Τι κάνουμε όταν μας «κολλάνε» στον δρόμο -Ποια πρέπει να είναι η αντίδρασή μας

Driving distance 1

Σύμφωνα με ορισμένους εκπαιδευτές σχολών οδήγησης, αυτό είναι το καλύτερο πράγμα που έχουμε να κάνουμε όταν το αυτοκίνητο που μας ακολουθεί δεν κρατά αποστάσεις ασφαλείας.

Όποιος έχει διανύσει έστω και λίγα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι έχει σίγουρα συναντήσει αυτό που στις Ηνωμένες Πολιτείες ονομάζουν «tailgaters»: οδηγοί που, ειδικά στην αριστερή λωρίδα κατά την προσπέραση, αγνοούν την έννοια της απόστασης ασφαλείας και έρχονται πολύ κοντά μας, σχεδόν με εκφοβιστικό τρόπο (και συχνά αναβοσβήνουν τα φώτα τους).

Driving distance 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πρόκειται για συμπεριφορά οδηγού που δεν αντιλαμβάνεται τον κίνδυνο και μπορεί να μας προκαλέσει νευρικότητα. Σε κάθε περίπτωση, δεν χρειάζεται να ανησυχούμε καθώς υπάρχουν ορισμένοι αποτελεσματικοί τρόποι αντίδρασης για αυτές τις καταστάσεις.

Η συγκεκριμένη «συνθήκη» συμβαίνει καθημερινά σε πολλούς δρόμους, σχεδόν ανεξάρτητα από την ταχύτητα με την οποία κινούμαστε. Είναι μια μάλλον άβολη κατάσταση, εάν λάβουμε υπόψη το πρόβλημα ασφαλείας που δημιουργεί η έλλειψη απόστασης μεταξύ των αυτοκινήτων σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης που απαιτείται ισχυρό φρενάρισμα και το όχημα πίσω μας δεν έχει χρόνο να αντιδράσει.

Driving distance 3

Τι πρέπει όμως να κάνουμε αν έχουμε κάποιον «κολλημένο» πίσω μας και δεν μπορούμε να αλλάξουμε λωρίδα για τον οποιονδήποτε λόγο; Την απάντηση την δίνουν οι εκπαιδευτές των σχολών οδήγησης, αναφέροντας ότι πρέπει να κάνουμε ακριβώς το αντίθετο από τον οδηγό που έχει κολλήσει από πίσω μας: να αυξήσουμε δηλαδή την απόσταση ασφαλείας περισσότερο από το συνηθισμένο από το προπορευόμενο αυτοκίνητο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πιο συγκεκριμένα, μας συμβουλεύουν να την αυξήσουμε περισσότερο από δύο δευτερόλεπτα – αν πηγαίναμε με 120 χλμ./ώρα, αυτή θα ήταν περίπου 68 μέτρα απόστασης, δεδομένου ότι ένα αυτοκίνητο που ταξιδεύει με αυτή την ταχύτητα διανύει 34 μέτρα το δευτερόλεπτο.

Driving distance 4

Αυτό το κάνουμε έτσι ώστε εάν το αυτοκίνητο μπροστά μας πραγματοποιήσει φρενάρισμα πανικού, αυτά τα 68 μέτρα ή περισσότερα από την απόσταση θα χρησιμεύσουν έτσι ώστε να μπορέσουμε να κάνουμε μια πολύ πιο σταδιακή και ήρεμη επιβράδυνση.

Με αυτόν τον τρόπο, το όχημα που έχει γεμίσει τον κεντρικό μας καθρέφτη μπορεί επίσης να σταματήσει πιο ήπια - ειδικά εάν είναι ένα σύγχρονο όχημα με συστήματα ADAS που ανιχνεύουν τον κίνδυνο και ενεργοποιούν τα φρένα για να αποφύγουν μια πιθανή πρόσκρουση.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ