και εξαιρετικά κοστοβόρα.

Το μίγμα των αυτοκινήτων με χειροκίνητο ή αυτόματο σασμάν έχει αλλάξει αρκετά τα τελευταία 15 χρόνια, με αρκετούς οδηγούς να μην κατανοούν ακόμα το πώς πρέπει να τα χειριστούν. Η αλλαγή βέβαια αυτή δεν έγινε μόνο προς όφελος της άνεσης, αλλά ευνόησε την ασφάλεια με την ευκολία χρήσης που προσφέρουν αυτού του τύπου τα κιβώτια ταχυτήτων, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε και την συνεργασία τους με τα τελευταίας γενιάς συστήματα υποβοήθησης του οδηγού.

Το γεγονός ότι με το αυτόματο κιβώτιο δεν επιλέγουμε εμείς τις σχέσεις, μειώνει το άγχος των λιγότερο έμπειρων οδηγών, όντας ένα σημαντικό πλεονέκτημα στην πόλη, ειδικά σε συνθήκες μποτιλιαρίσματος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Automatic gearbox 2

Μια πολύ συνηθισμένη κουβέντα μεταξύ των οδηγών αυτοκινήτου με αυτόματο σασμάν, είναι εάν πρέπει να επιλέξουν τη νεκρά (N), το parking (P) ή το Drive (D) όταν είναι ακινητοποιημένοι σε ένα κόκκινο φανάρι.

Σε αυτό το «ερώτημα» απαντά ένας μηχανικός, καθώς οι οδηγοί αυτοκινήτων με αυτόματο κιβώτιο τον ρωτάνε συχνά πυκνά εάν πρέπει να βάζουν νεκρά όταν σταματούν σε ένα κόκκινο φανάρι.

Σύμφωνα με τα λεγόμενα του μηχανικού, που παρεμπιπτόντως έχει και αυτός αυτοκίνητο με αυτόματο σασμάν, εάν η στάση του αυτοκινήτου είναι μεγάλης διάρκειας τότε θα πρέπει ίσως να αλλάξετε σχέση και να επιλέξετε το N, όπως για παράδειγμα όταν το φανάρι έχει μόλις γίνει κόκκινο ή όταν υπάρχει έντονη κυκλοφοριακή συμφόρηση και έχει «κολλήσει» κυριολεκτικά η κυκλοφορία.

Automatic gearbox 3
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ωστόσο, εάν η στάση είναι σύντομη, να βρεθείτε δηλαδή σε ένα φανάρι που δεν διαρκεί περισσότερο από 15 δλ. ή εάν διασχίζει τον δρόμο ένας πεζός, δεν χρειάζεται να αλλάξετε θέση στον επιλογέα.

Η αλήθεια όμως είναι ότι η σωστή απάντηση είναι λίγο πιο σύνθετη, μιας και παίζει ρόλο ο τύπος του αυτόματου κιβωτίου. Οι πιο δημοφιλείς τύποι αυτόματου κιβωτίου είναι τα διπλού συμπλέκτη και αυτά που φέρουν μετατροπέα ροπής.

Στην περίπτωση του διπλοσύμπλεκτου αυτόματου σασμάν, καλό είναι να επιλέξετε τη «νεκρά» γιατί ο συμπλέκτης που διαχειρίζεται τις μονές σχέσεις και άρα την πρώτη ταχύτητα, παραμένει «πατημένος» ακόμα και όταν είμαστε ακίνητοι (σε αυτοκίνητα χωρίς stop/start). Αυτό μπορεί να προκαλέσει πρόωρη φθορά εάν παραμείνουμε για ώρα με επιλεγμένο το Drive.

Automatic gearbox 4

Εάν όμως το αυτοκίνητό μας έχει αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής, δεν χρειάζεται να επιλέγουμε νεκρά. Η συνεργασία του κινητήρα με το αυτόματο κιβώτιο είναι πιο ομαλή, και η παραμονή σε ένα φανάρι με επιλεγμένο το D δεν θα προκαλέσει φθορά στο κιβώτιο. Και αυτό γιατί ο συγκεκριμένος τύπος αυτόματου έχει σχεδιαστεί για να αντέχει τέτοιου είδους χρήση και λειτουργία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε κάθε περίπτωση, τα αυτοκίνητα με αυτόματο σασμάν απαιτούν λίγη παραπάνω προσοχή, μιας και πρόκειται για πολυσύνθετους μηχανισμούς. Ο σωστός τρόπος χρήσης του είναι πολύ σημαντικός, καθώς μια επισκευή του μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα δαπανηρή. Σύμφωνα με τους ειδικούς, ένα αυτόματο κιβώτιο απαιτεί περισσότερες ώρες επισκευής σε περίπτωση βλάβης σε σχέση με ένα χειροκίνητο, ενώ η αντικατάστασή του μπορεί να πλησιάσει και τα 10.000 ευρώ.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ