Το μεγαλύτερο λάθος του καλοκαιριού -Έτσι «μεθάς» χωρίς να πιεις σταγόνα αλκοόλ

Ζέστη μεθυσμένος

Τα τροχαία ατυχήματα έχουν εποχικότητα, καθώς οι υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού συμβάλουν και μάλιστα καθοριστικά στην πτώση των ικανοτήτων ενός οδηγού, παραπέμποντας στην υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ.

Νιώθετε ζαλισμένοι ή ανήμποροι να διατηρήσετε την προσοχή σας στον δρόμο; Τα μάτια σας κλείνουν και αρχίζετε να χάνετε τον έλεγχο των κινήσεών σας μολονότι δεν έχετε καταναλώσει ούτε μία σταγόνα αλκοόλ;

Σύμφωνα με ερευνητές υπάρχει ένας άγνωστος στους περισσότερους παράγοντας ο οποίος μπορεί να φέρει έναν οδηγό σε κατάσταση μέθης, χωρίς ωστόσο να συνδέεται με την κατανάλωση αλκοόλ.

Ζέστη αυτοκίνητα
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο λόγος για τις υψηλές θερμοκρασίες που επικρατούν κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου, οι οποίες όχι μόνον δυσχεραίνουν το έργο του οδηγού αλλά και προκαλούν ανάλογα συμπτώματα με εκείνα της υπερβολικής κατανάλωσης αλκοολούχων ποτών.

Έρευνα έχει αποδείξει ότι σε θερμοκρασίες υψηλότερες των 35 βαθμών Κελσίου, ο οδηγός υφίσταται ανάλογες συνέπειες με εκείνες της κατανάλωσης αλκοόλ, πάνω από το επιτρεπτό όριο των 0,4 g/l.

Ζέστη αυτοκίνητα

Μια δεύτερη έρευνα υποστηρίζει ότι τις ημέρες που σημειώνονται υψηλές θερμοκρασίες ο κίνδυνος τροχαίων ατυχημάτων αυξάνεται κατά 2,9%, ενώ οι πιθανότητες εμπλοκής μας σε κάποιο συμβάν αυξάνονται κατά 1,1% κάθε φορά που υδράργυρος σκαρφαλώνει κατά 1 βαθμό Κελσίου.

Κρίνοντας από τα παραπάνω καταλήγει κανείς στο συμπέρασμα ότι η χρήση του κλιματισμού ή αν προτιμάτε του air condition δεν σχετίζεται μόνο με την άνεση αλλά και με την ασφάλεια, καθώς εγγυάται ότι ο οδηγός δεν θα εκτεθεί σε συνθήκες που θα περιορίσουν τις ικανότητές τους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ζέστη αυτοκίνητα

Πέρα από τη χρήση του κλιματισμού, υπάρχουν και άλλοι τρόποι ώστε να αποφύγουμε τις συνέπειες των υψηλών θερμοκρασιών του καλοκαιριού, όπως η αποφυγή των μεσημβρινών ωρών για ένα πολύωρο ταξίδι και η συχνή κατανάλωση νερού ώστε να αποτρέψουμε το ενδεχόμενο αφυδάτωσης.

Ένα ακόμα μέτρο το οποίο θα περιορίσει και μάλιστα σημαντικά την… υπερθέρμανση του θαλάμου επιβατών είναι η τοποθέτηση αντηλιακών μεμβρανών στα πίσω τζάμια.

Σε κάθε περίπτωση, η ψύξη της καμπίνας πριν την έναρξη μιας διαδρομής συστήνεται κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, καθώς είναι γνωστό ότι η θερμοκρασία στο εσωτερικό ενός εκτεθειμένου στον ήλιο οχήματος μπορεί να υπερβεί ακόμα και τους 60 βαθμούς Κελσίου.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ